فیل اسپنسر به شایعات رقیب گیم پس از طرف پلی استیشن واکنش نشان داد

فیل اسپنسر به شایعات رقیب گیم پس از طرف پلی استیشن واکنش نشان داد

رضا مدرسی رضا مدرسی
2 سال و 3 ماه و 8 روز پیش

چند هفته‌ای می‌شود که شایعات می‌گویند پلی استیشن در حال کار روی سرویس اشتراکی‌ای با نام رمزی اسپارتاکوس است که به عنوان رقیب ایکس باکس گیم پس عمل خواهد کرد. فیل اسپنسر، مدیر ایکس باکس در مصاحبه‌ای که با IGN داشته به این اخبار واکنش نشان داده و نظر خود در خصوص شایعات مذکور را بیان کرده است. 

«همانطور که خودتان هم می‌دانید، خیلی از این چیزها در ارتباط با هم هستند. برای مثال قابلیت Backward Compatibility را در نظر بگیرید، چنین ویژگی‌ای با این مقصود ساخته شده که کاربر بتواند از بازی‌هایی که برای کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی منتشر کرده‌ایم برای خودش کتابخانه‌ای از بازی‌ها بسازد. حال با علم بر اینکه گیم پس هم قرار است به این جمع اضافه شود، می‌توانید متوجه آن ارتباط و در هم تنیدگی شوید.

نمی‌خوام طوری حرف بزنم که انگار ما همه کارها را به شکل بی‌نقص انجام داده‌ایم، اما به گمانم کار درست این است که به مخاطب اجازه بدهید هر چه می‌خواهد را روی هر پلتفرمی که می‌خواهد بازی کند؛ دادن حق انتخاب به بازیکن در نحوه ساخت کتابخانه مخصوص خودش و صادق و شفاف بودن با آن‌ها در خصوص برنامه‌هایی که برای آینده داشتیم [یکی از امتیازات کار ما بود.]

پس در نتیجه وقتی می‌شنوم که بقیه هم می‌خواهند کاری که ما با گیم پس انجام دادیم را انجام دهند، به نظرم منطقی می‌رسد چرا که کار و جواب درست [به مشتری] هم همین است.»

 

اسپنسر در ادامه سخنان خود می‌گوید که ورود احتمالی سونی به این حوزه دلیل بر این نیست که حق با تیم ایکس باکس بوده – چون آن‌ها زودتر گیم پس را راه انداخته‌اند –، بلکه نشان می‌دهد صنعت گیم دیر یا زود باید به این سمت حرکت می‌کرده چون همانطور که ذکر شد، کارِ درست همین است.

 

فیل اسپنسر به شایعات رقیب گیم پس از طرف پلی استیشن واکنش نشان داد

«حقیقتا [ورود سونی به چنین رقابتی را] به چشم رست بودن کار خودمان نگاه نمی‌کنم. اتفاقا هر موقع که با اعضای تیم هم صحبت می‌شوم به آ‌نها از اجتناب ناپذیر بودن این پروسه می‌گویم. پس در نتیجه، ما باید به جلو حرکت کنیم و به نوآوری‌ها و ابتکارات جدیدمان ادامه دهیم؛ باید کاری که آغاز کردیم را کامل کنیم. چون این موقعیت خوبی که در بازار داریم صرفا به این دلیل است که زودتر شروع به کار کردیم، اما دلیل بر این نیست که چیزی ساخته‌ایم که هیچکس دیگری قادر به ساختش نیست.

این کار را دوست دارم چون باعث می‌شود انرژی لازم برای کارهای بعدی را به ما می‌دهد؛ در همین حین نیز به کامل کردن پروژه‌هایی که در گذشته شروع کرده بودیم مشغول می‌شویم. چون فکر می‌کنم جواب درست این است که بازی‌های خوب منتشر کنیم، آن‌ها را روی PC عرضه کنیم، روی سرویس ابری عرضه کنیم، روز اول در سرویس اشتراکی‌مان عرضه کنیم. انتظار دارم که هدف رقیب‌مان نیز به همین شکل باشد.»

در سال‌های پیش ایکس باکس در عرضه سرویس‌های مختلف همیشه دست بالاتر را داشته. از سال 2016 بود که ایکس باکس تصمیم گرفت بازی‌های خود را به شکل همزمان روی کنسول‌ها و رایانه‌های شخصی منتشر کند، سونی نیز از دو سه سال اخیر کم‌کم در حال امتحان این روند است و حتی استودیویی خاص هم برای پورت بازی‌هایش روی رایانه‌های شخصی خریداری کرده.

 

قابلیت Backward Compatibility ایکس باکس هم که به کاربران اجازه می‌دهد از بازی‌های نسل هفتم و حتی برخی عناوین نسل ششم لذت ببرند، همیشه یکی از نقطه قوت‌های ایکس باکس بوده و جدیدا شایعاتی مطرح شده‌اند که می‌گویند سونی هم در حال کار روی قابلیت Backward Compatibility مخصوص خود است تا بازی‌های پلی استیشن 3 روی پلی استیشن 5 یا حتی پلی استیشن 4 قابل تجربه باشند.

 

در انتها نیز سرویس اشتراکی گیم پس را داریم که سونی هم با سرویس اسپارتاکوس به دنبال رقابت با آن است و در گزارش فوق، به تفصیل به آن پرداختیم.

برچسب ها: ایکس باکس, گیم پس, فیل اسپنسر
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.