بازی Returnal آخرین عنوان استودیو Housemarque، استودیویی که در هنگام عرضه بازی جدیدش، یک استودیو مستقل بود و حالا بخشی از 19 استودیو بزرگ سونی به حساب میآید. بازی Returnal عنوانی منحصر به فرد و خاص است که در سبک Roguelike جریان دارد و با توجه به استانداردهایی که در آن به کار رفته است، نیازمند برخی بهبودهای جزئی در تجربه بازیکنان بود. پس از انتشار بازی، این عنوان با استقبال بسیار مناسبی روبهرو شد اما مدت زیادی زمان نبرد تا اینکه بازیکنان به سیستم نبود یک فضای استراحت در بین بازی پی بردند و خواستار ایجاد چنین چیزی شدند. اگر شما هم یکی از بازیکنان این عنوان بوده باشید، میدانید که برای تجربه هر چرخه در آن باید به صورت مداوم این چرخه را طی کنید و اگر بخواهید در بین بازی استراحت کنید، چرخه را به طور کامل از دست خواهید داد. خوشبختانه با بروزرسانی جدید بازی، سرانجام پس از مدتها این مشکل برطرف شده است و حالا بازیکنان میتوانند در بین طی کردن یک چرخه، بازی را نگهدارند، دستگاه پلی استیشن 5 را خاموش کنند و نگران از دست رفتن پیشرفتشان در بازی نباشند، چرا که حالا سازندگان با اضافه کردن یک سیستم جدید به بازی این امکان را به بازی Returnal اضافه کردهاند.
این خبر برای اولین بار در وبسایت PlayStation Blog منتشر شد و سازندگان در استودیو Housemarque طی این بیانیه اعلام کردند که با بروزرسانی جدید یک قابلیت تازه به بازی اضافه خواهد شد که میتواند دادهها را به صورت موقت ذخیره کند و اجازه استراحت به بازیکنان بدهد. البته آنها اشاره کردند که این سیستم بسیار ساده است و مانند یک حالت ذخیره یا Save کار نخواهد کرد، بنابراین اگر به ادامه بازی بپردازید و موفق نشوید، نمیتوانید دوباره از نقطهای که در آن بازی را رها کردهاید به ادامه آن بپردازید. همانطور که میدانید این قابلیت بازیهای Roguelike است و اگر گزینه Save در بازی وجود داشته باشد باعث تخریب سبک بازی خواهد شد.
مطالب مرتبط:
بهترین بازیها برای تجربه ویژگیهای دوال سنس
سونی بازی Returnal را یک موفقیت عظیم میداند
جالب است بدانید که بازی به شما اجازه نمیدهد آن را در لحظات اجرای میانپردهها و یا موقعیتهایی که بازی وارد حالت اول شخص میشود متوقف کنید. کارگردان بازی، هری کروگر (Harry Krueger) در رابطه با یکپارچه ماندن این بخشها از بازی اینگونه صحبت کرد:
«ما احساس کردیم که بخشهایی در بازی Returnal وجود دارند که باید یکپارچه بمانند تا تجربه اولیه آنها تخریب نشود و مانند یک چالش بزرگ و سخت به نظر برسد.»
اما در کنار قابلیت استراحتی که به بازی اضافه شده است و در کنار خوبیهایی که دارد تجربه یکپارچه بازی را خراب نمیکند، یک بخش جذاب دیگر نیز به بازی Returnal آمده است و آن هم حالت عکاسی خواهد بود. حالا میتوانید در اکثر لحظات بازی، به راحتی بازی را نگه دارید و وارد حالت عکاسی شوید. البته اگر فکر میکنید میتوانید با این کار تجربه یکپارچهای که کارگردان از آن صحبت کرده بود را خراب کنید، اشتباه کردهاید. چرا که لحظات اول شخص و میان پردههای بازی، سکانسهایی خواهند بود که حالت عکاسی در آنها فعال نمیشود.
حالت عکاسی بازی Returnal، بسیار کارشده و کامل است و گزینههایی از جمله، تنظیم دمای تصویر، تمرکز تصویر، نورپردازیهای خاص، فیلترهای متنوع و قاببندیهای گوناگون را دارا خواهد بود.
نظر شما در رابطه با اضافه شدن قابلیتهای جدید به بازی Returnal چیست؟
برای دنبال کردن اخبار مربوط به استودیو فنلاندی Housemarque با ما همراه باشید.