سونی باز هم اختراع جدیدی ثبت کرده است و به نظر میرسد اینبار به سراغ کمک به تازه کاران رفتهاند. اینطور که پیداست اختراع جدید آنها یک سیستم هوش مصنوعی خواهد بود که به بازیکنان کم تجربه کمک میکند در بازیها از همان ابتدا، سلاحهای مناسب را انتخاب کرده و سعی کنند تا با آن سلاحها بازی کردن را آغاز کنند.
اینطور که مشخص شده است، این هوش مصنوعی جدید، چندان هم تازه نیست و سال گذشته از طرف سونی به ثبت رسیده است. اما تنها یک هفته است که به صورت رسمی در بخش اختراعات ایالات متحده معرفی شده. سونی بر این باور است که بازیکنان تازه کار همیشه در بازیهای جدید بهترین انتخاب ممکن را انجام نمیدهند و این میتواند نتیجهای خسته کننده برایشان داشته باشد. درست است که معمولا پس از مدتی بازی کردن و تعامل با سایر بازیکنها به انتخاب درست میرسند و تجربه کافی در بازی را به دست خواهند آورد، اما آمار نشان داده که همین احساس تازه کار بودن در یک بازی باعث میشود تا درصد بسیاری از بازیکنان، از ادامه بازی دست بکشند ودیگر به سراغش نروند. به همین دلیل سونی معتقد است با اختراع جدیدش میتواند به این دسته از افراد کمک کند تا در ابتدا انتخاب درست را در بین سلاحهای بازی داشته باشند. اینطور که مشخص شده است سیستم جدید سونی به این شکل کار خواهد کرد که در ازای زمانی که برای کسب تجربه صرف میکنید، از آمار بهره بگیرید.
هوش مصنوعی ثبت شده سونی اطلاعات مختص به بازی را بررسی میکند و بر اساس این آمار، موفق ترین سلاحهایی که توسط سایر بازیکنان استفاده شدهاند را انتخاب میکند، البته یک فاکتور دیگر نیز در این دادهها تاثیرگذار است. هوش مصنوعی با استفاده از آمار، بهترین سلاحهایی که توسط پرتجربه ترین بازیکنان استفاده شده است را پیدا کرده و به بازیکنان کم تجربه و تازه کار پیشنهاد میدهد.
توضیحات رسمی هوش مصنوعی جدید سونی:
«نتیجه اطلاعات به دست آمده نشان میدهد بازیکنانی که مشغول تجربه شبیه سازیهای کامپیوتری مانند بازیهای ویدیویی هستند، اغلب با حق انتخابی در استفاده از سلاحهای متفاوت رو به رو هستند. همانطور که در گذشته متوجه شده بودیم. این اتفاق برای بازیکنان کم تجربه سختتر است و آنها اغلب به سمت بهترین انتخاب ممکن نخواهند رفت. این حالت در نتیجه موجب خستگی بیش از حد میشود. طبق دست آوردهای ما به نظر میرسد میتوانیم بهترین انتخاب را در این حالت مشخص کنیم، یا حداقل با توجه به یک الگوریتم خاص به روشی دست پیدا کنیم که بهترین انتخاب را شناسایی کنیم. با این الگوریتم میتوان انتخابها را بسیار محدود کرد و بازیکنان را به دو دسته درجه یک و درجه دو تقسیم کرد و بر فرض بازیکنان درجه دو، که همان بازیکنان کم تجربه هستند را نیازمند توصیههای مفید دانست. با این روش میتوان از دادههای بازیکن درجه یک استفاده کرد و برای مثال به بازیکن درجه دو توصیه کرد که با توجه به آمار، از کدام سلاح و یا وسیله نقلیه استفاده کند. به این صورت میتوان به این دسته از بازیکنان بهترینها را پیشنهاد داد تا از عواقب جلوگیری کرد.»
این اختراع جدید سونی هنوز به مرحله اجرایی شدن نرسیده است و باید برای اطلاعات بیشتر و یا اخبار مربوط به اجرایی شدن آن کمی صبر کرد. البته بسیاری معتقدند که این هوش مصنوعی میتواند بسیاری از خلاقت بازیکنان را از آنها بگیرد، چرا که مسیری مستقیم را به همه آنها نشان میدهد. همچنین تمام تلاش سازندگان در ساخت سلاح و وسایل نقلیه متفاوت در بازیها را کم ارزش خواهد کرد. تصور کنید از بین 100 سلاح و 10 وسیله نقلیه تنها 4 سلاح و 1 وسیله نقلیه در ابتدای بازی به تمام بازیکنان پیشنهاد شود.
نظر شما در رابطه با این سیستم جدید چیست؟ آیا میتواند مفید ظاهر شود؟