«استراوس زلنیک» (Strauss Zelnick)، مدیر شرکت Take-Two (کمپانی صاحب Rockstar Games و 2K Games) در حاشیه کنفرانس سالانه «تصمیمات استراتژیک برنستاین» (Bernstein Annual Strategic Decisions Conference)، گفت که کنسولهای نسل بعد، عمق و توانمندی بیشتری خواهند داشت.
ما نسبت به کارهایی که افراد خلاقمان میتوانند با کنسولهای نسل بعد انجام دهند، بسیار هیجانزده هستیم. مشخصا مدتی است که در حال کار روی تکنولوژی جدید هستیم و با آن چه که این کنسولها میتوانند انجام دهند، آشناییم. به طور کلی، تکنولوژی این کنسولهای جدید گرافیک بهتر، فضای بهتر، پایبندی بیشتر، زیبایی بالاتر، سرعت بیشتر، عمق بیشتر و توانمندی بالاتری ارائه میدهند.
زلنیک از بازی Red Dead Redemption 1 و بازی Red Dead Redemption 2 به عنوان مثالی برای نشان دادن تواناییهای تکنولوژیهای مدرن و ارائه تجربهای عمیقتر استفاده میکند و میگوید که جهان بزرگتر و غنیتر نسخه دوم بازی، نتیجه توانمندیهای تکنولوژیهای امروزی است و این مورد در کنسولهای نسل بعد، به اوج خود خواهد رسید. زلنیک میگوید که در درازمدت، امیدوار است و انتظار دارد که ابزارهای بیشتری برای توسعهدهندگان در دسترس باشد تا آنها بتوانند بازیها و تجربههایی که تفاوت چندانی با زندگی واقعی ندارند، ارائه دهند.
زلنیک میگوید: «در طول زمان، سیستمهای ما به قدری قدرتمند و پیچیده خواهند شد که نمیتوانید تفاوتهای بین یک جهان سرگرمی قابلتعامل ساختهشده درون یک کامپیوتر با فیلمی که توسط یک دوربین ضبط شده است را متوجه شوید. زمانی خواهد آمد که تصاویر واقعگرایانه (Photorealism) در بازیهای ویدیویی ممکن خواهد شد.»
زلنیک به این نکته نیز اشاره کرد که گرافیک و ظاهر مجموعه بازی NBA 2K به قدری بالا خواهد رفت که تفاوت چندانی با بازیهای زنده NBA نخواهد داشت.
البته صرفا چون تیمهای فنی Take-Two ممکن است روزی به گرافیک Photorealism برسند، به این معنی نیست که کمپانی چنین سطح گرافیکی را برای تمام بازیهایش دنبال کند. زلنیک به این نکته نیز اشاره کرد که به عنوان مثال، فرنچایز Borderlands در آینده نیز از نوعی استایل هنری خاص (مثل بازیهای فعلی این مجموعه که گرافیک سل-شید دارند.) بهره خواهند برد. او البته تایید کرد که برخی دیگر از تیمهای Take-Two در حال کار روی گرافیک واقعگرایانه و امکان ارائه بازیهایی با چنین سطح فنی هستند.