بازی Hellblade به تازگی بروزرسانی جدیدی دریافت کرده است که این عنوان را با بهبودهایی تازه برای نسل جدید کنسولها همراه میکند. بروزرسانی تازه بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice قابلیت رهگیری پرتو، پشتیبانی از کیفیت 4K و نرخ تازهسازی 120Hz را برای نسخه ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس فراهم کرده است. این در حالی است که بروزرسانی به زودی برای نسخه رایانههای شخصی نیز منتشر خواهد شد. اما نکته اصلی ماجرا این است که استودیو Ninja Theory قصد ندارد این بروزرسانی جدید را برای کنسول محبوب سونی، یعنی پلی استیشن 5 منتشر کند. آنها در ربیانیهای رسمی اعلام کردند که هیچگونه برنامهای برای انتشار بهبودهای کیفی برای نسخه پلی استیشن 5 بازی Hellblade نخواهند داشت.
بروزرسانی جدید بازی Hellblade سه حالت جدید گرافیکی و نرخ فریمهای متفاوت، رزولوشن و کیفیت بصری به بازی اضافه کرده است. این بروزرسانی قابلیت انتخاب چپترهای متفاوت بازی را نیز با خود آورده است. قطعا ناامید کننده است که سازندگان تصمیم گرفتهاند بهروزرسانی بازیشان را در انحصار رایانههای شخصی و کنسولهای ایکس باکس قرار دهند. اما بدون شک این اتفاق یک خبر غافلگیر کننده نبود، چرا که استودیو در سال 2018 توسط مایکروسافت خریداری شد و طبیعیست که حالا محتوای جدید را به صورت انحصاری نگهدارند، حتی اگر کوچک و جزئی باشد.
همانطور که حدس میزنید، دنباله بازی Hellblade، یعنی بازی Senua’s Saga: Hellblade 2 هم به صورت انحصاری برای کنسولهای ایکس باکس وان، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس سری ایکس و رایانههای شخصی منتشر خواهد شد و به هیچ نحوی برای کنسولهای سونی عرضه نمیشود.
در حال حاضر دارندگان کنسول پلی استیشن 4 پرو میتوانند بازی Hellblade را به صورت بهبودیافته با قابلیت پشتیبانی از نرخ فریم 60 و قابلیت HDR تجربه کنند، اما در آینده خبرهای بیشتری از بروزرسانی برای دارندگان این کنسول و کنسول پلی استیشن 5 نخواهد بود.
طبق اطلاعات تازه منتشر شده از استودیو Ninja Theory میدانیم که بازی Hellblade توانسته است به رکوردی جدید برسد. اینطور که پیداست بازی به طور کلی روی تمامی پلتفرمها 6.3 میلیون بازیکن داشته است. تنها چهر سال از انتشار بازی Hellblade گذشته است و این روند میتواند همچنان صعودی باشد، مخصوصا زمانی که دنباله بازی منتشر شود! البته این مسئله را هم نباید فراموش کرد که تعداد بسیاری از بازیکنان این عنوان را روی کنسولهای سونی تجربه کرده بودند و با توجه به اتفاقات اخیر ممکن است بازی را بایکوت کنند.
جالب است بدانید که بازی Hellblade در سال 2017 به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 4 و رایانههای شخصی منتشر شد و یکسال بعد در سال 2018 راهش را به ایکس باکس پیدا کرد. اما حالا روندی کاملا متفاوت را با نسخه دوم شاهد هستیم. بازی Hellblade توانست یکسال پس از انتشار حدود یک میلیون نسخه فروش داشته باشد و به عنوان یک بازی کاملا جدید با داستان سرایی و سبکی نوین فروش خوبی را برای خود ثبت کند. بازی یکسال بعد در سال 2019 برای کنسول نینتندو سوییچ نیز منتشر شد و طبق آخرین آماری که از فروش بازی در سال 2020 داریم، توانسته بود به 3.5 میلیون نسخه فروش دست پیدا کند.
قطعا این مسئله که بازی برای تمامی پلتفرمها عرضه شد روی فروش و تعداد بازیکنان تاثیر بسزایی داشت، اما متاسفانه تعداد تمامی بازیکنان، حالا به نام سرویس گیم پس ثبت شده است، چرا که بازی روی این سرویس قابل تجربه است. به طور کلی چیزی برای مخفی کردن وجود ندارد و بدون شک عنوانی که در ابتدا در انحصار عدهای خاص بود و حالا به انحصار عدهای دیگر در آمده با نزول بازیکن مواجه خواهد شد، مگر اینکه درست مانند سال 2018، پس از یکسال روند انتشارش برای سایر کنسولها را آغاز کند.
همانطور که اطلاع دارید بازی Hellblade عنوانی خاص بود که تمرکز ویژهای بر مسائل روانی داشت و به همین دلیل توانست جایزههای ویژه و خاصی ببرد، برای مثال این عنوان توانست برنده بهترین سناریو در رویداد Guild Award شود. همچنین پنج جایزه BAFTA و یک جایزه TIGA برد. بازی Hellblade در رویداد D.I.C.E، رویداد Develop Awards و PlayStation LifeStyle نیز جوایزی خاص برنده شد.
نظر شما در رابطه با بازی Senua’s Saga: Hellblade 2 چیست؟ آیا این عنوان میتواند مانند نسخه اول به موفقیتی بزرگ برسد؟