طبیعی است که بازی Avatar: Frontiers of Pandora، به عنوان یک بازی اکشن ماجراجویی با عناصر نقش آفرینی، شباهتهای زیادی با برخی از بزرگترین عناوین AAA نقش آفرینی حال حاضر، داشته باشد. از بزرگترین این موارد میتوان به یک سیستم درخت مهارت گسترده، تاکید بر یافتن تجهیزاتی با سطوح بالاتر و ارتقا آنها در طول بازی با استفاده از منابعی خاص، و یک نقشه بزرگ جهان باز برای کاوش و مملو از فعالیتهای جانبی، اشاره کرد.
هر آنچه باید در مورد بازی Avatar: Frontiers of Pandora بدانید
اما جدای از این شباهتهای کلی، بازی Avatar: Frontiers of Pandora با بازی Cyberpunk 2077، اشتراک چندانی ندارد. از آنجایی که محیط هر دو بازی به شدت تفاوت دارند، لحن و مخاطبان این دو نیز متفاوت است. بازیهای Avatar و Cyberpunk از الگوهای شخصیتی متفاوتی استفاده میکنند و دیگر تفاوتها در بحث تاثیرات داستانی و انتخاب سلاحها و گجتهای درون بازی نیز به راحتی قابل مشاهده است. با این حال، بازی Avatar: Frontiers of Pandora با بازی Cyberpunk 2077 در داشتن یک مشکل بزرگ به یک دیگر شبیه هستند.
بدیهی است که بازی Cyberpunk 2077 در زمان عرضهاش در سال ۲۰۲۰، کلکسیونی از اشکالات بود. در حالی که بسیاری از آنها مشکلاتی فنی بودند، اما بسیاری از طرفداران در مورد محتوای واقعی بازی و فقدان ویژگیهای خاص، گلهمند بودند. یکی از بزرگترین شکایات طرفداران در مورد بازی Cyberpunk 2077 به عدم وجود حالت سوم شخص اشاره داشت و همچنان یکی از معدود مشکلاتی است که استودیو CD Projekt RED آن را برطرف نکرده است.
با وجود یک سیستم شخصیت سازی فوقالعاده عمیق و تاکید زیاد بازی بر تجهیزات و لباسها، طبیعی است که بازیکنان بخواهند همیشه شخصیت دلخواه خود را در طول بازی Cyberpunk 2077، مشاهده کنند. متاسفانه، بازی Cyberpunk 2077 همیشه دیدگاه اول شخص را به بازیکنان ارائه میدهد و این بدان معنی است که بازیکنان تنها زمانی میتوانند نگاهی به شخصیت خود داشته باشند که به یک آینه در بازی برخورد کنند. چیزی که بسیاری از بازیکنان وقت خود را برایش صرف نمیکنند. اگرچه چنین چیزی مشکل بزرگی برای بازی Cyberpunk 2077 محسوب نمیشود، اما هنوز از آن دسته خواستههایی است که بازیکنان انتظار اضافه شدنش به بازی را دارند.
بازی Avatar: Frontiers of Pandora هم دقیقا در همین مشکل با بازی Cyberpunk 2077، مشترک است. درست در شروع ماجرا، بازی Avatar: Frontiers of Pandora فرصت سفارشی سازی شخصیت را به بازیکنان میدهد. با اینکه سیستم سفارشی سازی شخصیت در این بازی خیلی چشمگیر نیست، اما وجود آن در بازی باعث میشود که بازیکنان بخواهند که ظاهر شخصیت خود را در طول بازی مشاهده کنند. متاسفانه چنین چیزی اکثر اوقات ممکن نیست، زیرا بازی Avatar دید اول شخص را در حین بازی به بازیکنان ارائه میدهد.
همچون بازی Cyberpunk 2077، بازی Avatar: Frontiers of Pandora هم تاکید زیادی بر یافتن تجهیزات جدید دارد که همگی آنها موجب ایجاد تغییراتی در ظاهر شخصیت بازیکنان میشود. متاسفانه پس از بکار گیری آیتمها در منوی شخصیت بازی، بازیکنان به ندرت میتوانند دوباره این تجهیزات را در حین بازی مشاهده کنند. البته به هنگام سوار شدن بر Ikranها در بازی Avatar: Frontiers of Pandora، دید بازیکنان به سوم شخص تغییر میکند و کاربران میتوانند شخصیت سفارشی سازی شده خود را ببینند. البته با توجه به دور شدن دوربین در حین سواری، چرخاندن دوربین کمی چالش برانگیز میشود و دیدن چهره شخصیت کمی دشوار است. با این وجود، وضعیت دید سوم شخص در این بازی، به نسبت بازی Cyberpunk 2077، کمی بهتر است.
خوشبختانه، اکثر گزینههای سفارشی سازی بازی Avatar: Frontiers of Pandora، به شکلی است که بازیکنان میتوانند در طول بازی آنها را مشاهده کنند. همچون وسایل نقلیه در بازی Cyberpunk 2077، ایکرانها در بازی Avatar: Frontiers of Pandora نیز، به شیوههای مختلفی، قابل سفارشی سازی هستند. از گزینههای سفارشی سازی Ikranها میتوان به زین مورد استفاده بازیکنان، نشانههای پوستی، رنگ پوست و پوشش سر نیز اشاره کرد که همگی آنها در طول بازی برای بازیکنان قابل مشاهده هستند.