بررسی تمامی اطلاعات منتشر شده از بازی Banishers: Ghosts of New Eden

بررسی تمامی اطلاعات منتشر شده از بازی Banishers: Ghosts of New Eden

خشایار بهرامی خشایار بهرامی
2 ماه و 17 روز پیش

احتمالا در نگاه نخست آن‌چه که سبب توجه بازیکن‌ها به بازی Banishers: Ghosts of New Eden می‌شود، جهان شدیدا تاریک و هیجان انگیز آن است که مملو از موجودات مختلف بوده و اشخاص را به مبارزه با تمامی آن‌ها دعوت می‌کند. در این عنوان ماموریت و هدف اصلی بازیکن، پاک‌سازی نقاط مختلف جهان از این موجودات است. با این حال، اتفاقات بازی صرفا شامل چنین مواردی  نبوده و احساسات بازیکن را در لحظات مختلفی تحت تاثیر قرار می‌دهد. این موضوع دقیقا همان چیزی است که استودیو Don’t Nod برای آن مطرح است و به شهرت رسیده. این استودیو بیشتر برای ساخت بازی Life is Strange شناخته می‌شود. در همین راستا توصیه می‌کنیم تا در ادامه این مطلب با بررسی تمامی نکاتی که می‌بایست در مورد بازی Banishers: Ghosts of New Eden بدانید، همراه ما باشید.

 

جهان بازی و استایل کلی آن

جهان بازی Banishers: Ghosts of New Eden نسخه‌ای خیالی و استعاری از آمریکای شمالی است. اتمسفر کلی آن تاریک، غم‌زده و مرموز است و باتوجه به تریلرهای منتشر شده، یک سرزمین احاطه شده توسط موجودات شیطانی و روح‌مانند توصیف می‌شود. داستان بازی در بازه زمانی قرن 17م میلادی رخ می‌دهد و شخصیت‌های حاضر در آن ضمن مبارزه با موجودات مختلف، باید با مستعمره بودن سرزمین‌شان نیز دست و پنجه نرم کنند. از طرفی، در جهان بازی المان‌های جادوگری متعددی وجود دارند که به خودی خود تاثیر قابل توجهی را روی گیم پلی و کلیت اتفاقات بازی به همراه دارند.  مطابق اطلاعات موجود، بازی Banishers: Ghosts of New Eden یک عنوان Semi-Open World بوده و از گستردگی رضایت بخشی بهره‌مند است. کلیت جهان این عنوان به بیوم‌ها و مناطق مختلف تقسیم می‌شود که هریک از آن‌ها دارای ویژگی‌های به خصوصی خواهد بود. استودیو سازنده مدعی است که با وجود طراحی و پیاده‌سازی محیط‌ها و مناظر طبیعی چشم نواز، بازیکن‌ها همواره به نوعی اتمسفر غم آلود و حس انزوا ناشی از حضور در مکان‌های گوناگون را احساس خواهند کرد و هیچ‌گاه از این حس رهایی نخواهند یافت.

 

پروتاگونیست‌های بازی و دشمنان 

پروتاگونیست‌های اصلی بازی Banishers: Ghosts of New Eden رد مک‌ریت و همسرش، آنتیا دوارت خواهند بود. وظیفه اصلی این‌دو محافظت از مردمان عادی در برابر تمامی تهدیدات موجود است. همانطور که در یکی از نمایش‌های بازی نیز نشان داده شد، شخصیت آنتیا در جریان یکی از مبارزاتش کشته شده و تبدیل به یکی از همان موجودات روح مانند می‌شوند. بنابراین می‌توان انتظار داشت که داستان بازی از این نقطه به بعد صرفا روی شخصیت رد و تلاش‌هایش برای بازگرداندن همسرش متمرکز باشد. البته پس از رخ دادن این حادثه، شخصیت آنتیا همچنان در بطن اتفاقات بازی حضور خواهد داشت و بازیکن‌ها می‌توانند هرزمان که بخواهند، به صورت دل‌خواه میان آن‌ها سوییچ کنند. سوییچ کردن بین شخصیت‌ها سبب می‌شود تا بازیکن‌ها فرایند راحت‌تری را برای حل کردن برخی پازل‌ها، یافتن سرنخ‌های محیطی یا بررسی پژواک‌های مرتبط با اتفاقات گذشته طی کنند. علاوه‌بر حضور دو پروتاگونیست به صورت هم‌زمان و تنوعی که در گیم پلی بازی ایجاد می‌کنند، باید خاطر نشان کرد در جهان بازی دشمنان ماورالطبیعه متنوعی حضور دارند که هریک از آن‌ها دارای ویژگی‌های رفتاری و خصوصیات ظاهری منحصر به فردی است. در طول تجربه بازی، بازیکن‌ها ممکن است با موجودات زامبی مانند مواجه شوند یا به مبارزه با مواردی نظیر موجودات اسکلی، موجودات شبیه به سگ‌های نسبتا غول آسا یا شبح‌های شیطانی بپردازند.

 

سیستم گیم پلی

پیش‌تر نیز گفته شد که در جریان بازی Banishers: Ghosts of New Eden ساخته جدید استودیو Don’t Nod، بازیکن‌ها در قالب محافظین مردمان‌شان حضور می‌یابند. سیستم مبارزات بازی شامل حملات عادی با استفاده از سلاح‌های گوناگون و همچنین بلاک کردن حملات دشمنان است. بازی  این اجازه را به بازیکن می‌دهد تا در طول مبارزاتش از برخی آیتم‌ها یا قدرت‌های جادویی نیز استفاده کند. شایان ذکر است که به عقیده بسیاری از منابع یا بازیکن‌ها، سیستم مبارزات طراحی شده برای این عنوان نسخه ارتقا یافته مبارزات بازی Vmpyr دیگر ساخته استودیو مذکور است. درواقع این‌گونه به نظر می‌رسد که اساس کلی مبارزات بازی Banishers کاملا مشابه با بازی Vmpyr بوده، اما تیم توسعه دهنده با اضافه کردن المان‌ها و مکانیزم‌های جدیدتر و بالا بردن سرعت تحرکت پروتاگونیست‌ها در حین مبارزات سبب دگرگونگی کامل آن شده است.

 

البته نباید از واقع گرایانه‌تر شدن هرچه بیشتر انیمیشن‌های مرتبط با پروتاگونیست‌های بازی در زمان رویارویی با دشمنان نیز غافل شد. همچنین باید متذکر شد که یکی از مکانیزم‌های هیجان انگیز سیستم مبارزات بازی Banishers: Ghosts of New Eden تنوع سلاح‌ها و قابلیت‌های شخصیت رد است که دست بازیکن را برای مقابله با دشمنان باز می‌گذارند. شخصیت رد دارای نوار سلامتی است و مشخصا این مورد می‌تواند حین مبارزات دردسر ساز شود. از طرفی شخصیت آنتیا دارای نوار جادویی به خصوصی است که با حمله کردن رد به دشمنان و آسیب رسانی به آن‌ها به تدریج پر می‌شود. دیگر مکانیزم مهم سیستم گیم پلی بازی نام برده، نیاز اشخاص به اختصاص دادن بخشی از وقت‌شان جهت انجام تحقیقات حول اتفاقات به خصوص است. در حین انجام این فرایند، چگونگی دیالوگ‌های انتخابی‌شان نیز تاثیر به خصوصی را در شیوه پیش‌روی داستان خواهد داشت. در کنار نیاز به توجه داشتن به دیالوگ‌ها، همواره می‌بایست در حین انجام تحقیقات به نشانه‌های مختلفی که ممکن است در محیط مخفی شده باشند و یافتن‌شان می‌تواند تصویر دقیقی را از برخی اتفاقات گذشته پدیدار کند، اهمیت داد.

 

سیستم ارتقا پروتاگونیست‌ها

از آن‌جا که با یک بازی اکشن نقش آفرینی طرف هستیم، مشخصا می‌بایست انتظار وجود یک درخت مهارت به خصوص برای هریک از پروتاگونیست‌های بازی Banishers: Ghosts of New Eden را در سر داشت. استودیو Don’t Nod تایید کرده که سیستم پیشرفت و درخت مهارت شخصیت‌های بازی یکسان بوده و مورد مجزایی برای هیچ‌یک از آن‌ها طراحی نشده است. با این وجود، همچنان توانایی‌ها، سلاح‌ها و موارد ويژه متنوعی وجود دارند که می‌توانند شیوه کنترل و بازی کردن با هرشخصیت را تغییر دهند. البته استودیو سازنده در پروسه تولید این عنوان تصمیم به عدم استفاده و پیاده‌سازی آیتم‌های قابل جمع‌آوری محیطی متعدد به منظور کمک به پیشرفت  هرچه بیشتر پروتاگونیست‌های بازی گرفته است. در عوض استفاده از آیتم‌های مطرح شده، آن‌ها راه و شیوه ساده‌تری را به بازیکن جهت پیشرفت و ارتقا شخصیت‌شان پیشنهاد می‌کنند و آن‌هم چیزی نیست مبارزه با دشمنان و ارتقا سطح سلاح‌ها و مهارت‌هایشان از این طریق!

 

اهمیت انتخاب‌ها

پس از کشته شدن آنتیا، بازیکن‌ها با یک انتخاب بسیار مهم مواجه می‌شوند که روی روند کلی داستان و اتفاقات بازی اثرگذار است. در این مرحله بازیکن‌ها می‌توانند پروسه بازگرداندن آنتیا به زندگی را انتخاب کرده یا این‌که به رستگاری‌اش در زندگی جدیدش کمک کنند. همچنین در حین انجام تحقیقات نیز بازیکن می‌بایست بین سرزنش کردن یا تبعید کردن سایر شخصیت‌ها که سبب وقوع اتفاقات مختلف شده‌اند، تصمیم بگیرند. نتیجه این دسته از تصمیمات تاثیر مستقیمی را روی امکان بازگشت آنتیا به گوشت و خونش یا باقی ماندن در کالبد روح مانندش دارا است. البته نتیجه و عواقب برخی از تصمیمات به وضوح مشخص نخواهند بود و در طول بازی نتیجه هریک از آن‌ها مشخص خواهد شد.

 

مدت زمان بخش داستانی و موتور بازی سازی

جهان بازی Banishers: Ghosts of New Eden شامل پنج قلمرو و منطقه کلی خواهد بود که هریک از آن‌ها شامل محیط‌ها و مکان‌های متفاوتی است. طبق اعلام عوامل سازنده، بازیکن‌ها برای به اتمام رساندن این عنوان به مدت زمانی بین 20 تا 30 ساعت نیاز خواهند داشت. همچنین لازم به ذکر است که استودیو Don’t Nod برای ساخت این عنوان از موتور بازی سازی Unreal Engine 5 استفاده کرده است. به همین منظور، جلوه‌های بصری و جزئیات گرافیکی بازی کاملا چشم‌گیر به نظر می‌آید.

 

پلتفرم‌ها و تاریخ انتشار

بازی Banishers: Ghosts of New Eden در تاریخ 13 فبریه 2024 (24 بهمن 1402) برای کامپیوتر و کنسول‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس منتشر خواهد شد.

برچسب ها: Banishers: Ghosts of New Eden
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.