سری بازی Battlefield یکی از بزرگترین داراییهای کمپانی EA محسوب میشود و این کمپانی پس از انتشار چند عنوان ناموفق، بالاخره برنامههای بزرگی برای آینده این مجموعه تدارک دیده است. کمپانی EA قصد دارد از سیاست کمپانی Activision برای توسعه سری بازی Battlefield استفاده کند و چند نسخه از این مجموعه را به صورت همزمان توسط چند استودیو توسعه دهد.
یکی از استودیوهایی که قطعا بخشی از این برنامه خواهد بود، استودیو DICE است که علاوه بر نسخههای بعدی مجموعه، همچنان به پشتیبانی و انتشار محتوای بیشتر برای بازی Battlefield 2042 ادامه خواهد داد. البته اخیرا گزارشهایی مبنی بر شروع توسعه قسمت جدیدی از بازی Battlefield توسط این استودیو منتشر شده بود، اما حتی اگر این شایعات حقیقت داشته باشند، این پروژه هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد و زمان زیادی تا پایان آن باقی مانده است.
یکی دیگر از استودیوهایی که قرار است بخشی از این برنامه باشد، استودیو Ripple Effect (DICE LA سابق) است که حالت Portal بازی Battlefield 2042 را توسعه داده است. این استودیو در حال توسعه «یک تجربه جدید» در جهان بازی Battlefield 2042 است، اما مشخص نیست که این پروژه یک بازی جداگانه خواهد بود یا محتوای بیشتر برای بازی Battlefield 2042.
استویو دیگری که قرار است روی توسعه یک بازی از این مجموعه کار کند، استودیو جدید مارکوس لتو (Marcus Lehto)، یکی از خالقین سری بازی Halo است که اخیرا در سیاتل تاسیس شده است. این استودیو روی توسعه بیشتر بخش روایی بازی Battlefield 2042 تمرکز میکند که در حال حاضر هیچ بخش تک نفرهای ندارد. محتوایی که این استودیو تولید میکند را در فصلهای بعدی این بازی و (احتمالا) در عناوین بعدی مجموعه مشاهده خواهیم کرد.
این تغییرات تنها محدود به اضافه شدن چند استودیو توسعه دهنده به لیست سازندگان بازی Battlefield نمیشوند. علاوه بر جدایی مدیر کل استودیو DICE از این استودیو، وینس زامپلا (Vince Zampella)، رئیس استودیو Respawn و یکی از خالقین سری بازی Call of Duty: Modern Warfare، مسئولیت کلی مدیریت سری بازی Battlefield را به همراه بایرن بید (Byron Beede) برعهده گرفته است.