پس از گذشت بیش از چهار سال از اولین معرفی بازی Bayonetta 3، سرانجام اطلاعات جدیدی از بازی در رویداد Nintendo Direct منتشر شد. بر اساس روال کلی این مجموعه، ظاهر شخصیت اصلی کمی تغییر کرده است. تجزیه و تحلیل گیمپلی بازی از آنچه بهنمایش گذاشته شده است دشوار است، اما بهنظر میرسد سیستم مبارزات و دشمنان بازی تغییرات زیادی کرده است. بدون شک با گذشت زمان اطلاعات بیشتری را درباره این بازی دریافت خواهیم کرد. البته کارگردان بازی درباره هدفهای استودیو در ساخت این بازی صحبت کرده است.
در وب سایت رسمی استودیو PlatinumGames، کارگردان بازی، یوسوکه میاتا (Yusuke Miyata)، چند نکته جدید درباره بازی را ارائه داد. این کارگردان برای اولین بار سکان هدایت ساخت یکی از عناوین این مجموعه را برعهده دارد و به گفته خود، صحبتهایی را با سازنده این مجموعه، هیدکی کامیا (Hideki Kamiya)، داشته است. او در ادامه گفت:
«درباره اهمیت اکشن در این سری کاملا مطلع هستم و هیدکی درباره اهمیتهای آن و ارتباط آن با مغز با من صحبت کرده است. اساساً، این نوع گیمپلی که در آن کنترل کامل شخصیت را دارید بسیار رضایت بخش است. همه ما بهسختی روی بازی Bayonetta 3 کار میکنیم و این دو جنبه سحرآمیز این مجموعه را حتما در این بازی قرار خواهیم داد. هدف اصلی ما این است که از همه انتظارات فراتر برویم.»
نکته جدیدی که به طور خلاصه درباره آن صحبت شد، مکانیک احضار جدید است. بر خلاف بازی های قبلی، به نظر میرسد بایونتا صرفاً شیاطین جهنمی خود را برای یک حمله کوتاه احضار نخواهد کرد. حال مکانیک جدیدی بهنام Demon Slave در بازی وجود خواهد داشت که میتوان مستقیماً شیاطین را کنترل کرد. قابلیتهای هر شیطان متفاوت است و هرکدام در موقعیت خاصی بهکار میآیند. البته بهنظر میرسد کاربردهای بیشتری را نیز خواهد داشت که به مرور زمان درباره آن اطلاعات بیشتری کسب خواهیم کرد.
بازی Bayonetta 3 در سال 2022 بهصورت انحصاری برای کنسول نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد.