یکی از بزرگترین تغییرات بازی Starfield نسبت به بازی قبلی این استودیو، ساکت بودن شخصیت اصلی آن است. شخصیت اصلی بازی Starfield در تمام طول بازی ساکت خواهد بود، اما سازندگان از ابتدای روند توسعه بازی نمیخواستند چنین تصمیمی بگیرند.
امیل پاگلیارولو (Emil Pagliarulo)، طراح ارشد بازی Starfield، در مصاحبه با وبسایت Polygon درباره ساکت بودن شخصیت اصلی این بازی صحبت کرده است. به گفته او، یکی از معیارهای موثر در انتخاب شخصیت اصلی ساکت برای این بازی واکنش منفی بازیکنان به شخصیت سخنگوی بازی Fallout 4 بوده است. دلیل این اعتراضات هم کاهش دیالوگهای بازی بهخاطر سخنگو بودن شخصیت اصلی بود.
با این حال، استودیو Bethesda حداقل در بخشی از روند توسعه میخواست تا شخصیت اصلی این بازی هم صدا داشته باشد و حتی چند خط دیالوگ هم برای او ضبط شده بود.
«ما یک بازیگر استخدام کردیم، صدا را داشتیم، به او گوش کردیم و با خودمان گفتیم که او بیش از حد تکبعدی است.»
بهنظر میرسد که سازندگان بازی Starfield میخواستند مطمئن شوند که بازیکنان حداکثر دامنه بیان را دریافت میکنند. این استودیو در مقطعی میخواست چند صداپیشه را برای این شخصیت استخدام کند، اما بعد از آن تصمیم بر این شد که یک صداپیشه که راحتتر کارش را انجام دهد را انتخاب کنند. با این حال، سازندگان در نهایت فهمیدند که این موضوع هرگز جواب نمیدهد و بهکلی بحث صداگذاری شخصیت اصلی را فراموش کردند.
«فهمیدیم که تنها راهی که میتوانیم به بازیکنان اجازه دهیم که نقش خودشان را در این جهان بازی کنند، این است که شخصیت اصلی ساکت داشته باشیم.»
در ادامه، پاگلیارولو به تاثیر پروتاگونیستهای صداگذاری شده در بازیهای AAA هم اشاره کرد.
«دورانی در صنعت بازی بود که همه شخصیتهای اصلی صدا داشتند. این موضوع بین بازیهای AAA جا افتاده بود. ما هم با خودمان گفتیم که شاید طرفداران واقعا بیشتر از بازی لذت میبرند. چیزهای مختلفی را امتحان کردیم. بحث بزرگی بود که اگر در بازی Fallout 4 و بقیه نقش آفرینیها بازیکن به خواندن یک خط دیالوگ علاقه نداشته باشد، کلیک میکند و یک دیالوگ دیگر را دریافت میکند.
اما مشکل این است که وقتی دیالوگ را میخوانید و روی آن کلیک میکنید، باز هم باید منتظر شخصیت اصلی باشید تا همان دیالوگ را به زبان بیاورد. پس این هم ایدهآل نیست. پس تصمیم گرفتیم که فقط به متن تکیه کنیم و آزادانه تصمیم بگیریم. حالا بیش از 200 هزار خط دیالوگ داریم و این را مدیون ساکت بودن شخصیت اصلی هستیم که به ما اجازه داد چنین جهان بزرگی خلق کنیم.»
بازی Starfield در تاریخ شش سپتامبر (15 شهریور) برای کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس و اس منتشر میشود.