با شدت گرفتن شایعات در دست ساخت بودن بازی Bully 2، طرفداران بازیهای استودیو راک استار بیصبرانه منتظر انتشار اطلاعات بیشتر از بازی بعدی خالقان بازی GTA هستند. پیش از این تصور میشد که بازی Bully 2 در سال 2013 کنسل شده باشد، اما اطلاعات جدیدی توسط وبسایت Game Informer منتشر شده، نشان میدهد که پروژه توسعه این بازی در سال 2009 متوقف شده است.
بر اساس گزارش جدید وبسایت Game Informer، بازی Bully 2 در سال 2009 در دست ساخت بوده، اما کمپانی راک استار برای استفاده از اعضای استودیو Rockstar New England در دیگر پروژههای آن زمان خود، توسعه این بازی را متوقف کرده است. در حال حاضر مشخص نیست که توسعه مجدد بازی Bully 2 چه زمانی آغاز خواهد شد، اما Game Informer در مصاحبه با چند نفر از سازندگان این بازی، که نامشان فاش نشده، جزئیات هیجان انگیزی از برخی از مکانیکهای این بازی بهدست آورده است.
یکی از اهداف اصلی سازندگان بازی Bully 2 گسترش سیستم توهین یا تعریف از دیگران بود. با استفاده از سیستم جدید توهین و تعریف، شخصیتهای بازی رفتار جیمی را بهخاطر میسپردند و نسبت به خوب یا بد بودن او واکنش نشان میدادند. یکی از سازندگان در این باره گفت:
«ما میخواستیم مطمئن شویم که تمامی شخصیتهای بازی رفتار بازیکن را بهخاطر میسپارند. اگر شما یک شوخی ناجور با همسایهتان میکردید، او هرگز بلایی که سرش آورده بودید را فراموش نمیکرد.»
همانطور که مشخص است، این سیستم شباهت زیادی به سیستم اخلاق (یا شرافت) بازی Red Dead Redemption 2 دارد. دو نفر از سازندگان بازی Bully 2 هم این موضوع را تایید کردند و اضافه کردند که بازی Red Dead Redemption 2 از برخی ویژگیهای سیستم توهین و تعریف بازی Bully 2 استفاده کرده است. البته این سیستم تنها چیزی نیست که از بازی Bully 2 در دیگر بازیهای کمپانی راک استار استفاده شده است. سیستم شکستن واقع گرایانه شیشه بازی Max Payne 3 هم یکی دیگر از سیستمهایی است که در ابتدا توسط استودیو Rockstar New England برای بازی Bully 2 خلق شده بود.
با وجود اینکه ذات بازی Bully اجازه نمیداد تا این عنوان مانند بازی GTA 5 نقشه وسیعی داشته باشد، اما سازندگان در تلاش بودند تا تمامی ساختمانهای بازی را با محیط داخلی طراحی کنند. هدف استودیو سازنده این بوده که تمامی ساختمانها در این بازی در دسترس بازیکن قرار باشند و راههای مختلفی هم برای ورود جیمی به آنها وجود داشته باشد. به گفته سازندگان، «اگر میتوانستید ساختمانی را در بازی ببینید، میتوانستید واردش بشوید.» البته جزئیات داخلی ساختمانها تنها ایده استودیو برای گسترده کردن نقشه نبود. آنها قصد داشتند تا مکانیک بالا رفتن از در و دیوار قسمت اول را گسترش دهند و درختهای محیط را هم در دسترس بازیکن قرار دهند. هدف این بود که بازیکن بتواند از هر درختی در بازی بالا برود و علاوه بر دسترسی به راههای بیشتر برای حرکت در محیط، بتواند از روی شاخه درختان مردم را دست بیاندازند.
یکی دیگر از ویژگیهایی که برای سال 2009 پیشرفته بهنظر میرسد، سیستم رشد مداوم تک تک چمنهای بازی Bully 2 است. در این سیستم، هر یک برگ چمن رفتار منحصر بهفرد از خود نشان میدهد. سازندگان میگویند که این سیستم برای آزار و اذیت همسایهها هم استفاده میشد و بازیکن میتوانست با خراب کردن موقتی چمن همسایهها، آنها را آزار دهد.
با توجه به نگاه دقیق سازندگان به جزئیات بازی Bully 2 در سال 2009 و شایعات در دست ساخت بودن این عنوان، مشاهده ویژگیهای جدید این بازی در نسل نهم و نحوه استفاده استودیو راک استار از سختافزار نسل جدید بسیار جذاب خواهد بود.