سی‌دی پراجکت دلیل انتخاب آنریل انجین 5 برای ساخت بازی The Witcher را توضیح داد

سی‌دی پراجکت دلیل انتخاب آنریل انجین 5 برای ساخت بازی The Witcher را توضیح داد

رضا مدرسی رضا مدرسی
2 سال و 19 روز پیش

چند روز پیش اعلام شد که آنریل انجین 5 در دسترس تمام سازندگان قرار گرفته و همه می‌توانند از آن به رایگان استفاده کنند. همزمان با این اعلامیه شاهد استریمی هم بودیم که برخی استودیوهای شناخته شده را نشان می‌داد که هم‌اکنون در حال کار با آنریل انجین 5 هستند. در این میان استودیو The Coalition دمویی از کار خود با آنریل انجین 5 منتشر کرد و دیدیم که جزئیات گرافیکی این موتور چقدر زیاد است. در کنار این، سی‌دی پراجکت نیز در استریم حاضر شد و شرح داد که چرا به جای استفاده از REDEngine، برای بازی بعدی خود یعنی نسخه جدید بازی The Witcher از آنریل انجین 5 استفاده می‌کنند.

 

جیسون اسلاما (Jason Slama)، کارگردان بازی، در ویدیویی در توییتر به قدرت‌های آنریل انجین 5 اشاره کرد. او گفت که تصمیم استفاده از آنریل انجین 5 به یک دمو بر می‌گردد که سال پیش دیده‌است. این دمو فضایی قرون وسطایی داشته که شبیه منطقه Velen در دنیای ویچر هم بوده است. در یکی از بخش‌های این دمو تیرکی دیده شده که روی آن نوشته شده بوده: «به دنبال شکارچی هیولا». این عبارت توجه اسلاما را به خود جلب می‌کند؛ کما که خود او اینگونه در ویدیو شرح داد:« به این نتیجه رسیدم که «همم، آن‌ها سعی دارن به ما بگویند که هی، ببینید آنریل انجین 5 چقدر خوب است و چطور می‌تواند بازی‌هایشات را زیباتر کند. آن دمو فقط با همین هدف ساخته شده بود؟ نمی‌دانم، اما مطمئنم که توانست توجهم را  جلب کند.»

سی‌دی پراجکت دلیل انتخاب آنریل انجین 5 برای ساخت بازی The Witcher را توضیح داد

یکی دیگر از دلایلی که باعث شد سی‌دی پراجکت به آنریل انجین 5 پناه ببرد، مواد اولیه مورد نیاز برای REDengine بود. این موتور گرافیکی که سال‌هاست توسط استودیو استفاده می‌شود در حال قدیمی شدن است و برای کار با آن، انرژی و زمان زیادی نیاز است. با توجه به اینکه اپیک گیمز مواد و منابع مورد نیاز آنریل انجین را تهیه می‌کند، سی‌دی پراجکت نیز می‌تواند تمرکز بیشتری روی ساخت خود بازی بگذارد و زمانش را برای کارهای فنی بی‌ربط هدر ندهد. این مورد در هنگام ساخت بازی‌های جهان‌باز بسیار مهم است و می‌تواند زمان زیادی را برای سازندگان ذخیره کند؛ بر خلاف بازی‌های خطی که نیازمند آن مقدار از جزئیات و دقت نیستند. اسلاما در همین خصوص می‌گوید:

 

«بازیکن‌ها می‌توانند به هر سمتی که دل‌شان خواست بروند. می‌توانند با هر ترتیبی که می‌خواهند بازی را پیش ببرند. برای این کار ما باید محیط بازی را طوری طراحی کنیم که انعطاف‌پذیر باشد و هر لحظه آماده میزبانی از بازیکن، و اطمینان حاصل کنیم که در 1600 منطقه دیگر بازی خراب نشود.»

 

کارگردان بخش VFX و نورپردازی، جاکوب ناپیک (Jakub Knapik) نیز می‌گوید: «آنریل انجین مثل جعبه ابزای است که قابلیت‌های فراوانی دارد، کلی راه حل وجود دارند که به تیم‌ها اجازه می‌دهند چیزهای جدید را امتحان کنند. این حقیقت که آنریل انجین همین حالا هم توسط تیم‌های زیادی مورد استفاده بوده و نگرش‌های مختلفی نسبت به آن وجود دارد، باعث آسان‌تر شدن کار و طراحی با ان می‌شود. همین مسئله باعث افزایش سرعت کار می‌شود و نتیجه نهایی نیز واقع‌گرایانه‌تر به نظر می‌رسد.»

 

البته اینکه سی‌دی پراجکت از آنریل انجین 5 استفاده می‌کند، دلیل بر این نیست که شاهد انحصاری شدن بازی The Witcher 4 خواهیم بود. اکانت رسمی این بازی شفاف سازی کرد که قصد انحصاری کردن بازی را ندارند و در زمان عرضه، شاهد انتشار همزمان این محصول روی اپیک، استیم و دیگر پلتفرم‌ها خواهیم بود.

 

برچسب ها: The Witcher 3, The Witcher 4, Cyberpunk 2077
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.