گزارش جدیدی از شرکت NEWZOO منتشر شده که نشان میدهد 60 درصد از زمان بازی کردن کاربران مربوط بهعناوینی است که در طول شش سال پیش منتشر شدهاند.
دومین گزارش سالانه مربوط بهصنعت بازیهای ویدیویی ازسوی Newzoo منتشر شد که وبسایت Kotaku برای اولینبار آنرا بهاشتراک گذاشت. این گزارش شامل دادههایی درخصوص عادات کاربران نظیر هزینههای خرید و میزان بازیکردن درسال 2023 است. طبق این گزارش، با وجود اینکه توسعهدهندگان به دنبال ساخت IPهای جدید هستند، بازیکنان بیشتر وقت خود را صرف انجام بازیهای مربوط به فرنچایزهای شناختهشده یا بازیهای سرویسمحوری که در گذشته منتشر شدهاند، میکنند. این موضوع سبب شده تا توسعهدهندگان بازیهای جدید با مشکلات مختلفی نظیر جذب مخاطب مواجه باشند.
از نظر تئوری دلایل بسیاری وجود داشته که وفاداری یا میل کاربران نسبت بهبازیهای قدیمی را نشان میدهد. از اصلیترین آنها میتوان به نبود داستانهای نوآورانه در بازیهای جدید، قیمت بالای فروش، نیازمندی به سیستم اجرایی قوی، تشابه بهبازیهای قدیمی و… اشاره داشت. گزارش Newzoo بهوضوح نشان میدهد که صنعت بازی در سال 2023 با رشد خوبی همراه بوده است و ارزش آن به 93.5 میلیارد دلار رسیده است. براساس دادهها فقط 66 عنوان درسال 2023 حدود ۸۰ درصد از زمان بازیکردن بازیکنان را به خود اختصاص دادهاند و ۶۰ درصد از بازیهایی مورد استقبال بازیکنان نیز، عناوینیاند که طی شش سال گذشته منتشر شدهاند.