کمپانی NetEase با همکاری طراح ارشد بازی Control استودیو Anchor Point را تاسیس کرد. این استودیو با دو شعبه در بارسلون و سیاتل روی ساخت بازیهای اکشن ماجراجویی برای کامپیوتر و کنسولهای تمرکز خواهد کرد.
پل اریث (Paul Ehreth)، طراح ارشد بازی Control که سابقه کار روی بازی Halo 4 و بازی Halo 5 بهعنوان طراح بخش داستانی را هم دارد، موسس اصلی استودیو Anchor Point محسوب میشود. دیگر افراد حاضر در این استودیو سابقه کار روی بازی Crossfire، بازی Ghost of Tsushima، بازی Red Dead Redemption 2 و بازی The Division را دارند.
اریث درباره تاسیس این استودیو گفت:
«شعار استودیو ما از سختیها، به سوی ستارهها است زیرا تلاش میکنیم تا یک ماجراجویی خلق کنیم که حس تازگیاش را حفظ میکند و تجربه منحصر بهفردی ارائه میدهد که بازیکنان را همواره شگفت زده میکند.
از کمپانی NetEase تشکر میکنیم که آزادی عمل و منابع مورد نیاز را در اختیار ما قرار داده تا یک جهان به هم پیوسته که فراتر از بازیها و به مدیومهای دیگر سرگرمی گسترش پیدا خواهد کرد را توسعه دهیم.»
درحال حاضر، استودیو Anchor Point حدود 100 شغل خالی دارد و استخدام توسعه دهندگان مورد نیاز را آغاز کرده است.
کمپانی NetEase چندماه پیش هم استودیو SkyBox را خریداری کرد. این استودیو یکی از استودیوهایی بود که در ساخت بازی Minecraft و سری بازی Halo دخیل بود. این کمپانی چینی در سالهای اخیر استودیوهای کوچک و بزرگ زیادی خریداری کرده و با سرعت درحال گسترش تواناییهای خود برای توسعه عناوین بزرگ است. استودیو Grasshopper Manufacture که سابقه ساخت بازی No More Heroes را در کارنامه دارد و استودیو Quantic Dream که با توسعه بازی Heavy Rain، بازی Beyond: Two Souls و بازی Detroit: Become Human در میان جامعه بازیکنان پلی استیشن شناخته شده است هم توسط کمپانی NetEase خریداری شدهاند.
همچنین، خالق سری بازی Yakuza یعنی توشیهیرو ناگوشی (Toshihiro Nagoshi) هم چند ماه پیش به کمپانی NetEase ملحق شد تا استودیو Nagoshi Studio را تاسیس کند. این استودیو قرار است روی توسعه «عناوین سطح بالا» برای کنسولها تمرکز کند.