اینطور که بهنظر میرسد شرکت اکتیویژن تصمیم گرفته است بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time را بهعنوان یک پکیج بسیار با ارزش و با محتویات فراوان به مخاطبان این بازی عرضه کند. بهصورتی که در روزهای گذشته شاهد انتشار این خبر بودیم بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time قرار است شامل بیش از 100 مرحله مختلف و متنوع باشد و همچنین گزارش شده است که وسعت بازی قرار است حتی بیش از سه برابر نسخه گذشته این فرنچایز باشد. اما درکنار این موضوع شرکت اکتیویژن تصمیم گرفته است یکی از عادات بسیار ناپسند خود که در گذشته نیز بهخاطر آن مورد نکوهشهای فراوان قرار گرفته است یعنی سیاستهای سودجویانه و پرداختهای درون برنامهای را از بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time حذف کند.
این در حالی است که باتوجه به عناوین منتشر شده در سالهای گذشته توسط شرکت اکتیویژن، میتوان این تصمیم را یک اتفاق نادر و عجیب پنداشت. اما تمامی این نگرانیها از زمانی در میان هواداران قوت بخشیده شد که فروشگاه مجازی شرکت مایکروسافت در بخش مشخصات بازی درج شده بود که این عنوان بستههای الحاقی و آیتمهای شخصیسازی گستردهای را برای فروش خواهد داشت. و همین موضوع باتوجه به پیشینه نهچندان پاک شرکت اکتیویژن باعث شده بود تا مخاطبان درمورد آینده بازی تا حدی ناامید شوند. اما پس از انتشار این اخبار استودیو توسعه دهنده بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time یعنی Toys For Bob بهسرعت تصمیم گرفت تا تمامی این نگرانیها را از ذهن هواداران بربایند و رسما اعلام کنند که در این بازی هیچگونه پرداخت درون برنامهای در هیچ نوع و گونه خود وجود نخواهد داشت.
در پیام منتشر شده توسط این استودیو آمده است: «ما در حال حاضر شاهد هستیم که مخاطبان زیادی در رابطه با بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time نگرانیهای زیادی را در دل دارند و میخواهیم این اطمینان را بدهیم که در این بازی هیچ پرداخت درون برنامهای (microtransactions) وجود نخواهد داشت و آن آیتمهای شخصیسازی درج شده در فروشگاه مجازی مایکروسافت نیز تنها با تجربه بازی قابل دسترسی خواهند بود.»
البته باید درنظر داشت که عنوان گذشته این فرنچایز یعنی بازی Crash Team Racing Nitro-Fueled نیز در زمان عرضه خود هیچگونه پرداخت درون برنامهای را در خود جای نداده بود، اما بهمرور زمان شرکت اکتیویژن تصمیم گرفت تا بهصورت بیشرمانهای آیتمهای بسیار زیادی را پشت محدودیتهای پرداختی قرار دهد و مخاطبان را از دسترسی به آنها منع کند. و مشخص نیست که آیا در مورد بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time نیز اتفاقات مشابهی رقم خواهد خورد یا خیر، تنها راه مشخص شدن این موضوع صبر و زیرنظر داشتن اخبار روزهای آینده از این بازی است.
بازی Crash Bandicoot 4: It’s About Time در تاریخ جمعه 11 مهرماه سال جاری برای پلتفرمهای پلیاستیشن 4، ایکس باکس وان و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد.