استودیو EA Motive اعلام کرده است که بازسازی بازی Dead Space شامل گزینههای دسترسی متفاوت برای افراد با شرایط خاص خواهد بود، و به این شکل این بازی در اختیار مخاطبان گستردهتری قرار خواهد گرفت.
رومان کمپوس اریولا (Roman Campos Oriola) کارگردان بازی Dead Space گفت که طی 12 سال گذشته چیزهای زیادی تغییر کردهاند، او گزینههای دسترسی را قابلیت مهمی برای تیم توسعه و این فرنچایز به شمار میآورد.
کمپوس اریولا گفت: «چیزی که 12 سال قبل وجود نداشته و همیشه برای ما مهم بوده است، تمام گزینهها یا راهها مختلفی هستند که در صورت نیاز میتوان بهوسیله آن ها بازی را تجربه کرد. تمام گزینههای دسترسی [برای افراد با شرایط خاص] از نظر تجربه کردن بازی Dead Space برای افرادی که هنگام انتشار این بازی توانایی تجربه آن را نداشتهاند، اهمیت زیادی دارد.»
در همین مصاحبه، مدیر عامل استودیویی شرکت EA، لارا میل (Laura Miele) فاش کرد که پاتریک کلاز (Patrick Klaus)، مدیر کل استودیو EA Motive چند سال گذشته برای اولین بار ایده بازسازی بازی Dead Space را مطرح کرد.
میل گفت: «او چند سال گذشته طی مسیری به اداره مرکزی این ایده را برای ما مطرح کرد. استودیو طی آن زمان اولویتهای کوتاهمدت دیگری داشت ولی ساخت این بازی همیشه چیزی بود که تصمیم به انجام آن داشتیم. استودیو EA Motive سال گذشته با ساخت بازی Star Wars: Squadrons عملکردی عالی به نمایش گذاشت و تخصص کلی آنها در سبک اکشن، آنها را به استودیویی ایدهآل برای این پروژه تبدیل میکند.»
نسخه بازسازیشده بازی Dead Space برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس/اس و رایانه شخصی در حال توسعه است. هنوز تاریخ انتشار این بازی اعلام نشده است ولی انتظار میرود که این بازی در سال 2023 منتشر شود.