بررسی تغییرات مهم بازی Death Stranding Director’s Cut نسبت به نسخه اصلی

بررسی تغییرات مهم بازی Death Stranding Director’s Cut نسبت به نسخه اصلی

خشایار بهرامی خشایار بهرامی
2 سال و 6 ماه و 11 روز پیش

درصورتی‌‌که بدون توجه به هجمه‌های ایجاد شده علیه بازی Death Stranding به این عنوان اجازه داده باشید تا شما را در جهان مغموم و در عین حال خارق العاده‌اش غرق کند، به خوبی می‌دانید که این بازی بارها ارزش تجربه کردن را دارد و فلسفه کلی موجود در آن می‌تواند با رضایت کامل بازیکن‌ها همراه شود. طی ماه‌های اخیر و پس از گذشت دو سال از انتشار بازی، استودیو Kojima Productions از نسخه جدید آن تحت عنوان بازی Death Stranding Director’s Cut رونمایی کرد که  نه تنها سبب شد تا بسیاری از اشخاصی نسخه اصلی را بازی کرده‌اند و هم‌اکنون کنسول پلی استیشن 5 را دارا هستند مجددا کنترل شخصیت سم را در دست بگیرند، بلکه تغییر نظر برخی از افراد که دید منفی نسبت به آخرین ساخته هیدئو کوجیما (Hideo Kojima) داشتند را به همراه داشت. تیم توسعه دهنده به منظور افزایش هرچه بیشتر جذابیت المان‌های مختلف حاضر در این بازی، تغییرات متعددی را در نسخه Director’s Cut ایجاد کرده است که در ادامه به بررسی ۱۰ مورد از آن‌ها می‌پردازیم.

 

بررسی تغییرات مهم بازی Death Stranding Director’s Cut نسبت به نسخه اصلی

بازی با نرخ فریم 60 به صورت ثابت اجرا می‌شود

هنگامی‌که بازی Death Stranding برای کنسول پلی استیشن 4 در دسترس قرار گرفت، بازیکن‌ها می‌توانستند این عنوان را نرخ فریم 30  به صورت ثابت تجربه کنند و اگرچه که هیچ‌گونه افت فریمی در طول بازی رخ نمی‌ٔداد، مشخصا 30fps برای بسیاری از طرفداران ناامید کننده بوده است چراکه امکان گشت و گذار در جهان این بازی با نرخ فریم بیشتر وجود نداشت و آن‌ها می‌بایست به آن‌چه که تیم سازنده طراحی کرده است، بسنده کنند. از طرف دیگر اما نسخه PC این بازی به خوبی با نرخ 60 فریم اجرا می‌شد و همین موضوع اعتراض بسیاری از کاربران کنسول نسل هشتمی شرکت سونی را به همرا داشت تا این‌که در نهایت، در زمان معرفی نسخه Director’s Cut به صورت رسمی تایید شد که این بازی روی کنسول پلی استیشن 5 با نرخ 60 فریم قابل اجرا است.

 

مطالب مرتبط:

نسخه Director's Cut بازی Death Stranding چه ویژگی‌های جدیدی دارد؟

شایعه: بازی Death Stranding 2 در دست ساخت است

فروش بازی Death Stranding به پنج میلیون نسخه رسید

بررسی تغییرات مهم بازی Death Stranding Director’s Cut نسبت به نسخه اصلی

امکان استفاده از آیتم Floater همراه با زیپ‌لاین وجود دارد

یکی از بهترین آیتم‌هایی که در بازی Death Stranding می‌تواند در انجام ماموریت‌های مختلف و تحویل دادن بسته‌ها به بازیکن‌ها کمک کند، صفحه‌ شناور یا اصطلاحا Floater است. باوجود کارآمد بودن این آیتم، یکی از نکات منفی که در مورد آن وجود داشت، عدم امکان استفاده از آن به همراه زیپ‌لاین بود که خوشبختانه این موضوع در نسخه Director’s Cut برطرف شده تا بازیکن‌ها بتوانند محموله‌های خود را همراه با Floaterهایی که از طریق زیپ لاین به لباس شخصیت سم متصل شده است، بدون هیچ‌گونه مشکل به نقاط مختلفی از جهان بازی حمل کنند.

 

بررسی تغییرات مهم بازی Death Stranding Director’s Cut نسبت به نسخه اصلی

شخصی‌سازی سم و BB بیشتر از همیشه ممکن است

خصوصی سازی آیتم‌ها و ظاهر دو شخصیت محبوب بازی Death Stranding یعنی سم و BB همواره حائز اهمیت بوده است و بازی این امکان را برای بازیکن‌ها فراهم می‌آورد تا در چیزهای کوچکی همچون آیتم‌هایی که از محافظ BB آویزان می‌شدند تا سازه‌های مختلفی که در سرتاسر جهان توسط آن‌ها ساخته می‌شد، تغییر ایجاد کنند؛ اما تیم سازنده در بازی Death Stranding Director’s Cut پا را فراتر از این گذاشته‌اند و خصوصی سازی در این نسخه ارتقا چشم گیری داشته است. حال بازیکن‌ها می‌توانند در کنار تغییر آیتم‌های مختلف محافظ BB، ظاهر و رنگ کلی آن را تغییر دهند و در مورد سم نیز به لطف اضافه شدن گیره‌های بیشتر به لباسش، امکان حمل و متصل کردن آیتم‌های بیشتری برایش وجود دارد.

 

بررسی تغییرات مهم بازی Death Stranding Director’s Cut نسبت به نسخه اصلی

نوشیدنی انرژی‌زا Monster از بازی حذف شده است

در آثار هیدئو کوجیما همواره می‌توان ردپای حضور محصولات مختلف را در جهان بازی مشاهده کرد و بازی Death Stranding نیز از این قاعده مستثنا نبوده است. در اتاق‌های شخصی سم هموراه می‌توان یک میز که روی آن تعدادی نوشیدنی انرژی‌زا Monster قرار داده شده است را مشاهده کرد که استفاده از آن‌ها سبب پر شدن میزان استفامت و انرژی سم می‌شد. با این حال،‌ در نسخه جدید این بازی دیگر خبری از نوشیدنی‌های نام برده نیست و این‌بار از یک نوشیدنی جدید تحت عنوان Bridge استفاده شده است. علت این موضوع احتمالا به اتمام قرارداد هم‌کاری شرکت سازنده نوشیدنی‌های Monster با تیم Kojima Productions بازمی‌گردد.

 

بررسی تغییرات مهم بازی Death Stranding Director’s Cut نسبت به نسخه اصلی

مکان‌های بیشتری برای استراحت کردن در جهان بازی وجود دارد

در مورد چنین اثری که اساس آن روی قدم زدن و حمل آیتم‌های مختلف قرار دارد، مشخصا بازیکن‌ها نیاز دارند تا مدتی را به استراحت بپردازند و انرژي‌شان را بازپس‌گیرند. در بازی Death Stranding، استراحت کردن در هرمکانی قابل انجام است و شخصیت سم می‌تواند هرلحظه که بازیکن‌ تصمیم بگیرد، روی زمین بنشیند یا حتی یک چرت کوتاه بزند؛ اما اگر قصد دارید تا این کار را در مکانی انجام دهید که سایر بازیکن‌ها در آن حضور داشته‌اند، پناه‌گاه‌های متعددی در جهان بازی توسط سایرین ایجاد شده است که می‌توانید به آن‌ها وارد شوید و برخی امور محدود را انجام دهید. با این حال در بازی Death Stranding Director’s Cut استفاده از این مکان‌ها بسیار آسان‌تر شده چراکه ضمن افزایش تعداد این دسته از پناه‌گاه‌ها، دیگر برای ورود به آن‌ها نیاز به پیاده شدن از وسیله نقلیه‌تان نخواهید داشت!

 

بررسی تغییرات مهم بازی Death Stranding Director’s Cut نسبت به نسخه اصلی

محتوای اختصاصی نسخه PC در دسترس کاربران پلی استیشن ۵ قرار گرفته است

در سرتاسر جهان بازی Death Stranding می‌توان برخی از اشخاص برجسته‌ای که در زمینه‌های مختلفی نظیر سینما، بازی‌های ویدیویی یا برنامه‌های تلویزیونی فعالیت دارند را مشاهده کرد؛ برای مثال در بخش‌هایی از بازی، بازیکن‌ها می‌توانند با سم لیک (Sam Lake) یکی از توسعه دهندگان محبوب صنعت گیم یا هولوگرامی از شخصیت Aloy از بازی Horizon: Zero Dawn ملاقات کنند. در نسخه رایانه‌های شخصی، تیم سازنده حضور‌های افتخاری بیشتری را به بازی اضافه کرده بود که از میان آن‌ها می‌توان به موتورسیکلت معروف بازی Cyberpunk 2077 اشاره کرد. مطابق انتظار، ویژگی‌ها و محتواهای جدیدی که برخلاف نسخه کنسول پلی استیشن 4 روی PC در دسترس بازیکن‌ها قرار گرفته بود، با عرضه بازی Death Stranding Director’s Cut روی کنسول پلی استینش 5 نیز قابل دست‌یابی و رویت است.

 

بررسی تغییرات مهم بازی Death Stranding Director’s Cut نسبت به نسخه اصلی

بازیکن‌ها می‌توانند بزرگ‌ راه‌ها را در مناطق کوهستانی احداث کنند

بخش مهمی از بازی Death Stranding به بزرگ راه‌های آن مربوط می‌شود که در سرتاسر نقشه بازی گسترش یافته‌اند. تقریبا هریک از این بزرگ‌ راه‌ها با هم‌کاری و مشارکت بازیکن‌ها به منظور سهولت هرچه بیشر سفر کردن و گذر از مناطق شکل گرفته‌اند. با این حال نبود بزرگ‌ راه‌ها در مناطقی که کوهستان‌ها پوشیده از برف هستند، به شدت چشم می‌آمد و به همین دلیل تیم سازنده تصمیم گرفته است تا در بازی Death Stranding Director’s Cut این مشکل را برطرف کند و بازیکن‌ها بتوانند در میان تمامی مناطق کوهستانی موجود در جهان بازی به احداث بزرگ‌ راه‌ها بپردازند.

 

بررسی تغییرات مهم بازی Death Stranding Director’s Cut نسبت به نسخه اصلی

ربات‌های تحویل دهنده درون جهان بازی ظاهر می‌شوند

در نقطه مشخصی از داستانی بازی Death Stranding، بازیکن‌ها با ربات‌های تحویل دهنده (Delivery Bots) آشنا می‌شوند که می‌توانند با پرداخت هزینه مشخصی از آن‌ها به منظور تحویل دادن آیتم‌های سبک به مناطق مختلف استفاده کنند. اگرچه که در آن لحظه بسیاری از افراد گمان می‌کنند این ربات‌ها درون جهان بازی و حین انجام ماموریت‌شان قابل رویت هستند، متأسفانه بازی در این زمینه آن‌ها را ناامید می‌کند و هیچ ردی از این ربات‌ها دیده نمی‌شود. حال به لطف نسخه جدید این بازی و تغییراتی که استودیو Kojima Productions در بازی Death Stranding Director’s Cut ایجاد کرده است، این ربات‌ها چه در زمان انجام ماموریت‌ها به صورت مستقل و چه در کنار شخصیت سم قابل مشاهده هستند. همچنین این امکان وجود دارد که بازیکن‌ها از آن‌ها به عنوان یک وسیله نقلیه استفاده کنند و به پاهای شخصیت‌شان استراحت دهند!

 

بررسی تغییرات مهم بازی Death Stranding Director’s Cut نسبت به نسخه اصلی

سیستم مبارزات بازی عمیق‌تر شده است

همانطور که احتمالا اطلاع دارید، سیستم گیم پلی بازی Death Stranding شدیدا روی تحویل دادن آیتم‌ها و بارهای مختلف متمرکز است، اما گاهی اوقات مبارزه کردن با تروریست‌ها و گروه MULE اجتناب ناپذیر است و بازیکن‌ها می‌بایست از جان‌شان در برابر نیروهای دشمن محافظت کنند. در اصل، مبارزات بازی می‌بایست با مشت زدن یا استفاده از آیتم‌هایی که سبب کشته شدن دشمنان نمی‌شوند، صورت بگیرد اما در جهان بازی سلاح‌های کشنده متعددی وجود دارد که استفاده از آن‌ها ممکن است ایجاد شدن یک Void را به همراه داشته باشد و بازیکن‌ها باید ریسک این موضوع را پیش از هرچیزی بپذیرند. در بازی Death Stranding Director’s Cut نیز حرکات فیزیکی جدیدی برای انجام مبارزات اضافه شده و در کنار آن، یک سلاح غیرکشنده به نام Maser Gun در دسترس قرار گرفته است که استفاده از آن فلج و ناتوان شدن نیروهای دشمن را به همراه دارد.

 

بررسی تغییرات مهم بازی Death Stranding Director’s Cut نسبت به نسخه اصلی

کنترلر DualSense شدیدا روی حمل محموله‌ها اثر گذار است

درصورتی‌که هر دو نسخه بازی Death Stranding را روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 بازی کرده باشید، به راحتی متوجه این موضوع خواهید شد که این بازی مخصوص کنترلر DualSense توسعه یافته است و تجربه کاملا منحصر به فردی را به بازیکن‌ها روی کنسول نسل نهمی شرکت سونی ارائه می‌دهد. به لطف کنترلر مذکور، هنگامی‌که بازیکن‌ها در حال عبور از مناطق مختلف بازی هستند، هریک از این محیط‌ها احساس مخصوصی را به آن‌ها القا می‌کند و نوع شلیک هرسلاح نیز متفاوت خواهد بود. مهم‌تر از دو نکته مطرح شده، هرچه بار حمل شده توسط شخصیت سم سنگین‌تر باشد، کشیده شدن به طرفین نیز بیشتر احساس می‌شود و ویژگی‌های چشم گیر کنترلر DualSense سبب می‌شود تا بازیکن‌ها تلاش بیشتری را برای کنترل کردن شخصیت‌شان به کار گیرند.

 

برچسب ها: Death Stranding Director’s Cut
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.