یکی از قابلیتهای جدید کنترلر DualSense که سونی مانور زیادی روی آن میدهد تکنولوژی بازخورد هپتیک و تریگرهای تطبیق پذیر آن هستند. استودیوهای بازیسازی هر کدام به نحوی در حال استفاده از این قابلیتهای جدید در بازیهای نسل بعدی خود هستند و یکی از بهترین مثالها برای نحوه کارکرد ماشههای تطبیق پذیر دوال سنس، نحوه بهرهگیری استودیو Arkane Lyon از این قابلیت در بازی Deathloop است.
اخیرا دینگا باکابا (Dinga Bakaba) کارگردان این بازی نحوه استفاده از تریگرهای جدید کنترلر DualSense در بازی Deathloop را توضیح داده است. وقتی در جریان بازی ماشه سلاحتان گیر میکند و قادر به شلیک کردن با آن نیستید، این اتفاق فقط به صورت مجازی رخ نمیدهد و کنترلر دوال سنس هم بهصورت فیزیکی جلوی تکان خوردن دکمههای L2 و R2 را میگیرد و آنها را قفل میکند. باکابا در این باره میگوید:
بازی Deathloop یک اکشن اول شخص است و با بازیهای قبلی استودیو ما تا حدودی متفاوت است. تیم ما در تلاش است تا اسلحههای بازی را طوری طراحی کند تا تفاوتهای هر سلاح با سلاح دیگر توسط بازیکن قابل تشخیص باشد و کنترلر دوال سنس در این مسیر کمک بزرگی به ما کرده است. حالا میتوان تفاوتهای استفاده از هر سلاح را نه تنها در بازی، بلکه به صورت سه بعدی به دستان بازیکن منتقل کرد.
پیش از این هم سونی تایید کرده بود کنترلر DualShock 4 روی هیچکدام از بازیهای نسل بعدی که برای پلی استیشن 5 عرضه میشوند قابل استفاده نخواهد بود و استفاده از کنترلر دوال سنس برای تجربه این بازیها اجتناب ناپذیر است. با این وجود کنترلر DualShock 4 همچنان روی بازیهای پلی استیشن 4 که برای پلی استیشن 5 منتشر میشوند قابل استفاده خواهد بود.