استودیو Bluepoint Games اعلام کرده که در ابتدا امکان اضافه کردن درجه سختی آسان به بازی Demon’s Souls را مورد بررسی قرار داده است. در نهایت این استودیو تصمیم میگیرد این اتفاق به منظور حفظ اصالت بازی رخ ندهد.
کارگردان بازی؛ یعنی گوین مور (Gavin Moore)، در مصاحبهای با رسانه The Washington Post به این نکته اشاره کرد که تیم سازنده در بازی Demon’s Souls تغییراتی ایجاد کردهاند که باعث میشود این نسخه بازسازی شده کمی متفاوت از نسخه اصلی از آب درآید. مور در رابطه با درجه سختی ساده برای این بازی میگوید:
ما در جایگاه تصمیمگیری برای چنین چیزی نبودیم، ما صرفاً واسطهای برای انتشار مجدد یک بازی شگفتانگیز هستیم، بنابراین تصمیم اضافه کردن چیزی که اصالت بازی را زیر سوال برده و بالانس بودن آن را از میان ببرد حق تیم ما نبوده است. این پروژه صرفاً بازسازی مخلوق یک تیم دیگر است. با این که ما تغییراتی را روی نسخه اصلی اعمال کردیم اما هدف اصلی ما همواره این بوده که اصالت و شالوده اصلی بازی را در نسخه بازسازی شده حفظ کنیم.
مور در ادامه میگوید بازی Demon’s Souls یک بازی چالشبرانگیز خواهد بود اما چالشهایی که این بازی پیش روی بازیکن قرار میدهند کاملاً منصفانه و منطقی هستند. مور به این نکته نیز اشاره کرد که اگر بازیکنان در قسمتی از بازی دچار مشکل شدند میتوانند به ویدئوی آموزشی که روی اینترنت قرار گرفته، مراجعه کنند. در حال حاضر بیش از 180 ویدئوی آموزشی از بازی Demon’s Souls روی پلی استیشن 5 در دسترس مخاطبین قرار دارد. مور میگوید:
اگر در جایی از بازی گیر کردید میتوانید همان لحظه در حالی که بازی در پسزمینه در حال اجرا است، ویدئوهای آموزشی موجود را جستوجو کرده و از آنها کمک بگیرید. این ویدئوها به شما میگویند که در این ناحیه باید کار خاصی را انجام دهید یا بهترین تکنیک برای شکست دادن باسی خاص در بازی چنین چیزی است. نحوه عملکرد این سیستم به این صورت است که به شما اجازه میدهد در صورت گیر کردن در بازی درخواست راهنمایی کنید و اگر ویدئوی آموزشی مربوطه مشکل شما را حل نکرد، ویدئوی بعدی پخش خواهد شد.
بازی Demon’s Souls هماکنون در دسترس طرفداران قرار گرفته است.