استودیو Deviation – که به تازگی تاسیس شدهاست – برای توسعه اولین بازی خود همکاریاش را با کمپانی سونی آغاز کرده است، این استودیو برنامه سال 2022 خود را مشخص کرد. اولین بازی این استودیو قرار است یک عنوان AAA پیشگامانه باشد و با اتمام مراحل پیش تولید، در سال 2022 وارد مرحله توسعه کامل خواهد شد.
مراحل پیش تولید اولین بازی استودیو Deviation حدود 18 ماه طول کشیده است و اعضای این استودیو کار بزرگی برای ساخت پایههای اصلی این عنوان انجام دادهاند. جیسون بلاندل (Jason Blundell) برخی از دلایل طولانی بودن مراحل پیش تولید این بازی را «توسعه نکات کلیدی بازی، روایت داستان، آشنایی با تکنولوژیهای جدید و شناخت پلتفرم مقصد» عنوان کرده است.
هنوز هیچ اطلاعاتی از این بازی در دسترس نیست و حتی سبک آن هم مشخص نشده است. البته قرار است که سبک گرافیکی این بازی از هیچ یک از مدلهای گرافیکی مرسوم پیروی نکند و «سبک و طراحی شخصیت منحصر به فرد» داشته باشد. تیم سازنده میخواهد کاربران به محض دیدن یک تصویر از بازی، آن را بشناسند. البته آنها از گیمپلی و داستان بازی غافل نشدهاند و قصد دارند دنیا و شخصیتهایی به یاد ماندنی خلق کنند که یک داستان کاملا جدید و غیرقابل پیشبینی را روایت میکنند. این استودیو قصد دارد مکانیکهای گیمپلی و داستان بازی خود را تا حد ممکن به یکدیگر پیوند دهد و آنها را در کنار هم توسعه دهد.
استودیو Deviation در سال 2021 با حدود 15 نفر تاسیس شد و حالا در ابتدای سال 2022 حدود 110 کارمند دارد. با آغاز توسعه اولین بازی این استودیو در سال 2022، احتمال اینکه در انتهای این سال اخبار بیشتری از این بازی منتشر شود وجود دارد.