اخیرا بازی Diablo 2: Resurrected با مشکلات ارتباطی و شبکهای زیادی همراه بوده است. بهصورتی که که در این روزها بازیکنان حتی نمیتوانند برای مدت طولانی در سرورهای بازی حضور داشته باشند. بازیکنان در همه انجمنها و رسانههای اجتماعی عصبانیت خود را از وضعیت کنونی بازی ابراز کردهاند که باعث شده مدیر انجمن بلیزارد، آدام فلچر (Adam Fletcher) معروف به PezRadar، توضیحات مفصلی را درباره وضعیت فعلی بازی در انجمن بلیزارد بهاشتراک بگذارد.
به گفته فلچر، مقصر اصلی این مشکلات، سرورها هستند؛ زیرا زیرساخت این سرورها نمیتواند فعالیت بازیکنان را در بازی بهخوبی مدیریت کند. یکی دیگر از مشکلاتی که باعث بروز چنین نقصی در سیستم میشود، بروزرسانیهای مداوم است که باعث بدرفتاری سرورها میشود. بهصورتی که سرورها بهجای سرویس دادن به درخواستها، از فرایندها بک آپ میگیرد. بلیزارد همچنین بخش مهمی از کدهای قدیمی بازی که وظیفه پیگیری تعدادی از عملیات بازیکنان را بر عهده داشت را حفظ کرده است. زیاد شدن تعداد بازیکنان و فعالیتهای مختلف آنها در بازی، باعث ایجاد انواع مشکلات میشود.
فلچر همچنین در ادامه افزود:« در سال ۲۰۰۱ محتوای زیادی در مورد نحوه صحیح استفاده از مکانیکهای مختلف بازی وجود نداشت. اما امروزه یک بازیکن جدید میتواند به راحتی با جستجو در شبکههای اجتماعی، نحوه بازی را به روشهای مختلف یاد بگیرد که انجام بسیاری از آنها پایگاه داده قدرتمندی نیاز دارد. اگرچه ما این مشکل را پیشبینی کرده بودیم، اما دامنهای را که از آزمایش بتا بدست آورده بودیم را دست کم گرفتیم.»
بلیزارد در حال حاضر برای حل این مشکل از روشهایی مانند محدودیت نرخ درخواست، صف ورود به سیستم و واگذاری عملکردهای مهم به سرویسهای کوچکتر استفاده کرده است. واکنش بازیکنان به این روش مثبت نبوده است، اما مطمئنا راه حل خوبی برای بهبود وضعیت کنونی بازی خواهد بود.