حدود پنج ماه پیش، کمپانی EA اعلام کرد که استودیو Ridgeline Games یکی از استودیوهای جدید این کمپانی برای ساخت بازی Battlefield خواهد بود. این استودیو اواخر سال 2021 تاسیس شد و بهسرعت شروع به جذب نیرو برای «توسعه یک بازی داستان محور در جهان Battlefield» کرد. این استودیو توسط مارکوس لتو (Marcus Lehto)، یکی از خالقین بازی Halo رهبری میشود.
البته استودیو Ridgeline Games در ساخت این بازی تنها نخواهد بود. کمپانی EA بهتازگی اعلام کرد که استودیو DICE هم در ساخت بخش تکنفره قسمت بعدی بازی Battlefield مشارکت دارد و درکنار استودیو Ridgeline Games این عنوان را توسعه خواهد داد.
البته استودیو DICE پروژه مستقل خود را هم پیش میبرد و همچنان به ساخت بازی چندنفره بعدی این مجموعه ادامه خواهد داد. علاوه بر این بازی، استودیو Ripple Effect هم درحال توسعه یک پروژه کاملا متفاوت در جهان Battlefield است.
ربکا کوتاز (Rebecka Coutaz)، نایب رئیس استودیو DICE، درباره برنامه جدید استودیو گفت:
«تصمیم ما برای تشکیل یک تیم مخصوص توسعه بازی تکنفره، یک تصمیم پیشگیرانه است که تمام منابع لازم برای پیشبرد پروژههای بازی Battlefield را در اختیار همه تیمها قرار میدهد. نقطه قوت و تواناییهای زیادی در سه استودیو جهانی داریم و هر یک از این تیمها تجربه منحصر بهفرد خود را دراختیار بقیه قرار میدهند. حالا میتوانیم فرصت بیشتری داشته باشیم و از تواناییهای تیم جدیدی که برای کمک به استودیو Ridgeline در ساخت قسمت بعدی مجموعه به ما ملحق شده نهایت استفاده را ببریم.»
لتو در ادامه افزود:
«ترکیب چشمانداز ما برای آینده مجموعه با تجربه تیم سازنده جدید، به ما کمک میکند تا بخش تکنفرهای بسازیم که علاوه بر پایبندی به ریشههای بازی Battlefield، تجربه تازهای به بازیکنان ارائه میکند.»
کمپانی EA در ماه پایانی سال 2021 اعلام کرد که قصد دارد با اعمال تغییرات وسیع در نحوه توسعه بازیهای این فرنچایز، جهان متصل بازی Battlefield را خلق کند. در راستای تحقق همین برنامهها، اسکار گابریلسون (Oscar Gabrielson)، مدیر سابق استودیو DICE، با کنارهگیری از سمت خود از کمپانی EA جدا شد و وینس زامپلا (Vince Zampella) وظیفه نظارت بر توسعه تمامی بازیهای مجموعه Battlefield را برعهده گرفت.