شرکت Nvidia و استودیو id Software اعلام کردند که قرار است که با اضافه شدن پشتیبانی از DLSS و فناوری رهگیری پرتو (Ray Tracing) به بازی DOOM Eternal، که همین حالا هم نمایش گرافیکی خیرهکنندهای روی رایانه شخصی دارد، این بازی حتی بیش از پیش روی رایانه شخصی پیشرفت کرده و عملکرد بهتری داشته باشد. بازیهایی که از DLSS بهره میبرند، نرخ فریم بالاتری دارند و تصاویر آنها زیباتر و شفافتر است. این بازی اول شخص شوتر طی ماه جاری میلادی از انعکاسهای رهگیری شده به وسیله پرتو پشتیبانی خواهد کرد و عملکرد آن توسط DLSS پیشرفت میکند، اما هنوز تاریخ بروزرسانی این بازی و اضافه شدن این قابلیتها اعلام نشده است.
مارتی استرتون (Marty Stratton)، کارگردان استودیو id Stoftware میگوید: «هدف از ساخت بازی DOOM Eternal ارائه دادن بهترین و درگیرکنندهترین گیمپلی اول شخص شوتر، ویژگیهای گرافیکی خیرهکننده و عملکردی بینقص بوده است. با اضافه شدن رهگیری پرتو به موتور گرافیکی idTech و پشتیبانی از قابلیت DLSS شرکت Nvidia، ما برای ایجاد تجربهای بهتر در حال فشار آوردن به موتور این بازی به شیوههایی مختلف هستیم و بیصبرانه منتظر این هستیم که بازیکنانی که دارای GeFroce RTX هستند آن را تجربه کنند.»
بازی DOOM Eternal برای رایانه شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ در دسترس است. این بازی در سال جاری میلادی برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس هم منتشر خواهد شد.