یک خط کد اشتباه باعث باگ‌های آزاردهنده بازی Apex Legends شده بود

یک خط کد اشتباه باعث باگ‌های آزاردهنده بازی Apex Legends شده بود

مهدی سلیمانی مهدی سلیمانی
10 ماه پیش

استودیو Respawn اعلام کرد که «یک خط کد» باعث بروز بسیاری از مشکلات و باگ‌های بازی Apex Legends در ماه‌های اخیر شده بود. این استودیو پیدا کردن این یک خط کد را به پیدا کردن سوزن در انبار کاه تشبیه می‌کند. 
 

این باگ‌ها که بلافاصله پس از آغاز فصل 16 بازی توسط بازیکنان گزارش شدند، شامل آسیب دیدن بازیکنان از نارنجک‌هایی که به‌نظر منفجر نشده‌اند و پخش صدای شلیک سه‌تایی هنگام شلیک تنها یک گلوله می‌شدند. 
 

«می‌دانستیم که این مشکل روی تجربه بازیکنان تاثیر بدی می گذارد، اما باوجود گزارش‌های دقیقی که دریافت کرده بودیم، ایده‌ای نداشتیم که چه چیزی مشکل آفرین است و نمی‌توانستیم ریشه مشکلات را پیدا کنیم.»
 

به‌نظر می‌رسد که سلاح Nemesis که در فصل 16 به بازی Apex Legends اضافه شد، دلیل اصلی بروز این مشکلات بوده است. این سلاح یک افکت تصویری ریز برای نمایش داغ شدن اسلحه با شلیک مداوم دارد که حتی هنگام شلیک نشدن تیر از این سلاح هم بخشی از منابع اجرایی را اشغال می‌کرد. استودیو Respawn تصمیم گرفت تا این افکت تصویری را در مواقع عدم شلیک گلوله غیر فعال کند، زیرا باوجود این‌که افکت تصویری نمایش داده نمی‌شد، همچنان از منابع بازی استفاده می‌کرد.

در هر سرور، تمام بازیکنانی که از سلاح Nemesis شارژ نشده استفاده می‌کردند، در هر فریم یک پیام «Stop Particle» را به سرور بازی ارسال می‌کردند. اگر تعداد این بازیکنانی که از این سلاح استفاده می‌کنند (یا فقط آن را برداشته‌اند) بیشتر از حد می‌شد، مشکلات مذکور برای تمام بازیکنان سرور رخ می‌دادند.
 

به گفته استودیو Respawn، «حضور 14 بازیکن که صاحب سلاح Nemesis هستند و بازی را با نرخ 180 فریم برثانیه اجرا می‌کنند، باعث افت افکت‌های بازی برای تمام بازیکنان آن سرور می‌شد.»
فصل 17 بازی Apex Legends در تاریخ 9 می (19 اردیبهشت) آغاز می‌شود. 

 

برچسب ها: Apex Legends, Apex Legends Mobile
1 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.