نظر جالب EA درباره تاثیرگذاری کنسول های نسل بعد

نظر جالب EA درباره تاثیرگذاری کنسول های نسل بعد

مصطفی محدث مصطفی محدث
3 سال و 10 ماه و 12 روز پیش

فاصله چندانی تا عرضه کنسول‌های نسل بعد سونی و مایکروسافت نداریم. قرار است که هر دو کنسول تا فصل تعطیلات کریسمس (احتمالا در ماه نوامبر) عرضه شوند. اما سوالی که فعلا ذهن بسیاری از متخصصان و کاربران صنعت بازی را درگیر کرده این است که آیا پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس به قدری جذاب و قدرتمند هستند که بتوانند در همان ابتدای نسل، بخش زیادی از گیمرها را به خود جذب کنند؟

«لائورا میل» (Laura Miele)، مدیر ارشد استودیوهای شرکت EA در مصاحبه‌ای به GameIndustry، به این سوال پاسخ داده و گفته که به این مسئله، به عنوان مشکل نگاه نمی‌کند و می‌گوید که جهش پیشرفت قابل‌توجهی در سخت‌افزار نسل بعد وجود خواهد داشت.

او گفته است: «من واقعا نگرانی خاصی ندارم. در طول اولین دمویی که تجربه کردم و وقتی که زمان‌های بارگذاری تقریبا لحظه‌ای و جهان‌های عظیم ساخته‌شده را دیدم، فورا می‌دانستم که این سخت‌افزار قرار است استانداردهای جدیدی از لحاظ انتظارات بازیکن‌ها ایجاد کند. وقتی که بازیکن‌ها ببینند که نسل بعدی فناوری چقدر عظیم و قابل‌دسترس است، هیچ راه برگشتی نخواهند داشت.»

میل همچنین درباره جهش گرافیکی کنسول‌ها صحبت کرده و مثالی هم درباره این موضوع زده است: «از لحاظ تاریخی، دوران گذار کنسول‌ها همیشه به معنای یک افزایش سطح گرافیکی بوده و این موضوع در نسل جدید نیز تغییری نکرده است چون نسل بعدی بازی‌ها قطعا یک جهش گرافیکی بسیار بزرگ خواهند داشت، اما ما همچنین، موهبت مموری و چرخه‌های CPU بیشتر را داریم که جزئیات بسیار دقیق‌تری را می‌توانند ارائه دهند. به عنوان مثال، ما در بازی Madden، از آمار نسل بعد NFL استفاده می‌کنیم و بدین ترتیب، هر ورزشکاری در بازی، دقیقا همانند عملکرد خود در دنیای واقعی بازی می‌کند و اطلاعات مربوط به آن‌ها به صورت زنده، در حال به‌روزرسانی شدن هستند. طرفداران درون استادیوم نیز افراد منحصربه‌فردی هستند که واقعا نسبت به آن چه که درون زمین رخ می‌دهد، عکس‌العمل نشان می‌دهند. سیستم جدید Deferred Rendering به ما اجازه می‌دهد که از رنگ‌ها و نورها به شکل داینامیک‌تری استفاده کنیم. سیستم‌های پویای آب‌وهوا نیز روی ورزشکاران، تجهیزات آن‌ها و حتی زمین مسابقه تاثیر می‌گذارد و هر بازی نسبت به دیگری، متفاوت، بهتر و واقعی‌تر خواهد بود.

میل در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره موفقیت بازی Star Wars Jedi: Fallen Order صحبت و برای بازی بعدی این مجموعه نیز آرزوی موفقیت کرده است: «من اصلا از موفقیت بازی Star Wars Jedi: Fallen Order متعجب نشدم. ما مطمئن بودیم که استودیو Respawn می تواند بهترین تجربه مربوط به بازی Star Wars را ارائه دهد. دنیای Star Wars بسیار غنی و فرصت مناسبی برای ساختن بازی‌هایی با شخصیت‌هایی به یادماندنی، جهان‌های متنوع و داستان‌های فراموش‌نشدنی است. این پتانسیل را با تیم‌های توسعه بااستعداد و قدرتمندی مثل Respawn ترکیب کنید و آن چه که در نتیجه دریافت خواهید کرد، بازی‌های بسیار فوق‌العاده خواهند بود. بازی Star Wars Squadrons هم یک مثال قوی از دنبال کردن علاقه و اشتیاق تیم‌های تولیدی ما است. این بازی با سفارش ملاحظات و تحقیقات بازاریابی ساخته نشده و حتی در برنامه بلندمدت ما هم نبود، اما تیم Motive واقعا به مفهوم و ایده آن متعهد بود و به نظر می‌رسد که طرفداران هم با آن‌ها موافق هستند چون از زمان عرضه تریلر آن، ما شور و اشتیاق خاصی از سوی علاقه‌مندان مجموعه دریافت کرده‌ایم.»

 

 

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا کنسول‌های نسل بعد واقعا چنین سخت‌افزار قدرتمندی دارند که در همان ابتدای عرضه، بتوانند گروه عظیمی از گیمرها را به خود جذب کنند؟

برچسب ها: الکترونیک آرتز
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.