شایعه:‌ الهام گیری جهان بازی Elden Ring از بازی Shadow of the Colossus

شایعه:‌ الهام گیری جهان بازی Elden Ring از بازی Shadow of the Colossus

مصطفی محدث مصطفی محدث
4 سال و 2 ماه و 19 روز پیش

بازی Elden Ring جاه‌طلبانه‌ترین عنوان ساخته‌شده توسط From Software خواهد بود، اما در حال حاضر اطلاعات کمی درباره این بازی وجود دارد و مشخص نیست که تفاوت‌های اصلی آن با بازی‌های پیشین این استودیو چه خواهد بود. طبق شایعاتی که اخیرا منتشر شده، طراحی جهان این بازی، اولین عنصری است که آن را از بازی‌های Dark Souls و Sekiro: Shadows Die Twice متمایز خواهد کرد.

یکی از منابع خبری نزدیک به استودیو From Software که آمنی (Omni) نام دارد، اوایل این ماه گفته بود که طراحی جهان بازی Elden Ring بسیار عمیق‌تر از دیگر بازی‌های From Software است و شاهد ارتقایی عظیم خواهیم بود. اسکاتلند یکی از مکان‌هایی بوده که طراحی محیط بازی از آن الهام گرفته و فضای باز یا همان‌طور که این منبع آن را توصیف می‌کند «زمین باز» بازی Elden Ring از بازی محبوب Shadow of the Colossus الهام گرفته است. بسیاری از عناصری که در بازی پیدا می‌کنید، داینامیک خواهند بود و خودشان قابلیت تغییر دارند. مثلا نحوه و جای قرار گرفتن دشمنان یکی از این موارد است. یکی دیگر از ویژگی‌های بازی Elden Ring، وجود سیستم آب و هوا و چرخه روز و شب است که البته به تنهایی ویژگی نوآورانه خاصی نیست. بسیاری از محیط‌های اصلی بازی نیز همانند مجموعه بازی Dark Souls، کوچک خواهند بود ولی از تنوع بسیاری بهره‌مند هستند. تمام این محیط‌ها پر از دشمنانی هستند که بسیار باهوش‌تر از گذشته خواهند بود و از استراتژی‌های مختلفی برای کشتن بازیکن استفاده می‌کنند. 

آمنی در صحبت‌هایش گفته است: «اگر شما هم همانند من از بسیاری از بازی‌های جهان‌باز AAA در دهه گذشته لذت نبرده‌اید، بهتر است زیاد نگران جهان جدید From Software نباشید زیرا آن‌ها در حال طراحی «جهان باز» مخصوص خودشان هستند و به همین خاطر است که بسیار سعی دارند آن را متمایز کنند و بیشتر به سمت «زمین باز» (Open Field) پیش می‌روند. آن‌ها می‌خواهند آزادی عملی محیطی بیشتری به بازیکن نسبت به بازی‌های قبلی خود ارائه دهند، اما در عین حال، می‌خواهند از به کار بردن فرمول تکراری بازی‌های جهان باز جلوگیری کنند. البته آن‌ها نمی‌خواهند بگویند «خب ما یک Dark Souls دیگر ساختیم، اما الان محیط‌ها انقدر بزرگ هستند که بتوانید با راندن اسب از بین آن‌ها عبور کنید.» در واقع، عناصر طراحی و جهت‌دهی از نوع بازی‌های Open World هستند و یکی از بخش‌هایی هستند که در آینده نیز بیشتر درباره آن‌ها صحبت خواهم کرد. اما فعلا همین را بگویم که علاوه بر محیط‌های بزرگ، محیط‌های کوچک همانند بازی‌های قبلی نیز وجود دارند.»

آمنی پیش از این نیز تایید کرده بود که بازی Elden Ring از نوعی حالت Multiplayer نیز بهره می‌برد، اما نمی‌تواند اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر کند. در رابطه با دیگر اطلاعات بازی، آمنی علاقه‌ای به انتشار آن‌ها ندارد زیرا کار توسعه بازی هنوز حتی نزدیک به پایان هم نیست و مکانیسم‌های گیم‌پلی ممکن است در آینده تغییر کنند. او گفته است: «من دوست ندارم قولی بدهم که ممکن است بعدا شکسته شود، پس اگرچه عناصری مثل طراحی محیطی الهام‌گرفته از اسکاتلند و طراحی دنیای بازی که از SOTC الهام گرفته و یا چرخه روز و شب و سیستم آب و هوا از بخش‌های کلی بازی هستند، اما دیگر جزییات کوچک مثل طراحی هر مرحله یا NPCها ممکن است در بازی نهایی تغییر کنند و بخش‌هایی از مکانیسم گیم‌پلی بازی نیز وجود دارد که تا زمان گلد شدن بازی، نمی‌توان راجع به حضور قطعی آن‌ها نظر داد. آن‌چه که در مراحل توسعه بازی در ژانویه قرار دارد، ممکن است دیگر در ماه می وجود نداشته باشد. به همین خاطر است که دوست ندارم درباره بخش‌های کوچک و جزئی بازی صحبت کنم و پیشنهاد می‌کنم که شما هم از اعتماد به افرادی که می‌گویند این اطلاعات را دارند، دوری کنید.»

اگرچه آمنی منبع معتبری به نظر می‌رسد، اما باید تا زمان انتشار اطلاعات رسمی مربوط به بازی Elden Ring، هر توضیحاتی را با کمی شک و تردید بشنویم. البته این را هم باید قبول کنیم که شایعات اخیر مربوط به این بازی، اطلاعات جالبی از بازی نشان می‌دهند و حاکی از تعهد From Software برای ارتقای عناوین خود به مرحله بعد هستند. توسعه بازی Elden Ring در حال حاضر برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها در حال انجام است و تاریخ عرضه آن هنوز به صورت رسمی تایید نشده است. 


برچسب ها: Elden Ring
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.