کمتر از دو ماه تا انتشار بازی Elden Ring باقی مانده و در این فرصتِ کم، اطلاعات زیادی از بازی در حال انتشار هستند. چندی پیش نسخه بتای این عنوان در اختیار کاربرانی که گلچین شده بودند قرار گرفت و در چند فاز به انتها رسید. بازخوردها به این بتا بسیار خوب بود و تقریبا از نشان میداد که نیازی به نگرانی در خصوص کیفیت بازی وجود ندارد. مجله Edge به مناسبت نزدیک شدن تاریخ عرضه بازی مصاحبهای با رئیس استودیو FromSoftware و کارگردان بازی Elden Ring یعنی هیدتاکا میازاکی داشته و در این بین، صحبتهای زیادی در خصوص این عنوان مورد انتظار به میان آمده است.
در یکی از بخشهای این مصاحبه میبینیم که میازاکی با سوالی در مورد اسب سواری و مبارزه روی اسب مواجه میشود، و اینکه آیا بازی ما را مجبور به استفاده از این نحوه مبارزه خواهد کرد، یا در شرایطی خاص سفر روی اسب (یا هر موجود چهارپایی که در بازی Elden ring سوارش میشویم!) به بازیکن تحمیل خواهد شد یا نه، و جواب میازاکی به این سؤال این گونه است: «به هیچ عنوان و در هیچ بخشی از بازی قصد نداریم که بازیکن را مجبور به مبارزه روی اسب یا سفر با اسب کنیم. به جای این کار دوست داریم کاری کنیم که استفاده از این ابزار استراتژی بهتر به نظر برسد و خودِ بازیکن استفاده از آن ها را در اولویتش قرار دهد؛ اما در هر صورت این بر عهده خود بازیکن خواهد بود که از چنین استراتژیای پیوری کند یا نه.
بازیکن هیچوقت نباید حس کند که چیزی در حال تحمیل شدن بر او است. در خصوص طراحی جهانِ بازی و نحوه برخورد با دشمنان اما، با در نظر گرفتن اندازه و ساختار نقشه میتوان انتظار داشت که بازیکن به استفاده از استراتژیهای مختلف ترغیب شود. امیدواریم مبارزه روی اسب هم با تنوعی که بازیکنان در نحوه بازی کردن خود و آزادیای که لازم دارند همخوانی داشته باشد. پس می توانیم بگوییم بله؛ موقع طراحی بازی این فاکتورها را در نظر گرفته بودیم و در ذهن داشتیم.»
در بخش دیگری از مصاحبه، میازاکی گفته بود که در طی توسعه بازی Elden Ring الهاماتی از دنیای ارباب حلقهها نیز گرفته است. از طرف دیگر نیز جرج آر. آر. مارتین، خالق دنیای نغمه یخ و اتش هم در ساخت بازی نقش داشته، این عنوان را یک بازی شگفتانگیز معرفی کرده است. بازی Elden Ring در تاریخ 6 اسفند ماه برای رایانههای شخصی، پلی استیشن 4 و 5، ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس|اس منتشر خواهد شد.