تاد هاوارد (Todd Howard) از شرکت Bethesda گفت که موتور بازی سازی فعلی این شرکت، که برای بازی Starfield و بازی The elder Scrolls 6 استفاده خواهد شد، دچار بزرگترین نوسازی دوران حضورش میشود. او ذکر کرد که برای این نوسازی تعداد نامشخصی از کارمندان این شرکت به کار گفته خواهند شد.
طی کنفرانس Develop: Brighton تاد هاوارد به سوالی در مورد موتور بازی اختصاصی Bethesda، موتور Creation Engine، جواب داد، این موتور طی سالهای گذشته به شدت مورد انتقاد قرار گفته بود.
متوجه شدهایم که برای بهبود این موتور باید بیشتر از گذشته تلاش کنیم، و اکنون حین عبور از دو نسل کنسولها در حال بهبود آن هستیم. میتوانم بگویم که این نوسازی چند وقت پیش کلید خورد.
این بهبود از زمان آغاز کار این موتور بزرگترین جهش فناوری آن خواهد بود، و باید گفت که موتور Creation Engine دارای سابقه طولانیای است. این موتور اولین بار از دل موتور Gamebyro Engine در سال 1997 متولد شد. هاوارد میگوید: «هماکنون افراد بیشتری در حال کار کردن روی این موتور هستند، حدودا پنج برابر افرادی که در گذشته روی آن کار میکردند. و به همین ترتیب تغییراتی که روی این موتور ایجاد خواهند شد بزگترین تغییرات تا به اکنون خواهد بود، حتی بزرگتر از تغییراتی که برای عبور از بازی Elder Scrolls Morrowind به بازی Elder Scrolls Oblivion ایجاد کردیم.
هاروارد در ادامه راجع چیزهایی که شرکت Bethesda در مورد موتور بازی سازی Creation دوست دارد صحبت کرد، ولی همچنین به تغییرات بزرگی در حال رخ دادن هستند هم اشاره کرد:
چیزهایی راجع به موتوربازی سازی Creation هستند که همچنان عاشق آنها هستیم. ما دنیاهای خود را ساختیم، مردم میتوانند مادهای مختلفی برای بازیهایمان بسازند، در حقیقت ویژگیهایی در فناوری ما وجود داشتند که به طور اساسی خوب بودند. ولی تغییرات بزرگی در رندر کردن، انیمیشنسازی، مسیربابی و ساخت فرایندهای مختلف صورت خواهد گرفت. به جزئیات نمیپردازم، شاهد بازسازی بسیار بزرگی خواهید بود.
بیشتر از آنچه که میخواستیم طول کشید ولی بالاخره میتوانیم کارهایی که قصد داشتیم با بازی Starfield و بازی Elden Scrolls 6 انجام دهیم را به عمل برسانیم، و امیدواریم هنگامی که مخاطبان نتیجه را دیدند از آن راضی باشند. این بازسازی در مورد چیزهایی است که بازیکنان روی صفحه خود میبینند ولی علاوه بر آن به کارهایی که ما میتوانیم با بازیهای خود بکنیم هم ارتباط دارد.
تام هاوارد در گذشته توضیح داده بود که موتور بازیسازی این شرکت برای بازی Starfield و کنسولهای نسل جدید بازبینی خواهد شد، ولی به نظر شرکت Bethesda تصمیمات جدیتری در این باره گرفته است.
همچنین با خرید 7.5 میلیارد دلاری Zenimax / Bethesda توسط مایکروسافت ممکن است این اتفاق روندی متفاوت به خود بگیرد. آیا شرکت Bethesda از این اتفاق برای ایجاد پیشرفتهای بهتری در موتور بازیسازی خود استفاده خواهد کرد؟