بازی‌های استودیو Remedy چگونه به یکدیگر متصل می‌شوند؟

بازی‌های استودیو Remedy چگونه به یکدیگر متصل می‌شوند؟

آرین صفری آرین صفری
1 سال و 8 ماه و 10 روز پیش

استودیو Remedy، به لطف تعدادی از بازی‌های عالی و خوش ساختی که در اختیار دارد، به راحتی یکی از شناخته‌شده‌ترین نام‌ها در صنعت بازی‌های ویدیویی است. این توسعه دهنده فنلاندی برای اولین بار با بازی Max Payne در سال 2001 در کانون توجه قرار گرفت و از آن زمان تا کنون به طور مداوم بازی‌هایی با داستان سرایی و شخصیت پردازی به یاد ماندنی ساخته است. خواه شهر تاریک برایت فالز (Bright Falls) در بازی Alan Wake باشد یا درام پیچیده و پلیسی مانند بازی Max Payne یا معماری پیچیده ساختمان اداره فدرال کنترل در بازی Control، هر یک از بازی‌های این استودیو به بررسی چند موضوع تکراری می‌پردازد که بین بازی‌های این استودیو ثابت است. به این ترتیب، عجیب نیست که این بازی‌ها حاوی ارجاعات متعددی به یکدیگر باشند.

 

در حالی که در ابتدا تصور می شد که این فقط یک راز است، استودیو Remedy اکنون این موضوع را تایید کرده است که این بازی‌ها بخشی از یک جهان بزرگتر هستند که «جهان متصل رمدی» (Remedy Connected Universe) نامیده می‌شود. در حالی که تنها دو بازی Alan Wake و بازی Control به‌صورت رسمی در یک جهان جریان دارند، تقریباً همه بازی‌های این استودیو به نوعی (عمدی یا غیر عمدی) در این جهان فراگیر قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه بازی Alan Wake 2 برای عرضه در سال آینده برنامه ریزی شده است و همچنین نسخه‌های بازسازی شده بازی Max Payne 1 و بازی Max Payne 2 نیز در دست ساخت هستند، اکنون بهترین زمان برای تجربه این اتصالات عجیب و غریب داستانی است که Remedy Connected Universe را تشکیل می‌دهند.

 

آیا بازی Alan Wake Remastered به دیگر بازی‌های استودیو رمدی مرتبط است؟ 

بررسی ارتباط جهان بازی Deathloop و بازی Dishonored

 

پایه‌گذاری این جهان برای اولین بار در بازی Control انجام شد که در سال 2019 عرضه شد. پس بیابید از آنجا شروع کنیم. همانطور که طرفداران بازی می‌دانند، شما در این بازی در نقش شخصیتی به‌نام جسی فیدن (Jesse Faden) بازی خواهید کرد. زنی که در جستجوی یافتن برادر گمشده‌اش دیلن (Dylan) و کشف حقیقت پشت پرده موجودی مرموز به نام پولاریس است. تلاش‌های جسی او را به ساختمان اداره فدرال کنترل (Federal Bureau of Control) هدایت می‌کند، جایی که او بلافاصله به عنوان مدیر موسسه انتخاب می‌شود، در حالی که طاعونی ماورایی معروف به هیس (HISS) به محوطه ساختمان حمله کرده است. در اینجا بیشتر درباره جزئیات داستان بازی صحبت نمی‌کنیم، اما همه چیز در این بازی مربوط به این سازمان است که با رویدادهای ماوراء طبیعی که بازی آن را AWE یا Altered World Events می‌نامد سر و کار دارد. چیزهایی که باعث به‌وجود آمدن این رویدادها می‌شوند، اشیاء قدرت (Objects of Power) نامیده می‌شوند و می‌توانند هر چیزی باشند. از مجسمه فلامینگو گرفته تا پروژکتور و چاه و حتی یک ماشین تحریر!

 

 

اینجاست که بازی Alan Wake به این جهان متصل می‌شود؛ زیرا ماشین تحریر شخصیت الن ویک در واقع یک Object of Power در نظر گرفته می‌شود که با ترکیب برخی از خواص جادویی دریاچه کالدرون، آثار هنری خلق شده در آنجا را به نوعی به واقعیت تبدیل می‌کند. در بسته الحاقی بازی Control به‌نام AWE، ارتباطات بیشتری بین این دو بازی برقرار می‌‌شود، برای مثال، در این DLC فاش می‌شود که آلیس، همسر آلن ویک، به دفاتر فدرال کنترل رفته بود تا درباره ناپدید شدن ناگهانی آلن در برایت فالز صحبت کند. البته اداره فدرال کنترل از اتفاقات عجیب برایت فالز و درگیری آلن ویک با Dark Presence به خوبی آگاه بود و حتی او را به عنوان کاندیدای اصلی سمت رئیس معرفی کرده بود. طبق اسناد بازی Control، اداره فدرال کنترل همچنین در دهه 70، زمانی که شاعری معروف توماس زین (Thomas Zane) ناپدید شد، تحقیقات گسترده‌ای را در مورد یک AWE احتمالی در برایت فالز انجام داده بود، اما این تحقیقات هرگز به نتیجه قطعی نرسید. در پایان این بسته الحاقی، طرفداران همچنین از یک AWE که قرار است به‌زودی در برایت فالز رخ دهد، خبردار می‌شوند که ما فرض می‌کنیم مستقیماً به هر چیزی که استودیو Remedy برای بازی Alan Wake 2 ذخیره کرده است مربوط می‌شود.

 

یکی دیگر از ارتباطات محکم بین این دو بازی Night Springs است، یک برنامه تلویزیونی که با فعالیت های ماوراء الطبیعه سروکار دارد و بازیکنان می‌توانند در سرتاسر بازی Alan Wake آن را تماشا کنند. در آینده مشخص می‌شود که این برنامه توسط فدرال کنترل تولید می‌شود که تلاش می‌کند عناصر ماوراء طبیعی را برای مردم عادی جلوه دهد. علاوه بر این، گفته می‌شود که آلن ویک چندین قسمت از این مجموعه تلویزیونی را نوشته است که یکی از آن‌ها به نظر می‌رسد مستقیماً به رویدادهایی که در بازی Control رخ می‌دهد، اشاره کند. نظریه‌های طرفداران نشان می‌دهند که جریانات اداره فدرال کنترل و بازی Control ممکن است همه بخشی از داستانی باشند که الن ویک برای رهایی از Dark Presence آن را نوشته است. به‌نظر می‌رسد در بازی Alan Wake 2 بیشتر با این موضوع در ارتباط خواهیم بود.

 

جسی فیدن در بازی Control شیء پرقدرت اسلاید پروژکتور را در شهر Ordinary پیدا کرد که منجر به به‌وجود آمدن یک AWE و ناپدید شدن ناگهانی همه جمعیت بزرگسال شهر شد. این شهر همچنین بازی Quantum Break را نیز به این جهان متصل می‌کند؛ زیرا بازیکنان در واقع می‌توانند ارجاعات متعددی به رویدادهای بازی Alan Wake و بازی Control را از طریق گرافیتی و یادداشت‌های پراکنده در سراسر بازی ببینند. علاوه بر این، یک کات سین اختیاری در بازی Quantum Break نشان می‌دهد که ویل جویس (Will Joyce) از یک اشتباه محاسباتی مهم در یک آزمایش سفر در زمان جلوگیری می‌کند که منجر به قطعی عظیم برق در Ordinary می‌شود. البته این اتصالات داستانی آنقدر قوی نیستند و نمی‌توانند پایه و اساس ساخت بازی‌های آینده این استودیو را تشکیل دهند. همچنین این موضوع که حقوق IP بازی Quantum Break متعلق به مایکروسافت است نیز ممکن است مشکلاتی را سر راه استودیو Remedy قرار دهد.

 

حال می‌رسیم به بازی Max Payne که اولین بازی درست و حسابی این استودیو (صرف نظر از بازی Death Rally) به‌شمار می‌رود. باتوجه به قدمت بازی، هیچ ارتباطی با جهان دو بازی Alan Wake و بازی Control در آن دیده نمی‌شود. با این حال، ما می‌دانیم که آلن ویک نویسنده یک درام نئو نوآر به نام الکس کیسی (Alex Casey) بود داستان آن درباره انتقام گرفتن یک پلیس مخفی برای مرگ عزیزانش بود. ما چند صفحه از این رمان را در یکی از سکانس‌های اولیه آلن ویک می‌بینیم که داستان آن با بازی Max Payne مطابقت دارد. باتوجه به این و حضور سم لیک (Sam Lake)، نویسنده و مدل شخصیت مکس پین، در یک مصاحبه درون بازی، کم و بیش می‌توانیم به این نتیجه برسیم که وقایع مکس پین در واقع توسط آلن ساخته شده است. این امکان وجود دارد که در بازسازی بازی‌های مکس پین شاهد افزایش تعداد ارتباطات و ارجاعات به این جهان باشیم، اما با توجه به این واقعیت که حقوق بازی Max Payne متعلق به کمپانی Rockstar است، نباید انتظار داشت که این ارتباطات بیشتر گسترش یابد. حتی اگر شخصیت مکس پین در یک بازی جدید حضور یابد.

 

استودیو Remedy همچنین یک اسپین‌آف از بازی Alan Wake به‌نام بازی Alan Wake: American Nightmare را در سال 2012 تولید کرد، اما اعتقاد بر این است که این بازی بخشی از دنیای متصل رمدی نیست و جدا از ذکر نام شهر Ordinary، هیچ ارتباط دیگری در آن دیده نمی‌شود. در نهایت می‌رسیم به بازی CrossFireX که کمپین تک نفره آن توسط این استودیو توسعه داده شده است. در حالی که روایت بازی هنوز به مضامین مشابهی مانند سفر در زمان و عناصر ماوراء طبیعی اشاره می‌کند، به نظر می‌رسد بازی در دنیایی جداگانه جریان داشته باشد و هیچ ارتباطی با دیگر عناوین این استودیو ندارد.

 

این جهان متصل بدون اشاره به Poets of the Fall، یک گروه آلترناتیو راک فنلاندی که موسیقی بیشتر بازی‌های این استودیو تولید کرده است، کامل نمی‌شود. این گروه با نام‌های مستعار متعددی در بازی‌هایی مانند Old Gods of Asgard ظاهر شده است و آهنگ‌هایی عالی مانند Take Control در بازی Control و Children of the Elder God در بازی Alan Wake ساخته است.

 

در هر صورت، جهان متصل استودیو Remedy یک فرضیه بسیار جالب است که این استودیو به آرامی درحال ساخت و گسترش آن است. با توجه به اینکه استودیو Remedy چقدر سبک خاص خود را با بسیاری از بازی‌هایش در طول سال‌ها به کمال رسانده است، به نوعی منطقی است که آن‌ها نوعی ارتباط محکم با یکدیگر داشته باشند. به لطف بازی‌های آینده این استودیو که شامل دنباله‌ای برای بازی Control، بازی Alan Wake 2، بازسازی دو بازی Max Payne 1 و Max Payne 2 و پروژه Condor که یک اسپین آف چند نفره از بازی است، طرفداران بازی‌های این توسعه دهنده بدون شک اطلاعات بیشتری را در آینده دریافت خواهند کرد.

برچسب ها: Alan Wake 2, REMEDY
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.