کمتر از یک هفته تا عرضه بازی F1 22 باقیمانده است. با نزدیکتر شدن تاریخ انتشار بازی، استودیو Codemasters جزئیات جدیدی از بازی را ارائه داده است. برای آن دسته از بازیکنانی بهدنبال یک بازی شبیهساز مسابقهای هستند، بازی F1 22 قطعا گزینه جذابی خواهد بود. استیون امبلینگ (Steven Embling)، طراح ارشد بازی در استودیو Codemasters، جزئیاتی از ویژگیهای بازی هنگام استفاده از دوال سنس را در وبلاگ رسمی پلی استیشن ارائه کرده است.
بازی F1 22 از بازخورد لمسی، تریگرهای تطبیق پذیر و بلندگوهای این کنترلر استفاده خواهد کرد. به گفته امبلینگ، به لطف بازخورد لمسی، «احساس برخورد به موانع و حساسیت زمین به میزان زیادی افزایش یافته است.» این بدان معناست که بازیکنان میتوانند «حتی تکه زبالههای روی زمین را نیز حس کنند. بازی F1 قطعا تجربه فراگیرتری برای نمایش خودرو در بخشهای خاصی از مسیر ایجاد میکند.»
تریلر گیمپلی جدید بازی F1 22 منتشر شد
امبلینگ در ادامه توضیح داد:« این بدان معناست که وقتی خودروی شما توسط ترمز «قفل» میشود، میزان مقاومت از طریق ماشه ترمز افزایش مییابد و در نتیجه ارتباط همه جانبهتری با خودرو برقرار میشود. به همین ترتیب، هنگامی که چرخش چرخ رخ میدهد، مقاومت ماشه گاز افزایش مییابد. برای شبیهسازی تفاوت فشار لازم برای فشردن کامل پدالهای ترمز در مقابل پدالهای گاز در یک خودروی واقعی فرمول یک، تفاوت جزئی در مقاومت در پدال گاز و ترمز نیز اعمال شده است.»
در نهایت، امبلینگ در رابطه با اسپیکرهای دوال سنس گفت:«بازیکنان میتوانند صدای مهندس مسابقات را بشنوند که اطلاعات حیاتی و دادههای مسیر را در حین مسابقه به آنها ارائه میدهد. بازیکنان اطلاعات مهم رابط کاربری را از طریق بلندگوی کنترلر میشنوند. این باعث میشود که میکس صوتی اصلی بدون هیچ دخالتی پخش شود.»
بازی F1 22 در تاریخ 28 ژوئن (7 تیر) برای کنسولهای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس و اس، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر خواهد شد.