سری Fallout یکی از دوستداشتنیترین و محبوبترین بازیهای دنیای بازیسازی به حساب میآیند. حدودا تمام عناوین این سری مورد تحسین منتقدین قرار گرفته و بازخورد مثبتی از مخاطبان دریافت کردهاند. اما یکی از این بازیها، در مقایسه با بقیه عناوین کمی ناامیدکننده بود؛ بازی Fallout 76. تاد هاوارد (Todd Howard)، کارگردان و تهیهکننده ارشد شرکت Bethesda، در مصاحبه اخیری با سایت خبرگزاری The Guardian در مورد این بازی صحبت کرده و آن راعنوانی ناامیدکننده خواند.
در حالی که در سال 2018 به انتشار بازی Fallout 76 نزدیک میشدیم، بسیاری از هواداران نگران این بودند که این بازی در سطح توقعات این سری ظاهر نشود، دلیل این نگرانی تغییر فرمول کلی این بازی و تبدیل شدن آن به یک عنوان متمرکز بر بازی آنلاین بود. متاسفانه، بازی Fallout 76 در نهایت نتوانست بازخورد خوبی از مخاطبان دریافت کند، و تاد هاوارد متوجه این موضوع است و به آن اشاره میکند.
شرکت Bethesda تصمیم گرفت که برای جلو رفتن با تغییرات دنیای بازیسازی و پیشرفت با این تغییرات، بازی جدیدی از سری Fallout را با تمرکز بر بازی آنلاین منتشر کند. بازیهای تکنفره همچنان بخش بزرگی از پروژههای استودیوی تولیدکننده و شرکت منتشرکننده این بازی را در بر میگیرند، ولی شرکت Bethesda قصد داشت با انتشار بازی 76 Fallout تجربه جدیدی را به هواداران تحویل دهد. ولی بازی Fallout 76 در هنگام انتشار بازی ناقص و پرمشکلی به شمار میرفت و پر از عیبهای فنی بود. علاوه بر آن، با وجود اینکه شرکت Bethesda عناصر اساسیای از بازیهای قبلی سری Fallout را در این بازی جا نداده بود، بازی چند نفره آن را هم به خوبی توسعه نداده بود و مشکلات زیادی در این قسمت به چشم میخورد. تاد هاوارد در این رابطه میگوید که او و شرکت Bethesda افراد زیادی را ناامید کردند.
مشخصا ما علاقه زیادی به بازی تکنفره داریم و در گذشته موفق شدیم چند عنوان موفق با تمرکز بر بازی چندنفره هم منتشر کنیم. متوجه شدیم که حتی اگر عنوانی مانند بازی Elder Scrolls Online یا بازی Fallout 76 چندنفره باشد، عده زیادی از بازیکنان ترجیح میدهند با آن مانند یک بازی تکنفره برخورد کنند و نگذارند که بقیه بازیکنان بازی آنها را مختل کنند. عناوین مختلف بازی چندنفره را به روشهای مختلفی پردازش میکنند و به نظرم تمام این روشها معتبر هستند و ارزش خود را دارند.
در آخر شرکت ZeniMax (که توسط مایکروسافت خریداری شد) اقرار کرد که هواداران را در مورد بازی Fallout 76 گمراه کرده است. در حالی که پردهبرداری از حقیقت همیشه خوب است، چنین حقیقتی همچنان برای هواداران ناامیدکننده بود. تاد هاوارد ادعا میکند که ساخت عناوین متمرکز بر بازی چندنفره با ساخت بازیهای تکنفره بسیار متفاوت است، و تیم تولید مجبور شدند که چنین واقعیتی را به روش سختی یاد بگیرند.
پس از بروزرسانیهای متعدد، بازی Fallout 76 در نهایت به پایداری نسبی رسید و دارای محتویاتی کافی شد که آن را به یک تجربه معتبر تبدیل کنند. این بازی همچنان بروزرسانیهای محتوایی جدیدی دریافت میکند، و آپدیت Steel Dawn آخرین بروزرسانی بازی Fallout 76 به شمار میرود. اما اولین بازخورد با یک بازی اهمیت بسیار بالایی دارد. در حالی که این بازی نسبت به زمان انتشار بهتر شده است، بسیاری از هواداران دیگر از آن عبور کردهاند و منتظر بازی جدید تکنفره کامل سری Fallout هستند.
نکته ناامیدکننده دیگر این است که هواداران سری Fallout احتمالا مجبور هستند که برای انتشار بازی جدید این سری مدت زمان زیادی را به انتظار بگذرانند. تیم تولید اصلی شرکت Bethesda هنگام ساخت هر بازی زمان قابل توجهی را میگذارد، و بازی Starfiled و بازی 6 Elder Scrolls قبل از عرضه بازی جدید سری Fallout منتشر خواهند شد. اما ظاهرا شرکت Bethesda بازیهای مخفی هیجانانگیزی را در دست توسعه دارد، ولی امیدوار هستیم که تا انتشار بازی جدید تکنفره Fallout زمان زیادی نمانده باشد.
بازی Fallout 76 برای رایانه شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس است.