بازی Final Fantasy 16 قرار است با فاصله گرفتن از مبارزات نوبتی این مجموعه، تمرکز بیشتری روی مبارزات همزمان داشته باشد. البته سازندگان قصد دارند تا در کنار ارائه گیمپلی اکشن همزمان جدید بازی Final Fantasy 16، چندین گزینه مختلف برای سادهتر کردن گیمپلی و مبارزات برای برخی بازیکنان به این عنوان اضافه کنند.
جزئیاتی از مبارزات در بازی Final Fantasy 16 منتشر شد
نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida)، تهیه کننده بازی Final Fantasy 16، در مصاحبه با Famitsu به حالت مخصوص داستانی این بازی و ویژگیهای آن اشاره کرد. این حالت برای بازیکنانی مناسب خواهد بود که فقط قصد دارند داستان بازی Final Fantasy 16 را تجربه کنند و بهدنبال چالش بیشتر در گیمپلی و مبارزات این بازی نیستند.
«در حالت تمرکز روی داستان، ابزار مورد نیاز بازیکن از ابتدای بازی در اختیار او قرار میگیرند و تمام حرکات کلایو (Clive) با استفاده از این ابزار تغییر خواهند کرد.»
برای مثال، استفاده از یکی از این آیتمها باعث میشود تا بازیکن فرصت بیشتری برای دفاع ضربات دشمنان داشته باشد. علاوه بر این، بازیکنان خواهند توانست تا با استفاده از آیتمهای دیگر، تنها با فشردن یک دکمه، به راحتی از چندضربهای فوقالعاده و قابلیتهای مخصوص کلایو در جریان مبارزات استفاده کنند.
هنوز مشخص نیست که آیا بازی Final Fantasy 16 هم مانند بازی final Fantasy 7 Remake درجه سختی آسانتر برای علاقمندان به تجربه بخش داستانی خواهد داشت یا خیر.
بازی Final Fantasy 16 قرار است در تابستان سال 2023 برای پلی استیشن 5 منتشر شود.