جزئیاتی از مبارزات در بازی Final Fantasy 16 منتشر شد

جزئیاتی از مبارزات در بازی Final Fantasy 16 منتشر شد

محمد مسعودی محمد مسعودی
3 ماه و 14 روز پیش

علیرغم اینکه بازی Final Fantasy 16 تقریباً یک سال تا انتشار فاصله دارد، یکی از مورد انتظارترین بازی‌های تاریخ است. آخرین تریلر نگاهی به نحوه عملکرد نبردهای ایکون (Eikon) و انواع دشمنانی که کلایو (Clive)، قهرمان داستان، با آن‌ها روبه‌رو می‌شود، ارائه می‌دهد. با این حال، معلوم شد که او به هر حال در مبارزات تنها نخواهد بود.

 

در مصاحبه ای جدید با IGN، تهیه کننده بازی، نائوکی یوشیدا (Naoki Yoshida) تایید کرد که کلایو همراهانی در سفر‌هایش خواهد داشت. «ما نمی‌خواستیم در جدیدترین تریلر ، کاربران را تحت تأثیر قرار دهیم، بنابراین فقط روی مبارزات کلایو تمرکز کردیم.» گفتنی است معمولا شخصیت‌هایی دیگری کلایو را در مبارزات همراهی می‌کنند. این همراهان در نبرد شرکت خواهند کرد و همچنین با کلایو مبادلاتی خواهند داشت.  اعضای پارتی در مبارزات توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند  تا به بازیکنان اجازه دهند تنها روی کنترل کلایو تمرکز داشته باشند.

 

همچنین به نظر می‌رسد که توله گرگ تریلر اول، که ترگل (Torgal) نام دارد، می‌تواند به عضویت پارتی کلایو درآید. یوشیدا در پاسخ به این سؤال که آیا ترگل نقشی در نبرد بازی می کند، گفت :« صبر کنید و ببینید». گزارش ها حاکی از آن است که به زودی جزئیات بیشتر در مورد پارتی‌ها در بازی Final Fantasy 16 منتشر خواهد شد.

 

در مورد مبارزات، یوشیدا در مورد مقایسه بین رویکرد بازی Final Fantasy 7 Remake و بازی Final Fantasy 16 (که کاملاً real-time است) صحبت کرد :« بازی Final Fantasy 7 Remake بدون نسخه اصلی بازی Final Fantasy 7 وجود نداشت، و آن سیستم‌های اصلی در نهایت بر آنچه که بازسازی آن تبدیل شد، تأثیر گذاشتند. اما بازی Final Fantasy 16 یک بازی کاملاً جدید با مفهومی کاملاً متفاوت است. هیروشی تاکای (Hiroshi Takai) کارگردان و ریوتا سوزوکی (Ryota Suzuki) کارگردان مبارزات، برای اینکه سری را در مسیری جدید قرار دهند، به‌جای ساختن سیستم‌های مبارزه قدیمی، مبارزات همزمان (real-time) را مورد توجه خود قرار داده‌اند.

 

تریلر گیم‌‌پلی جدید بازی Final Fantasy 16 منتشر شد

جزئیاتی از مبارزات در بازی Final Fantasy 16 منتشر شد


ادغام کردن توانایی‌ احضار سنتی سری با اکشن‌های معمول بازیکنان و دسترسی به تغییردادن همزمان این قابلیت‌ها در میان نبرد به ما این امکان را می‌دهد تا سیستمی ایجاد کنیم که نه تنها عالی به نظر می‌رسد، بلکه احساس خوبی برای بازی کردن دارد. نبرد با ایکون‌ها (Eikons)، که سلاح‌های کشتار جمعی هر کشور هستند، شبیه نبردهای کایجو تلقی می‌شود، اما یوشیدا می‌گوید که «نوع و مقیاس نبرد تا حدودی سیال است.»

 

«ایکون‌ها در موقعیت‌های مختلف و به کرات ظاهر می‌شوند. هیچ مفهومی از طراحی هر شخصیت، همه آن‌ها را پوشش نمی‌دهد. برخی به عنوان دشمنان سرسخت با کلایو روبرو می‌شوند، برخی با هم دوست می‌شوند و به کمک کلایو می‌آیند. همچنین مواقعی وجود خواهد داشت که بازیکن یک ایکون را در زمان واقعی کنترل می‌کند و با دیگر ایکون‌ها به مبارزه می‌پردازد. نوع و مقیاس نبرد تا حدودی روان هستند و به صورت همزمان، بسته به نبرد، به شکلی یکپارچه تغییر می‌کنند تا با حفظ غوطه‌ور شدن، همه چیز را در حداکثر هیجان نگه دارند.»

«انواع مختلف نبردهای اکشن محور مبتنی بر ایکون‌ها، یکی از اصلی‌ترین نقاط فروش بازی Final Fantasy 16 هستند و در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها برای شما ارائه خواهیم کرد.»

 

یوشیدا گفت :« بازی Final Fantasy 16 موجودیتی مستقل و جدای از بازی‌ Final Fantasy 14 و دیگر عناوین این سری است، بنابراین شما tribute های بازی Final Fantasy 14 را در آن پیدا نخواهید کرد. البته این بدان معنا نیست که در بازی Easter Egg وجود نخواهد داشت!» با این حال، تمرکز اصلی بازی Final Fantasy 16 بر حفظ حس «بازی کردن یک فیلم» در سراسر سری خواهد بود، نه برگرفتن از عناوین گذشته.

 

بازی Final Fantasy 16 در تابستان ۲۰۲۳ برای کنسول پلی‌استیشن 5 منتشر خواهد شد. جزئیات بیشتر در مورد داستان و جهان در پاییز امسال فاش خواهد شد پس با ما همراه باشید.
 

برچسب ها: Final Fantasy 16
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.