در ادامه جدایی اعضای کلیدی تیم توسعه قسمتهای قبلی بازی Battlefield از استودیو DICE، لارس گوستاوسون (Lars Gustavsson) هم با جدایی از این استودیو و کمپانی EA، استودیو جدید خود را تاسیس کرده است.
گوستاوسون با سابقه 22 سال حضور در استودیو DICE بهعنوان «آقای بتلفیلد» شناخته میشد و یکی از اعضای کلیدی این استودیو در مسیر شکل دادن به این مجموعه محسوب میشود.
او بههمراه سه عضو تاثیر گذار سابق استودیو DICE، استودیو TTK Games را در استکهلم سوئد تاسیس کرده است. این استودیو بودجه قابل توجهی در اختیار دارد و با آزادی عملی که دارد، توسعه یک شوتر آنلاین نسل نهمی را آغاز کرده است.
دنیل برلین (Daniel Berlin) طراح ارشد استودیو TTK است که پس از حضور بهعنوان طراح در تیم توسعه بازی Far Cry 3، حدود یک دهه بهعنوان طراح ارشد جهان بازی و کارگردان طراح در استودیو DICE مشغول توسعه سری بازی Battlefield بود.
ویدار نایگرن (Vidar Nygren) که بهعنوان مدیر ارشد فناوری و مدیر فنی در استودیو TTK حضور دارد، 25 سال در استودیو DICE حضور داشته است. او در این استودیو مسئول توسعه موتور گرافیکی Frostbite بوده و اخیرا هم ریاست بخش فناوری این استودیو را برعهده داشته است.
پیتر هویلز (Peter Hoyles)، کارگردان هنری استودیو TTK هم سابقه 12 سال حضور در استودیو DICE را دارد. او در این استودیو بهعنوان کارگردان هنری در توسعه چندین قسمت از مجموعه Battlefield نقش داشته است.
گوستاوسون درباره نام استودیو TTK Games و هدف آن میگوید:
«برای بازیکنان، عبارت «Time To Kill» تعریف کننده حس و سرعت گیمپلی شوترهاست. ما این عبارت را برای نام و بخشی از فرهنگ استودیو انتخاب کردیم. برای ما، عبارت TTK فقط درمورد پیدا کردن سرعت درست گیمپلی بازی نیست، بلکه درباره این است که انسانها چگونه از طریق بازی کردن وقت خود را در چندهزار سال اخیر میکشند.
من در دوران فعالیتم بازیهایی ساختم که بازیکنان را به کار تیمی، رقابت دوستانه و استفاده از ذهن و واکنش سریع برای رسیدن به هدف تشویق میکردند. ما عاشق بازیهای ویدیویی هستیم، زیرا فکر میکنیم که هیچ راه بهتری برای کشتن وقت وجود ندارد.»
استودیو TTK Games هماکنون درحال استخدام افراد مورد نیاز برای آغاز توسعه اولین بازی خود است.