با اخراجهای گسترده، افزایش هزینههای توسعه، طولانیتر شدن چرخههای توسعه و دیگر موارد، می توان گفت که وضعیت صنعت بازی بیثباتتر از گذشته به نظر میٰسد، اما ظاهرا، برخی از استودیوها از این درگیریهای مصون هستند. یکی از نمونههای برجسته، استودیو FromSoftware، توسعهدهنده سری بازی Dark Souls و بازی Elden Rings است. این استودیو نه تنها با تعدیل نیرو مواجه نشده، بلکه به شکل فزایندهای در حال گسترش یافتن است و همچنان با سرعت به تولید عناوین موفق تجاری و تحسین شده جهانی، ادامه میدهد.
هیدتاکا میازاکی (Hidetaka Miyazaki)، کارگردان عناوینی همچون بازی Bloodborne، سری بازی Dark Souls و بازی Elden Ring، در مصاحبهای با وب سایت IGN در مورد فرمول جادویی استودیو FromSoftware و چیزی که به آنها اجازه میدهد در صنعتی با چنین وضعیتی پیشرفت کنند، گفت :«دلیل آن، داشتن کارکنانی عالی و کارآمد است که عاشق ساختن چنین عناوینی هستند.»
به گفته میازاکی، کلید این موفقیت، توانایی تصمیمگیری سریع برای پروژه در مراحل اولیه توسعه آن است:
«یکی از نقاط قوت تیم ما، توانایی درک سریع اهداف و انتخابهای تعیین کننده در مراحل اولیه توسعه است. ما در تکرار [کارهایی که موفق هستند] عالی هستیم و از کنار گذاشتن ایدههایی که ممکن است موفق نشوند، نمیترسیم. سرعت کار ما بالا است این ما را قادر میسازد تا با مفاهیم جدید پیش برویم و تغییرات را در کمترین زمان ممکن، اعمال کنیم. این چابکی، ما را قادر میسازد که به سرعت نوع بازیای را که میخواهیم بسازیم را تعیین کنیم.»
عنوان بعدی استودیو FromSoftware بازی Elden Ring: Shadow of the Erdtree است که بزرگترین بستهی گسترشدهنده ساخته شده توسط این استودیو خواهد بود. طبق برنامه ریزیهای توسعه دهنده، این بازی در تاریخ ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ (یکم تیر ۱۴۰۳) برای کامپیوترهای شخصی، ایکس باکس سری ایکس و اس و پلی استیشن 5، عرضه میشود.
میازاکی که در یک دهه و نیم اخیر به عنوان کارگردان در اکثر بازیهای پرچمدار استودیو FromSoftware خدمت کرده است، همچنین گفته است که «احتمال زیادی» وجود دارد که او بازی بزرگ بعدی Soulslike این استودیو را کارگردانی نکند.