مدیر Gearbox به شایعات مربوط به کم بودن پاداش کارمندان پاسخ داد

مدیر Gearbox به شایعات مربوط به کم بودن پاداش کارمندان پاسخ داد

مصطفی محدث مصطفی محدث
4 سال و 3 روز پیش

رندی پیچفورد (Randy Pitchford)، مدیرعامل شرکت Gearbox Software، در حساب توییتر خود به شایعات اخیر در رابطه با دستمزد کارمندان این شرکت پاسخ داد. بازی Borderlands 3 پس از عرضه در سال گذشته، با موفقیت خیره‌کننده‌ای مواجه شد و علاوه بر جلب کردن نظر منتقدان، توانست فروش بسیار بالایی را هم تجربه کند. شرکت Gearbox سیاستی دارد که سود فروش محصولاتش بین خود کمپانی و کارمندان آن تقسیم می‌شود. در واقع، 40 درصد از میزان فروش به عنوان پاداش به کارمندان بازمی‌گردد. به همین خاطر، هرچقدر که کمپانی و محصولاتش موفق‌تر باشند، کارمندان نیز پاداش بیشتری دریافت می‌کنند.

اگرچه بازی Borderlands 3 فروش بسیار خوبی داشت، ظاهرا همچنان به اندازه انتظارات داخلی مدیران Gearbox نبوده است و هزینه‌های بالای ساخت بازی (از جمله تغییر از موتور Unreal Engine 3 به Unreal Engine 4 در اواسط مراحل توسعه بازی) باعث شد که کمپانی در ابتدا مجبور به برداشت هزینه‌های تولیدی از سود شود. به دلیل همین موضوع، پاداش کارمندان Gearbox پایین‌تر از انتظارات آن‌ها بوده و مخصوصا بسیار پایین‌تر در مقایسه با سود بازی Borderlands 2 بوده است که یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های نسل پیش محسوب می‌شد.

وبسایت PlayStation Lifestyle در گزارشی نوشته است که پیچفورد اخیرا از توییتر برای دفاع از خود استفاده کرده و وبسایت‌هایی که گزارشات مربوط به این شایعه را پوشش داده‌اند، غیرواقعی خوانده و می‌گوید که فقط آن‌ها هستند که از این نوع توجه و شایعات سود می‌برند. او اصرار دارد که تمام کارمندانش پاداش‌های قابل‌توجهی دریافت کرده‌اند و او کارمندان Gearbox را «فریب» نداده است.

 

او همچنین به یکی از مطالب بلاگ «ماکسیم بابین» (Maxim Babin - یکی از کارگردانان استودیو) در LinkedIn لینک داده است. بابین در این پست سعی کرده است که مسئله پاداش‌ها را از دید کارمندان توضیح دهد و بگوید که پاداش‌های بازی Borderlands 3 نه به خاطر نیت بد پیچفورد، بلکه صرفا به خاطر مسائل اقتصادی کم‌تر از حد انتظار بوده است. او در بخش دیگری از این پست به این موضوع اشاره می‌کند که پیچفورد اخیرا 30 درصد از سهام خود در Gearbox را به کارمندانش بخشیده است که احتمالا به خاطر همین پاداش پایین‌تر از حد انتظار آن‌ها بوده است.

قرار دادن رندی پیچفورد به عنوان «آدم شرور» این شرایط کار راحتی است. او اتفاقات ناگوار دیگری هم در گذشته داشته است، مثل اخراج «دیوید اددینگز» (David Eddings)، صداپیشه شخصیت Claptrap که تا مدت‌ها موضوع محافل و رسانه‌های دنیای بازی بود. با این حال و در این مورد، به نظر می‌رسد که رییس Gearbox واقعا مجرم نهایی نیست و تنها گناه او، بیش از حد امیدوار بودن به عملکرد تجاری بازی Borderlands 3 است. پاداش‌ها هیچ‌وقت تضمین‌شده نیستند و به همین خاطر به آن‌ها «پاداش» یا پولی اضافه بر حقوق پایه هر کارمند گفته می‌شود. بازی Borderlands 3 هزینه‌های بیشتری از پروژه‌های رایج Gearbox داشت و انتظار می‌رفت که آستانه سود آن نیز بسیار بالاتر از دیگر بازی‌های مجموعه Borderlands در نسل گذشته باشد.

از طرفی نیز، می‌توان فشار و استرس شدید بین کارمندان Gearbox را نیز درک کرد. کارمندانی که منتظر یک پاداش قابل‌توجه بودند. وقتی که پاداش بازی Borderlands 3 با پاداش بازی Borderlands 2 برابر نبود، بعضی از کارمندان به درستی از این شرایط ناراحت شدند و تصمیم گرفتند که پیچفورد را سرزنش کنند. آن‌ها پاداش کم خود را با پاداش 12 میلیون دلاری پیچفورد مقایسه کردند که البته پاداش سالانه یک مدیرعامل، ربطی به عملکرد محصولات کمپانی او ندارد.

در نهایت این‌طور به نظر می‌رسد که شاید ادعاهایی علیه پیچفورد درست باشد و او در بعضی موارد، نتوانسته باشد شبیه به یک مدیرعامل باتجربه کار کند، اما این مورد از آن شرایط نیست و جز تاسف خوردن برای کارمندانی که بیش از حد کار کردند و انتظار پاداش مناسبی داشتند و البته مدیری که انتظاراتی غیرواقعی از فروش محصول خود داشت، کاری از دست کسی برنمی‌آید.

برچسب ها: Borderlands 3
0 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.