جف کیلی (Geoff Keighley) بهروزرسانیای را درباره رویداد Gamescom Opening Night Live ارائه کرده است و گفته است که رویداد امسال تمرکز کمتری بر معرفی بازیهای جدید خواهد داشت. او پیش از شروع رویداد در ۲۲ آگوست (۳۱ مرداد)، در مصاحبهای با سایت VGC گفت که بینندگان باید بیشتر انتظار آپدیتهایی که قرار است در ۱۲ ماه آینده برای بازیها منتشر شوند را داشته باشند.
کیلی همچنین گفت: «این یک رویداد هیجانانگیز خواهد بود که نگاهی تازه به برخی بازیهای معرفی شده مانند بازی Alan Wake 2 و بازی Black Myth Wukong خواهد داشت. رویداد امسال کمتر به معرفی پروژههای کاملاً جدید میپردازد و بیشتر در مورد ارائه بهروزرسانیهایی به طرفداران در مورد برخی از بزرگترین بازیهایی است که قرار است در سال آینده عرضه شوند.»
تهیه کننده و مجری این رویداد نیز خود جف کیلی است. این رویداد سال گذشته برای اولینبار در سال ۲۰۱۹ به عنوان یک رویداد حضوری در کلن برگزار شد. نمایش سال گذشته بیش از دو ساعت بود و در آن ۳۵ بازی بهنمایش درآمدند. به گفته کیگلی، رویداد Opening Night Live در مقایسه با دیگر رویدادهای سالانهای که جف برگذار میکند، مانند رویدادهای The Game Awards و Summer Game Fest، چالشهای منحصربهفردی را ارائه میکند، نهتنها به دلیل موقعیت اروپایی آن، بلکه به دلیل ارتباطی که با شرکایی مانند Gamescom دارد.
«اول اینکه، مشکلات عملی برای تیم مستقر در لس آنجلس برای تولید یک رویداد در مقیاس بزرگ در کلن، آلمان وجود دارد. خوشبختانه رویداد Gamescom و Kolnemesse شرکای خوبی هستند. چالش دیگر، که میتوان به چشم فرصت هم به آن نگاه کرد، این است که این رویداد مستقیماً با شرکا و بازیهایی که در رویداد Gamescom به نمایش گذاشته میشوند مرتبط است. ما همیشه سعی میکنیم بین آنچه در داخل قرفهها جریان دارد و آنچه در خود رویداد بهنمایش در میآید اشتراکی را ایجاد کنیم.»
کیلی گفت که علیرغم اینکه این تنها رویداد اروپایی اوست، او رویداد Opening Night Live را به عنوان یک نمایشگاه جهانی با پروژههایی از تیمهای سراسر جهان میبیند. برای او عجیب نیست که رویداد Gamescom محبوبیت خود را حتی پس از دوران کرونا حفظ کند. او گفت:
«حس اجتماع در گیمزکام بسیار منحصر به فرد و قدرتمند است و واقعاً هیچ چیز دیگری مانند آن در جهان وجود ندارد. حتی قبل از اینکه در Opening Night Live نقشی داشته باشم، دوست داشتم به Gamescom بیایم؛ زیرا تمرکز زیادی روی بازیکنان و جامعه گیمینگ دارد.»