روی دیوار ساختمان Ubisoft در پاریس، فلوچارتی نصب شده است که مراحل توسعه بازی Ghost Recon Breakpoint را نشان میدهد. و در بالای این فلوچارت یک عنوان چهار کلمهای نوشته شده است که کانسپت این بازی رو بهصورت خلاصه و روشن نشان میدهد: Ghost Recon Wildlands 2.
از زمان انتشار اولیه بازی Ghost Recon نسخههای فراوانی در فرم و شکلهای مختلف از آن ساخته شده است، ولی به نظر میآید که عنوان Breakpoint در بین سری بازیهای Ghost Recon یکی از متمایزترین آنها خواهد بود، و این به خاطر بهروزرسانی داستان این بازی، و احساس و سبک خاص آن که شما را یاد بازی Wildlands میاندازد، است. طی اعلام یوبیسافت، توسعهدهندههای Breakpoint، میخواهند در این بازی به ویژگیهای متمایزکننده این سری بازیها وفادار بمانند، ولی این بدین معنا نیست که ما شاهد یک نسخه صرفا تغییر ظاهر یافته از بازیهای قبل خواهیم بود. در ادامه میتوانید پنج مورد از تفاوتها و شباهتهای این بازی با بازی Wildlands را بخوانید:
این بازی در ادامه داستان Wildlands است
شخصیت نومد (Nomad) برگشته است. اگر بهتر بخواهیم بگوییم، او به آینده برگشته است. چرا که داستان بازی Breakpoint در یک مکان جنگزده و خیالی در سال ۲۰۲۳ اتفاق میافتد. جزیره اختصاصی کمپانی Musk-y به دست دشمن افتاده و اکنون کارخانههای آن، در حال تولید سلاحهای رباتیک جنگی هستند، و گروه عملیات ویژه گوست (Ghost Recon) برای کمک به این جزیره فرستاده شدهاند. با سکانسهای فلش بک که برای بازی ساخته شدهاند، رابطه نومد با این اتفاقات را خواهیم فهمید، همچنین خواهیم فهمید که در این چند سال فاصله بین زمان اتفاق افتادن این دو بازی، نومد کجا بود و در این مسیر با چه کسانی ملاقات کرد.
یک ستاره جدید وارد بازی خواهد شد
کسی که نومد با او ملاقات کرده است کسی نیست جز کل دی واکر (Cole D. Walker)، این نقش توسط جان برنتال (Jon Bernthal)، بازیگر سریال The Punisher از شبکه نتفلیکس، بازی شده است. کاراکتر واکر هفته پیش در بازی Wildlands معرفی شد، او شخصیتی خودنمایانه و رام نشدنی دارد، و قطعا در طول این چند سال رام نشدنیتر هم شده است. مقصر اصلی افتادن جزیره دست دشمن، واکر و تیم او به نام Wolves است. اضافه شدن ناگهانی این بازیگر به جریان بازی برای گیمرها بسیار جذابتر از شعار اصلی بازی، یعنی مخفی شدن و تیراندازی کردن، بوده است.
بازی هنوز حس آشنایی در شما ایجاد میکند
در حالیکه یک سری تغییرات کوچک در بازی ایجاد شده است، مثل اینکه، الان میتوانید به دزدی و غارتگری بپردازید، ولی در کل بازی همچنان همان حس و حال اکشن و مخفی کاری بازی Wildlands را دارد. هنوز هم بهتر است این بازی را با سه نفر از دوستان خود بازی کنید، پهپادهایتان را برای شناسایی منطقه به پرواز درآورید، برای ورود و خروجهای مخفیانه به اماکن، برنامه داشته باشید و وقتی ناگزیر موقعیتتان به خطر میافتد با یک عملیات سریع و تیراندازی، خودتان را از مخمصه نجات دهید. به احتمال زیاد اگر بازی Wildlands را دوست داشتید پس بازی Breakpoint را هم دوست خواهید داشت.
نحوه طی کردن مراحل بازی کمی متفاوتتر است
تفاوت کلیدی این بازی با بازی Wildlands کلاس بندی آن است. چهار کلاس مختلف برای بازی در اختیار شما قرار داده میشود که هرکدام مهارتها و تجهیزات و مراحل ویژه خودشان را دارند (هم در طول داستان اصلی بازی و هم برای حالت PvP، که البته در مورد جزئیات مورد دوم چیزی گفته نشده است). هدف این ایده محدود کردن بازیکنان نیست، اتفاقا برعکس، آزادی عمل شما را به هنگام بازی تیمی افزایش میدهد. شما میتوانید قبل از شروع بازی به صورت آزادانه کلاس مورد نظر خود را انتخاب کنید، به این معنی که مثلا مجبور نیستید تا آخر بازی با چهار نفر اسنایپر بازی کنید (البته مگر اینکه خودتان بخواهید).
هنوز با یک محیط جهان باز بزرگ طرف هستیم
کشور بولیوی در بازی Wildlands منطقه واقعا بزرگی بود، ۲۰ استان این بازی یک محیط واقعا جهان باز را در اختیار شما قرار میداد که بازیکنان میتوانستند در نقاط مختلف نقشه ماموریتهای خودشان را به صورت همزمان انجام دهند. نسخه Breakpoint هم از این رویه پیروی میکند، در یکی از صحنههای این بازی شاهد انجام یک عملیات نجات هستیم که دو بازیکن برای فرار از درب ورودی یک ساختمان در حال جنگ هستند و همزمان توسط یک اسنایپر از بیرون پوشش داده میشوند، در همین هنگام بازیکن چهارم با بریدن فنسها، سعی در ورود ناشناس و کمک به آن دو بازیکن دارد. حافظه تاکتیکی قوی، شما را در انجام هر چه بهتر و لذت بخشتر این مراحل کمک میکند.
این بار شما در یک مکان خیالی بازی میکنید
یکی از تفاوتهای کلیدی دیگر این بازی با نسخه قبل، مکان بازی است. در نسخه قبل ماموریت شما در بولیوی بود ولی در بازی Breakpoint شما در یک جزیره کاملا خیالی و ساختگی به نام آرورا (Aurora) بازی میکنید. این ویژگی احتمالا شما را یاد بازی Just Cause 4 بیندازد. مکان تخیلی به شما امکان ساختن محیطهای گوناگونی را میدهد که در دنیای واقعی هرگز نمیتوانند وجود داشته باشند؛ مردابها، جنگلها، مزارع گل، بیابانها، حتی آتشفشانها... همه اینها در کنار هم یک دنیای بینقص را برای شما به وجود میآورند. این موضوع برای داستان علمی-تخیلی ما جای نفس کشیدن باز میکند. دسته بزرگ پهپادها و تانکهای بدون سرنشین که در جست و جوی تیم گوست، پرسه میزنند، در این دنیای خیالی بسیار طبیعیتر به نظر میرسند تا یک دنیای واقعی.
شما هنوز هم یک شکارچی ماهر هستید
تیم عملیات ویژه گوست، همیشه شما را در نقش بهترین بهترینها قرار میدهد، مهم نیست که بازی Breakpoint چقدر روی تنهایی، بی آلایشی، ترس و نگرانی نومد تاکید میکند، تواناییهای شما هنوز بسیار بالاتر از دشمنانتان است. با ویژگی جدید Prone Camo (قابلیت استتار در محیط به وسیله خوابیدن روی زمین و مالیدن گل به لباسهایتان) شما بیشتر از همیشه شبیه یک روح خواهید بود. تیم واکر هم در این بازی به عنوان عضوی از گوست، به اندازه جوخه شما باتجربه و با مهارت هستند.
برای زنده ماندن باید سختتر تلاش کنید
موضوعی که به طور مکرر به آن اشاره میشود، سیستم نجات و زنده ماندن در بازی است که منطبق برواقعیت شده است. کاراکترها برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشند باید بخورند و بیاشامند. هنوز به عناصر این سیستم اشارهای نشده است و ما نمیتوانیم با اطمینان در مورد این ویژگی حرف بزنیم، ولی تا جایی که میدانیم شما دیگر به راحتی نمیتوانید صدمات و جراحات خود را درمان کنید. برای مثال اگر شما از یک ارتفاع بلند بپرید پای شما آسیب خواهد دید و لنگ خواهید زد و تا وقتی که خودتان را درمان نکنید همچنان پایتان لنگ خواهد زد. نخوردن غذا باعث خواهد شد که هنگام نشانهروی دستتان بلرزد. البته روند درمان خیلی سریع است (و اگر در کمپ خودتان باشید رایگان است)، به نظر میآید این ویژگی بیشتر به خاطر تنبیه شما طراحی شده است که با کاراکتر بازی، به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر از گیمپلی بازی، درست برخورد نمیکنید.
هنوز هم بهروزرسانیهای فراوانی برای بازی دریافت خواهید کرد
رمز موفقیت بازی Wildlands حفظ جذابیت بازی برای بازیکنان، بعد از انتشار بازی بود، از جمله اضافه کردن حالت PvP، افزودن کاراکترهای جدید به بازی مثل سم فیشر (Sam Fisher) و Predator. یوبیسافت خوب میداند که این کارها چقدر روی جذابیت بازی بعد از عرضه تاثیر دارد، به همین خاطر توسعهدهندههای این بازی، ماهها قبل از انتشار بازی اعلام کردهاند که این پروژه در آینده ادامه خواهد داشت. تاکنون میدانیم که پس از عرضه بازی قرار است محتوای داستانی اضافه و رویدادهای با زمان محدود به بازی اضافه شوند. همچنین جای تعجب نیست اگر ببینیم چند مهمان ویژه هم در آینده به جمع کاراکترهای بازی اضافه شوند.
ماموریتهای Raid
یوبیسافت قول داده است که اصلیترین بستههای الحاقی بازی، مسابقات و ماموریتهای raid باشد. در بازی Wildlands بازیکنان بیشتر وقت خود را صرف بازی اصلی میکردند و یوبیسافت قصد دارد این رویه را در آینده عوض کند. طبق مشاهدات ما علاوه بر جزیره آرورا، چندین مکان دیگر هم برای ماموریتهای raid وجود خواهد داشت که بازیکنان میتوانند به صورت تیمهای co-op در آنها بازی کنند. یکی از این مکانها در داخل یک کوه آتشفشان قرار دارد. فعلا این یکی از بزرگترین سرنخهای وجود پشتیبانیهای بعد از انتشار و بستههای الحاقی از طرف یوبیسافت است، و احتمالا بزرگترین تفاوت بین بازی Wildlands و بازی Breakpoint.