با توجه به گزارشهای جدید، کیفیت بازی Ghostwire: Tokyo روی پتلفرمهای ایکس باکس، به مراتب ضعیفتر از همین بازی روی پلی استیشن 5 (که آنجا هم چندان تعریفی ندارد) است. الیور مکنزی (Oliver Mackenzie) در پادکست دیجیتال فاندری به این مسئله اشاره کرد و گفت که در یکی از ویدیوهای آینده دیجیتال فاندری بیشتر به این موضوع خواهد پرداخت.
مکنزی در صحبتهای خود گفت: «به طور کلی بازی بدتر از نسخه پلی استیشن 5 اجرا میشود و وضعیت سری اس هم کمی آشفته است. بنابراین موقعیت عجیبی پیش آمده، موقعیتی که واقعا انتظار ندارید از یک استودیو که حال به عنوان استودیوی فرست پارتی مایکروسافت شناخته میشود ببینید.»
مکنزی در شرح جزئیات وضعیت بد بازی روی ایکس باکس میگوید: «بازتاب تصاویری که ریتریسینگ دارند از کیفیت کمتری برخوردار هستند، باگهای مرتبط به انطباق سایهها وجود دارد که سایههای با ریتریسینگ را بد جلوه میدهد. رزولوشن کلی تقریبا در هر دو طرف یکسان است، اما روی حالت کیفیت (Quality mode) ایکس باکس ضعیفتر از پلی استیشن 5 ظاهر میشود، و روی حالت عملکرد ([Performance mode) ایکس باکس پنج الی 10 درصد از پلی استیشن 5 ضعیفتر عمل میکند.»
مکنزی در مورد وضعیت بازی Ghostwire: Tokyo روی ایکس باکس سری اس هم صحبت میکند و میگوید که این عنوان از دو حالت عملکرد و کیفیت روی این کنسول پشتیبانی میکند که هیچکدام ریتریسینگ ندارند. حالت عملکرد هم کمتر از 60 فریم بر ثانیه است. بازی Ghostwire: Tokyo در مارس 2022 منتشر شد و همان زمان هم مشکلات فنی مختلفی داشت، مکنزی در این مورد میگوید: «من امیدوار بودم که حداقل برخی از مشکلات نسخه پلی استیشن 5 که جان لینمن (John Linneman) و الکس باتاگلیا (Battaglia) [که هر دو از کارشناسان دیجیتال فاندری هستند] به آنها اشاره کرده بودند در طول این یک سال حل شوند، اما اوضاع دقیقا بر عکس انتظاراتم پیش رفتهاست.»
بازی Ghostwire: Tokyo به مدت یک سال در انحصار کنسول پلی استیشن 5 بود و چندی پیش برای کنسولهای ایکس باکس و گیم پس منتشر شد. این عرضه مجدد همراه با آپدیت بزرگی با نام Spider’s Thread بود که محتوای جدید به بازی اضافه میکند.
این عنوان در کنار بازی Deathloop از عناوینی بودند که شرکت Bethesda برای انحصار کنسولی آنها با پلی استیشن قرارداد امضا کرده بود، که البته این قرارداد زمانی بسته شد که هنوز مایکروسافت بتسدا را نخریده بود.