پس از انتشار تصاویر و اطلاعات جدید از گیمپلی بازی God of War: Ragnarok توسط Game Informer، حالا این رسانه یک ویدیو کوتاه هم از گیمپلی این بازی منتشر کرده است. در این ویدیو میتوان راههای جدیدی که برای از بین بردن دشمنان طراحی شده است را مشاهده کرد.
میهیر شث (Mihir Sheth)، طراح ارشد مبارزات بازی God of War: Ragnarok، اخیرا به Game Informer گفته بود که فلسفه اعضای استودیو Santa Monica این است که «کریتوس دوست دارد با شکار خود بازی کند» و آنها تمام تلاش خود را کردند تا ابزار لازم برای انجام این کار را فراهم کنند.
«سعی کردیم تا سیستمهایی خلق کنیم تا کار کردن با آنها سرگرمکننده و لذتبخش باشند و راههای زیادی برای پیشرفت در بازی پیش روی بازیکن قرار دهند. وقتی به مبارزات نسخه 2018 نگاه کردیم، با خودمان گفتیم «میتوانیم از این بهتر باشیم. میتوانیم ابزار بیشتری پیدا کنیم که استراتژیهای تازهای برای بازی با دشمنان فراهم کند.» این مهمترین اصل ما در توسعه بازی بود.»
به گفته شث، بازی God of War: Ragnarok با تغییر کارکرد دکمه مثلث در مبارزات بازی، حرکات کاملا جدیدی برای مبارزه خلق کرده است. در نسخه 2018، دکمه مثلث تقریبا در جریان مبارزات بیمصرف بود و تنها برای بازگرداندن تبر لوایاثان به دست کریتوس استفاده میشد. اگر تیغههای آشوب در دست کریتوس بودند، با فشردن دکمه مثلث، او تبر لوایاثان را در دست میگرفت و اگر غیر از این بود، هیچ اتفاقی نمیافتاد.
حالا هر سلاح حملات مخصوص خود را دارد که با فشردن دکمه مثلث انجام میشوند. با توجه به سلاحی که کریتوس در دست دارد، فشردن دکمه مثلث باعث میشود تا حملات او با عناصر آتش یا یخ ترکیب شوند و آسیب بیشتری به دشمنان وارد کنند.
کریتوس میتوانند از سپرها هم بهعنوان اسلحه جدید استفاده کند. هر کدام از این سپرها ویژگیهای مخصوص خود را دارند و با توجه به قابلیتهای تدافعی یا تهاجمیشان روی سبک مبارزه بازیکن تاثیر خواهند گذاشت.
بازی God of War: Ragnarok در تاریخ 9 نوامبر (18 آبان) برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.