در جریان رویداد اخیر PlayStation Showcase، طرفداران سرانجام اولین تریلر گیمپلی بازی God of War Ragnarok را مشاهده کردند. با اینکه جزئیات زیادی از بازی و گیمپلی آن در این پیشنمایش نشان داده شد، اما بهنظر میرسد بسیاری از ویژگیها و مکانیکهای این بازی هنوز معرفی نشدهاند. اگرچه، کارگردان بازی اخیرا در جریان مصاحبهای با یک یوتیوبر، جزئیاتی را درباره گیمپلی این بازی فاش کرد.
بازی God of War فرمول کلی گیمپلی این سری را به روشهای مختلفی تغییر داد. شمیشرهای محبوب کریتوس جای خود را (تقریبا) به تبر Leviathan دادند. همچنین روایت داستان بازی نیز از قتلعام ایزدهای یونان به رابطه بین پدر و پسر تغییر کرد. در بین این مکانیکهای جدید، سپر محافظی بود که در مقایسه با دیگر مکانیکها از اهمیت چندانی برخوردار نبود.
در این مصاحبه که کوری بارلوگ (Cory Barlog)، کارگردان بازی God of War و اریک ویلیامز (Eric Williams)، کارگردان بازی God of War: Ragnarok حضور داشتند. ویلیامز در این مصاحبه اشاره کرد که سپرهای مختلفی در بازی وجود خواهند داشت و هرکدام دارای قابلیتهای دفاعی متفاوتی خواهند بود. در بازی قبلی، سلاحها و زرهها به گونهای طراحی شده بودند که دارای جنبههای شخصی سازی باشند، اما سپر از این قاعده مستثنی بود.
اضافه شدن سپرهای مختلف به بازی منطقی است. با توجه به تعداد مکانیکهای رزمی جدید در بازی قبلی، که هرکدام از آنها شامل درخت مهارت و Runeهای خاص خود بودند، ممکن است این امر برای سپر نیز تکرار شود. همانطور که در اکثر بازیهای امروزی معمول است، مهم است که توسعه دهنده بخش عمدهای از محتواهای جدید را مخفی نگه دارد. به این ترتیب، هنگام عرضه محصول نهایی، بازیکنان حس تازهای را در محیط بازی خواهند داشت.
دیگر جزئیات گیمپلی بازی، مانند قابلیت سفر به هر 9 قلمرو نورس، پس از معرفی بازی در بلاگ رسمی پلی استیشن مطرح شد. بااینکه این بازی آخرین سفر کریتوس در دنیای نورس است، اما قطعا یکی از بازیهای پهناور پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 خواهد بود.
بازی God of War: Ragnarok سال 2022 برای کنسولهای پلی استیشن 5 و پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد.