تریلر رونمایی بازی God of War: Ragnorak با اطلاعات فراوانی که به مخاطبان نمایش داد، همه را غافلگیر کرد. جزئیاتی در مورد داستان و گیمپلی این بازی طی این تریلر منتشر شدند که حجم آنها از انتظار اکثر مخاطبان بسیار بیشتر بود. طی این تریلر به طور خاص به سیستم مبارزه این بازی توجه شد، البته که مبارزات ستون اصلی تمام عناوین سری بازی God of War محسوب میشوند. کارگردان این بازی، یعنی اریک ویلیامز (Eric Williams)، به تازگی در مورد این بازی صحبت کرده و گفت که مبارزات این بازی کمی عمودیتر خواهند بود و با گسترش دامنه ابزاری که میتوان از آنها استفاده کرد به بازیکنان آزادی عمل بیشتری برای بروز احساسات خود داده میشود.
در همین حین، با انتشار تریلر گیمپلی، در بازی God of War: Ragnarok شاهد چندین مکانیک خواهیم بود که به تازگی معرفی شدهاند و برای هواداران این سری بازی آشنا هستند. ویلیامز طی مصاحبهای گفت که تیم تولید به طور اختصاصی در مورد Blades of Chaos تصمیم گرفت که چیزهای فوقالعادهای را به این بازی برگرداند که امکان حضور آنها در بازیهای قبلی نبود.
ویلیامز گفت: «بین اتمام بازی God of War و شروع خلق داستان بازی God of War: Ragnarok، فاصله زمانیای وجود داشت. طی همین فاصله زمانی دو یا سهماهه، ما همه چیز را با تیم تولید در میان گذاشتیم. ما یک جعبه ایده داشتیم که همه میتوانستند ایدههای خود را از طریق این جعبه ارائه دهند. افراد زیادی گفتند که با وجود اینکه Blades of Chaos از اواسط بازی قبل به این سری بازی اضافه شده است، هنوز این سلاح به طور کامل به این بازی برنگشته است.»
«به همین شکل ایدههایی زیادی در این رابطه شکل گرفتند. مثلا برخی از اعضای تیم میخواستند که مکانیک grapple، یا مکانیک Chain pull به بازی اضافه شوند یا مکانیکی به نام combo 5B را داخل بازی قرار دهیم که در آن کریتوس دشمنان را در هوا بگیرد و به زمین بکوبد. ایدههای بسیار زیادی به اشتراک گذاشته شدند که به مکانیکهای قدیمی این سری بازی شباهت داشتند، در آخر تصمیم گرفتیم که بهترین عناصر عناوین قبلی را مرور کرده و آنها را به این بازی برگردانیم که امکان افزوده شدنشان در عناوین قبلی نبود. پس بخش بزرگی از این تصمیم به تیم تولید بستگی داشت.»
کارگردان خلاق بازی God of War: Ragnarok، یعنی کوری بارلوگ (Cory Barlog)، طی همین مصاحبه فاش کرد که حماسه نورس این سری بازی طبق تصمیم او تنها پس از دو بازی به پایان رسید، او علت اتخاذ این تصمیم را طولانی نشدن زمان روایت یک داستان واحد توصیف کرد.
بازی God of War: Ragnorak در سال 2022 برای پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد.