سازندگان بازی GTA 6 از سیاست‌های کاری جدید راکستار راضی نیستند

سازندگان بازی GTA 6 از سیاست‌های کاری جدید راکستار راضی نیستند

رضا مدرسی رضا مدرسی
1 ماه و 24 روز پیش

اوایل همین هفته بود که راکستار به دلایل امنیتی به کارمندان خود اعلام کرد که کار ترکیبی (به صورت دورکاری و حضوری) بیش از این جزو سیاست‌های کمپانی نیست. این سیاست جدید در پی افشاهای بزرگی بود که بازی GTA 6 را مورد هدف قرار داده بودند. جن کلبه (Jenn Kolbe) رئیس بخش عرضه راکستار به بلومبرگ گفته که متوجه ارزش زیاد کار حضوری شده‌اند و تصمیم‌شان به همین دلیل بوده است.

این تصمیم مورد انتقاد شدید اتحادیه کارگردان مستقل بریتانیا (IWGB) قرار گرفته که تعدادی از آن‌ها کارمندان راکستار هستند. این افراد معتقدند که از بین بردن امکان کار از خانه و اجباری کردن حضور در استودیو از 15 آپریل به بعد، بازتاب دهنده قول و قرارهای نقص‌شده راکستار است،  نگران هستند که این بازگشت به استودیو، دوباره فضای مسموم شرکت را زنده کند.

سال پیش بود که راکستار اعلام کرد کارمندان ملزوم به حضور در شرکت به مدت سه روز در هفته هستند و همین تصمیم باعث شد تعدادی از کارمندان اتحادیه‌ای راکستار با جمع کردن بیش از 175 امضا، رای به کار از خانه بدهند. 

گویا راکستار در ایمیلی به کارمندان خود گفته که: «این نخستین قدم ما برای حداقل حضور پنج روز در هفته نیست. کسی میلی به بازگشت به روش‌های قدیمی ندارد.»

یکی از کارمندان که می‌خواست ناشناس بماند در این مورد گفته: «کار از خانه برای بسیاری از ما که اعضای راکستار هستیم تبدیل به شیوه زندگی شده است، چون اجازه می‌دهد که بین مسئولیت‌های حرفه‌ای خود تعادل ایجاد کنیم، مشکلات‌مان را حل کنیم و هر طور که خواستیم نقل مکان داشته باشیم. حالا راکستار بدون اندکی تامل در حال حذف این شیوه زندگی است که زندگی تعداد زیادی از کارمندان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. بعد از آن همه قول و قرار شکسته شده که راکستار به ما داد، حال می‌ترسیم که مدیریت شرکت نیز دوباره به فرهنگ کاری مسموم و اضفه‌کاری‌های اجباری بازگردد. رهبری استودیو باید مجددا روی تصمیم بدون عجولانه‌اش فکر کند و راهی پیدا کند که همه با آن موافق باشند.»

یکی دیگر از کارمندان راکستار گفته: «مثل همیشه باز هم هیچ مشورتی با ما نشد: مایی که قرار است بیشتر از هر کس دیگری تحت تاثیر این تغییرات باشیم. فقط یکی از نگرانی‌های من این است که برای هماهنگ شدن با دیگر استودیوها که در باقی نقاط دنیا هستند تا دیر وقت در استودیو بمانم. این بدین معنی است که دیگر نمی‌توانم برای خانواده خودم وقت بگذارم. همچنین از همکارانی هم خبر دارم که مشکلات جسمی دارند و کار تمام وقت در استودیو برایشان خوب نیست.»

کارمند دیگری هم از طرف همکاران خود گفت: «ما سازندگان اهمیت زیادی برای بازی‌هایی که می‌سازیم قائل هستیم و مهارت، علاقه و اشتیاق‌مان هیچوقت نباید توسط مدیریت به سخره گرفته شود. با همکاری و کنار همدیگر ماندن است که می‌توانیم فرهنگ کاری خود را سالم کنیم و بازی‌هایی بسازیم که در صنعت گیم از محبوب‌ترین بازی‌ها هستند.»

در چند سال اخیر گفته می‌شد که راکستار توانسته با سیاست‌های کاری جدید، کرانچ و فشار کاری زیاد را کنترل کرده و وضعیت استودیوهایش را بهبود ببخشد. فرهنگ کاری مورد انتقاد کارمندان به زمانی باز می‌گردد که استودیو آن‌ها را مجبور می‌کرد تا آخر شب و حتی در آخر هفته‌ها مشغول به کار باشند. تریلر نخست بازی GTA 6 سه ماه پیش منتشر شد و فهمیدیم که راکستار این عنوان را برای عرضه در 2025 برنامه ریزی کرده‌است.

 

آستین کلمور (Austin Kelmore)، رئیس اتحادیه IWGB گفت: «اعضای اتحادیه ما که در راکستار مشغول به کار هستند، برای افزایش حقوق و مزایا، محیط کاری سالم و تعادل بین کار و زندگی تلاش خواهند کرد. اینکه راکستار مدام به تصمیمات قدیمی خود باز می‌گردد به هیچ وجه قابل قبول نیست. کارگران تمام جهان از اینکه مسئولان برای آن‌ها تصمیمات نادرست و احمقانه بگیرند خسته شده‌اند و کارمندان به راکستار نشان خواهند داد که اگر این تصمیمات نادرست ادامه داشته باشند چه عواقبی در انتظار مدیران است. هیچ زمانی بهتر از حالا برای ملحق شدن به اتحادیه ما و با هم بودن نیست.»

برچسب ها: GTA 6, GTA VI
1 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.