طرفداران سری بازی GTA و استودیو راک استار، اخیرا این فرصت را بدست آوردند که اولین نگاه رسمی خود به بازی GTA 6 را در لحظهای برجسته برای صنعت بازیهای ویدیویی، داشته باشند. تا حدی که در زمان نوشتن این مطلب، تریلر این بازی توسط بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در یوتیوب مشاهده شده است. همانطور که بسیاری از مردم قبل از انتشار تریلر انتظار داشتند، این ویدیو جزئیات دقیق زیادی را در مورد این عنوان مورد انتظار، ارائه نکرد و در عوض یک نمای کلی از شخصیتهای اصلی قابل بازی و محیطی که بازی در آن جریان دارد، ارائه داد.
توجه به جزئیات و مقیاس Vice City در اولین تریلر رسمی از بازی GTA 6، موجب بیشتر برانگیخته شدن هیجان طرفداران شد که یکی از دلایل آن را میتوان تمرکز این تریلر بر اولین شخصیت اصلی قابل بازی زن در فرنچایز GTA استدلال کرد. با این وجود، عناصری در این تریلر، به خصوص در پایان آن، وجود داشت که نسبتا برای برخی از طرفداران ناامید کننده و تاییدی برای ادامه سنت دیرینه و مشکل ساز استودیو راک استار، بود. با توجه به این که بازی GTA 6 در حال حاضر تاریخ انتشار دقیقی برای کامپیوترهای شخصی ندارد، بسیاری از طرفداران به دنبال این هستند که چه زمانی این عادت همیشگی این استویدو پایان خواهد یافت.
اولین تریلر رسمی بازی GTA 6 به گونهای بود که با تمرکز آن بر شخصیت لوسیا (Lucia) و خیابانهای شلوغ Vice City به شکلی قابل پیش بینی توجه خیلیها را به خود جلب کرد و بسیاری از طرفداران غرق در محتوای آن شدند. چنین چیزی ممکن است به این معنی باشد که بسیاری از طرفداران برخی اطلاعات کلیدی را در انتهای تریلر از دست دادهاند. این اطلاعات بیانگر این بودند که بازی GTA 6 در زمان انتشارش در سال ۲۰۲۵، در چه پلتفرمهایی در دسترس خواهد بود.
در پایان تریلر به وضوح اعلام شده است که بازی GTA 6 در زمان انتشار، به صورت انحصاری تنها برای کنسول ایکس باکس سری ایکس و اس و کنسول پلی استیشن ۵ منتشر میشود. در حالی کسی انتظار انتشار بازی GTA 6 را در پلتفرمی مانند کنسول نینتندو سوییچ نداشت، اما باید توجه داشت که جمعیت زیادی از طرفداران این سری بازی محبوب در سراسر دنیا، روی کامپیوترهای شخصی به بازی کردن میپردازند و ناامید شدن این دسته از بازیکنان از عدم انتشار نسخه کامپیوتری این بازی در زمان راهاندازی، به حقترین حسی بود که میتوانستند داشته باشند.
کامپیوترهای شخصی با محبوبیت انفجاری سرورهای بازی GTA Online، که یک عنصر کاملا مبتنی بر کامپیوترهای شخصی در این بازی است، نقش بزرگی را در موفقیت مداوم بازی GTA 5 ایفا کردند. چنین حقیقتی باعث شده است که عدم انتشار نسخه کامپیوتری از بازی GTA 6 در زمان راهاندازی، سیاستی گیج کننده به نظر برسد. البته باید توجه داشت که این اولین باری نیست که استودیو راک استار از چنین تاکتیکی استفاده کرده و بحثهای زیادی پیرامون آن در صنعت بازی وجود دارد.
هم بازی GTA 5 و هم بازی Red Dead Redemption 2، از استراتژیهای مشابهی در هنگام انتشار پیروی کردند و این عناوین در ابتدای کار، تنها برای کنسولهای ایکس باکس و پلی استیشن در دسترس بودند و پس از گذشت بیش از یک سال، به کامپیوترهای شخصی راه یافتند. چنین سیاستی از سوی استودیو راک استار، رویهای نا مطلوب تلقی میشود و بسیاری از بازیکنان این استودیو را متهم کردهاند که به دلیل تاخیر در انتشار نسخههای کامپیوتری عناوینش، بیشترین سود را از طریق وادار کردن جمعیتهایی خاص به خریداری دوباره نسخههای کامپیوتری بازی در هنگام انتشار، بدست میآورد.
ممکن است انتشار نسخه کامپیوتری بازی GTA 6، یک یا چند سال به طول بیانجامد و چنین چیزی باعث میشود که بخش بزرگی از بازیکنانی که نقش مهمی در موفقیت اخیر استودیو راک استار داشتهاند، نادیده گرفته شوند. در حالی که هنوز دریافت اخبار رسمی در مورد بازی GTA 6 بسیار هیجانانگیز است، اما تایید عدم انتشار نسخه کامپیوترهای شخصی در زمان انتشار، نمونه دیگری از سیاست بسیار ناامیدکننده استودیو راک استار محسوب میشود.