اخیرا یکی از توسعهدهندگان سابق استودیو Rockstar North، استودیویی که مسئولیت توسعه بسیاری از نسخههای سری بازی GTA را بر عهده داشت، طی چند توییت، در رابطه با دو راز جذاب و مهم از این بازی صحبت کردهاست.
اگر بازی GTA: San Andreas را تجربه کرده باشید حتما شاهد سقوط گاه و بیگاه و ناگهانی هواپیماهای تک نفره و کوچک در اطرافتان بودهاید. علاوه بر این، بسیاری از بازیکنان شاهد یک NPC بودهاند که پس از گرفتن یک عکس، شروع به راه رفتن میکرد و از بالای یک صخره به پایین میپرید. حالا و پس از گذشت سالهای بسیار، دلیل این دو اتفاق مرموز در دنیای بازی GTA San Andreas فاش شدهاست.
اواخر سال گذشته شخصی بهنام Obbe Vermeij که یکی از توسعهدهندگان سابق استودیو Rockstar North بود، اطلاعات مهمی را درخصوص بازیهای قدیمی راکستار منتشر کرد. بعد از اینکه خبر فوق در وبلاگ شخصی Vermeij منتشر شد، او به علت عدم ایجاد مشکلات حقوقی، این اطلاعات را به صورت داوطلبانه حذف کرد. اما از آن روز به بعد، این کاربر موضوعات جذاب و بیخطری در مورد دوران توسعهی بازی GTA: San Andreas را در قالب توییت به اشتراک میگذارد.
در 2 آوریل Vermeij یک پست طولانی را در شبکه X (توییتر سابق) بهاشتراک گذاشت، طی این پست، او دلیل سقوط هواپیماها در بازی را توضیح داد. طبق گفتههای Vermeij، تیم توسعه برای ایجاد یک دنیای زنده و زیبایی بیشتر محیط، تصمیم بر این گرفته بودند که در بازههای زمانی تصادفی، هوایپماهایی در اطراف بازیکن پرواز کنند تا دنیای بازی زنده به نظر برسد. این هواپیماها که توسط هوش مصنوعی کنترل میشدند، میتوانستند موانع را تشخیص داده و از برخورد با آنها اجتناب کنند، اما پس از عرضهی بازی، مشخص شد که برخی از موانع بلند و باریک، مثل دکلهای برق، ستونها یا درختان برای این هواپیماها قابل تشخیص نبودند و در برخی موارد هواپیماها با موانع برخورد کرده و سقوط میکردند.
اما سقوط یک NPC از صخره و در نهایت مردناش، دلیل بامزه دیگری دارد. ظاهرا سازندگان بازی برای ایجاد رفتار زندهی NPCها، آیتمهایی را به عنوان «آیتمهای جذاب» مشخص میکردند تا NPCها که توسط هوش مصنوعی کنترل میشدند، مدام بین این نقاط، مثل دستگاههای خود پرداز، فروشگاهها و مناظر زیبا در سطح شهر حرکت کرده و یک کار ، مثل عکس گرفتن یا خرید کردن انجام دهند تا فضایی زنده را ایجاد کنند. ظاهرا NPC مرموز، پس از عکس گرفتن – انجام یک کار در یک آیتم جذاب – شروع به حرکت به سمت آیتم جذاب بعدی میکرد، اما روند مسیریابی او دچار مشکل میشد و به جای حرکت در سطح شهر، مسیری مستقیم را پیش میگرفت که منجر به سقوطش در دریا میشد.