انتشار بازی Halo Infinite که قرار بود بازی فرست پارتی بزرگ مایکروسافت برای ایکس باکس سری ایکس باشد به تاخیر افتاد، و باعث شد که لیست بازیهای مایکروسافت هنگام انتشار کنسول نسل جدید این شرکت در آبان ماه فاقد بازی فرست پارتی جدیدی باشد.
اخباری در مورد روند توسعه این بازی به این موضوع اشاره میکردند که ممکن است این بازی به صورت دو بخش جدا منتشر شود، و اکنون مایکروسافت به تازگی اعلام کرد که ممکن است بخشهای چند نفره و تک نفره این بازی را برای انتشار به موقع به صورت جدا از هم عرضه کند.
طبق صحبتهای رئیس ایکس باکس یعنی فیل اسپنسر (Phil Spencer)، هنوز احتمال رخ دادن چنین اتفاقی وجود دارد. در مصاحبهای گسترده با سایت Kotaku، اسپنسر گفت که احتمال انتشار جداگانه و اینکه کدام قسمت از بازی Halo Infinite زودتر منتشر شود کاملا به استودیوی 343 Industries بستگی دارد.
هنگامی که از اسپنسر پرسیده شد که آیا او گزینه انتشار جداگانه بخش چند نفره و تک نفره این بازی را در نظر گرفته است یا خیر، او گفت: «راس بانی (Ross Bonnie)، سرپرست پروژه Halo Infinite، و تیم توسعه چنین تصمیمگیریهایی را انجام میدهند. ولی من فکر میکنم که ما میخواهیم به مخاطبان تجربهای لذتبخش از بازی Halo را ارائه دهیم. به همین دلیل فکر میکنم باید به همچین گزینههایی توجه کرد. پس بله، به نظرم باید همچنین موضوعی را هم در نظر گرفت ولی اگر قصد انجام دادن آن را داشته باشیم قطعا آن را به خوبی انجام میدهیم.» او همچنین اشاره کرد که قبل از تصمیمگیری در این باره باید به ساختار داستان بازی هم توجه شود.
در بخشی دیگر از همین مصاحبه، اسپنسر در مورد احتمال انتشار بازیهای ایکس باکس برای نینتندو سوییچ صحبت کرد، و با قطعیت گفت که مایکروسافت میتواند خرجی که برای خرید 7.5 میلیارد دلاری Zenimax شده است را بدون نیاز به انتشار بازیهای Bethseda برای پلتفرمهای دیگر بازیابی کند.