نمایش بازی Halo Infinite در همایش Xbox Showcase توانست تا جنجال بسیار زیادی به وجود آورد، و اگرچه مایکروسافت نهایت سعی خود را برای جلوه دادن هرچه بیشتر بخشهای گیمپلی و داستانی بازی انجام داده بود، اما در آخر نکتهای که تمامی توجهات را بهخود جلب کرد جلوههای بصری و گرافیک نسبتا تاریخ گذشته و نهچندان جذاب بازی بود.
بعد از اتمام همایش Xbox Showcase توسعهدهندگان بازی Halo Infinite در استودیو 343 تصمیم گرفتند تا در یک مراسم پرسش و پاسخ حاضر شوند، و در میان آنها کریس لی (Chris Lee) که مدیریت این استودیو را برعهده دارد اعلام کرد که او قصد دارد تا به تمامی دغدغهها و شایعات دررابطه با این موضوع یکبار برای همیشه پاسخ دهد. لی در کنار اظهار نظر درمورد بخشهای فنی و گرافیکی بازی Halo Infinite بیان داشت که قسمتهای دیگر از بازی نظیر موتور جدید صوتی و موسیقایی این عنوان نیز یک دستآورد جدید برای مایکروسافت و استودیو 343 بهشمار میرود و بازیکنان بدون شک در حین تجربه بازی از این قابلیت جدید استقبال خواهند کرد.
اما او در رابطه با نمایش ناامیدکننده بازی خود در همایش اینگونه پاسخ داد: «اگر بخواهم برای نمایش بازی و علیالخصوص بخش بصری آن توضیحی ارائه کنم، باید به جدید و ناشناخته بودن مبحث توسعه عناوین در وضوح تصویر 4k اشاره کنم که تا امروز تجربه کار با آن را نداشتیم. امیدوار هستم که مخاطبان این موضوع را درک کنند، ما در گذشته تنها میتوانستیم بافتها و جنبههای بصری بازی را در وضوح تصویر Full HD توسعه دهیم و سپس با تکنولوژیهای مختلف آن را به وضوح تصویر 4K برسانیم، اما حال وضعیت کاملا متفاوت است و ما مجبور هستیم تمامی جوانب بازی را در وضوح تصویر 4K و با کیفیت و دقت بسیار بیشتر طراحی کنیم که کار را نسبت بهگذشته بهمراتب مشکل ساخته است. اما این نکته نیز قابل ذکر است که بازی Halo Infinite تنها در مراحل ابتدایی توسعه قرار دارد و هنوز کارمندان ما در استودیو نتوانستهاند بازنگری و اشکالیابی نهایی را انجام دهند و مخاطبان شاید حتی بخش کمی از پتانسیلهای فنی بازی را نتوانستهاند مشاهده کنند. ما قطعا باور داریم که بازی Halo Infinite عنوان جاهطلبانه و در هر زمینهای عالی خواهد بود، و برای همین موضوع من قول میدهم که در زمان انتشار مخاطبان این عنوان را در بهترین و کاملترین حالت خود تجربه خواهند کرد و جای نگرانی وجود ندارد.
نمایش گیمپلی بازی میتواند یک مثال بسیار خوب برای پیشرفت استودیو 343 در زمینه دستیابی به پتانسیلهای ایکس باکس سری ایکس بهشمار رود، بهصورتی که دمو مشاهده شده توانست تا در این کنسول با 60 فریم در ثانیه و وضوح تصویر 4K اجرا شود، و این درحالی است که ما سعی داریم در بافتها و مناظر بازی نهایت جزییات و مهارتهای جدید را بکار ببریم، این قدرت پردازشی بهقدری گسترده است که ما قادر خواهیم بود در طراحیهای خود از 10 برابر جزییات بیشتر در هر پیکسل نسبت به بازی Halo 5 بهره ببریم. و مخاطبان باید توجه داشته باشند که ما در بازی Halo Infinite تصمیم براین گرفتیم تا از متد و روش متفاوتی برای رندرینگ و بارگذاری جزییات استفاده کنیم که در کنار عملکرد منحصربفرد، نهایت پتانسیل قدرتهای کنسول ایکس باکس سری ایکس را نیز بهنمایش میگذارد.»
اگرچه در میزگرد سوال و پاسخهای اعضا استودیو 343 مسائل و موضوعات متنوعی بیان شد، اما میتوان دفاعیه مدیر این استودیو در مقابل حملات روزهای گذشته را مهمترین اتفاق رخ داده در این مراسم توصیف کرد. بازی Halo Infinite طبق برنامهریزیهای انجام شده قرار است تا در تعطیلات زمستانی و سال نو میلادی برای پلتفرمهای ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس و کاربران سیستم عامل ویندوز 10 منتشر شود، همچنین کاربران سرویس Game Pass نیز قادر خواهند بود این عنوان را در زمان انتشار دریافت کنند