به فکر کسب درآمد از اینستاگرام هستید؟ برای آن که بتوانید درآمد بیشتری از اینستاگرام داشته باشید، باید به فکر رشد صفحه خود باشید. رشد صفحه شما زمانی در بهترین حالت قرار میگیرد که ابزارهای مناسب برای تولید محتوا، تولید ویدئو و آنالیز صفحه اینستاگرام خود را بشناسید. اگر هنوز برای این کارها ابزارهای مناسبی سراغ ندارید، در این مقاله همراه ما باشید تا چند مورد از بهترین آنها را به شما معرفی کنیم.
پیش از آن که بخواهیم بهترین ابزارهای اینستاگرام را معرفی کنیم، شاید بهتر باشد مفهوم ساده ابزار اینستاگرام را بررسی کنیم! ابزار اینستاگرام وسیلهای است که با استفاده از آن میتوانید کار خود را بهتر و حرفهایتر پیش ببرید. به عنوان مثال اگر به فکر ساخت فروشگاه اینستاگرام هستید و میخواهید محصولی بفروشید، باید ابزار مناسبی را پیدا کنید تا بتوانید از محصولات خود به بهترین شکل ممکن عکاسی کنید. پس از آن که از محصولات خود عکاسی کرده و ویرایش آن، عکسهای جذابی تهیه کردید، زمان انتشار آن فرا میرسد. پس استفاده از ابزار اینستاگرام کمک زیادی به رشد شما خواهد کرد و باید حتماً بهترین ابزارهای اینستاگرام را بشناسید. در همیار آکادمی بیشتر دربارهی ساخت فروشگاه اینستاگرام بخوانید: https://hamyar.co/build-instagram-store/ .
اکنون که با مفهوم ابزار اینستاگرام آشنا شدید، زمان آن رسیده که با بهترین ابزارهای اینستاگرام آشنا شوید. در اینستاگرام سه دسته ابزار کاربردی وجود دارد؛ اولین نوع آن ابزارهایی هستند که در زمینه تولید محتوا به شما کمک میکنند. دومین دسته ابزارهای اینستاگرام، دستهای هستند که در زمینه آنالیز اینستاگرام به شما کمک میکنند. دسته آخر هم ابزارهایی هستند که در زمینه تولید محتوای ویدئویی به شما کمک میکنند که به درد همه کاربران نمیخورد. در این بخش از مقاله میخواهیم به بررسی کامل این نوع ابزارها بپردازیم تا بتوانید از آن استفاده کنید:
اولین دسته از ابزار اینستاگرام، ابزارهای تولید محتوای اینستاگرام هستند. این دسته از ابزارها به شما کمک میکنند تا بتوانید محتوای جذابی تولید کنید و هنگام آنالیز اینستاگرام به بهبود تعامل صفحه روبرو شوید. در این بخش از مقاله به بررسی 3 مورد از محبوبترین ابزارهای تولید محتوا در اینستاگرام میپردازیم:
نرمافزار فتوشاپ را که میشناسید؟ حرفهایترین نرمافزار در زمینه ویرایش عکس و طراحی است. با استفاده از فتوشاپ میتوانید تولید محتوای حرفهای و باکیفیت برای صفحه اینستاگرام خود انجام دهید. در فتوشاپ شما میتوانید هر محتوایی که میخواهید را به صورت عکس تولید کنید و سپس آن را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کنید. همچنین اگر در زمینه عکاسی فعالیت دارید، میتوانید تصاویر خود را به کمک فتوشاپ و نرمافزارهای دیگر نظیر لایتروم ویرایش کنید تا بهترین نمایش تصاویر خود را در اختیار کاربران قرار دهید. فتوشاپ نرمافزاری برای کامپیوتر است که البته برایش ویرایش عکس میتوانید از نسخه موبایل آن استفاده کنید.
اپلیکیشن کانوا یکی از بهترین اپلیکیشنها در زمینه تولید محتوا است! با استفاده از این اپلیکیشن به راحتی میتوانید تولید محتوای حرفهای و کاربردی انجام دهید و نظر کاربران صفحه اینستاگرام خود را جلب کنید. در واقع با کمک این اپلیکیشن هر چیزی که بخواهید قابل طراحی است؛ از پستهای اینستاگرام گرفته تا طرحهای گرافیکی برای استفاده در بخشهای دیگر. کافی است وارد این اپلیکیشن شوید و از میان هزاران طرح آماده یکی را انتخاب کنید. سپس محتوای موردنظر خود را بر روی آن بنویسید و در نهایت، با بالاترین کیفیت خروجی بگیرید. با استفاده از چنین اپلیکیشنهایی هنگام که اقدام به آنالیز اینستاگرام خود میکنید، متوجه تعامل بیشتر کاربران با صفحه خود خواهید شد.
یکی دیگر از اپلیکیشنهایی که در زمینه تولید محتوا به شما کمک زیادی میکند، اپلیکیشن inshot است. این اپلیکیشن به شما کمک میکند تا بتوانید محتوای تصویری و ویدئویی تولید کنید! کاربران زیادی برای ویرایش عکس و فیلم یا قرار دادن چند عکس در کنار هم، از این اپلیکیشن استفاده میکنند و بسیار هم کاربردی است. این اپلیکیشن به شما کمک میکند تا بتوانید تعامل صفحه خود را افزایش دهید و هنگام آنالیز اینستاگرام خود با رشد صفحه روبرو شوید. این اپلیکیشن رایگان است و با نسخه رایگان آن صدها کار مفید و ارزشمند میتوانید انجام دهید و بهترین نتیجه را از آن بگیرید.
دسته دیگری از ابزارهای کاربردی برای اینستاگرام، ابزارهای آنالیز آن هستند. ابزار آنالیز اینستاگرام به شما کمک میکنند تا ببینید که صفحه شما در چه وضعیتی قرار دارد! سپس میتوانید برای صفحه خود استراتژی بهتری بچینید و به رشد آن صفحه کمک کنید. در صفحه بهترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام https://hamyar.co/the-best-instagram-analytics-tools/ به معرفی ابزارهای مختلفی پرداختهایم که در ادامه به دو مورد از آنها اشاره خواهیم کرد تا بتوانید صفحه خود را به صورت حرفهای نظارت و مدیریت کنید:
اولین ابزاری که برای آنالیز اینستاگرام در اختیار کاربران قرار دارد و کاملاً هم رایگان است، ابزار Insights اینستاگرام است. با استفاده از این ابزار که در دسترس صفحات تجاری است، اطلاعات بسیار مهم و ارزشمندی در اختیار شما قرار دارد. برای استفاده از این ابزار کافی است صفحه اینستاگرام خود را از حالت معمولی به حالت تجاری تغییر دهید تا بتوانید از آن استفاده کنید. آمار و ارقامی که در این ابزار به شما ارائه میشود، میتواند روی رشد صفحه اینستاگرام تاثیر زیادی داشته باشد. همچنین شما میتوانید ببینید که صفحه شما نسبت به روزها و هفته قبل چه تغییری در بازدید داشته است.
یکی دیگر از ابزارهایی که رایگان نیست اما شما میتوانید برای تست کردن به مدت 30 روز رایگان از آن استفاده کنید، ابزار آنالیز اینستاگرام Hootsuite Analytics است. با استفاده از این ابزار میتوانید تمام اطلاعات مربوط به فعالیت کاربران در صفحه خود را به صورت یک جا داشته باشید و گزارش تهیه کنید. همچنین شما میتوانید معیارهای مختلفی را در بازههای زمانی مختلف بررسی کنید و ببینید که صفحه اینستاگرام شما چه تغییری داشته است. یکی دیگر از قابلیتهای این ابزار آنالیز اینستاگرام این است که میتوانید زمان پاسخگویی خود به کاربران را هم ارزیابی کنید که برای صفحات فروشگاه بسیار کاربردی است.
اگر در صفحه اینستاگرام خود ویدئو منتشر میکنید، حتماً میدانید که کیفیت و نحوه تدوین ویدئو بسیار مهم است. این مسئله هم اهمیت زیادی دارد که شما از چه ابزاری برای تولید ویدئو در اینستاگرام استفاده میکنید و میتواند روی تعامل کاربران هنگام آنالیز اینستاگرام تاثیر زیادی داشته باشد. در این بخش از مقاله به بررسی ۳ مورد از بهترین ابزارهای تولید ویدئو برای اینستاگرام میپردازیم تا بتوانید نتیجه خوبی از آن بگیرید:
اولین نرمافزاری که قصد معرفی آن را داریم، نرمافزار افترافکت است. ابزار افترافکت یکی از نرمافزارهای زیرمجموعه شرکت Adobe است که در زمینه تولید ویدئو ایجاد شده است. با کمک این نرمافزار میتوانید ویدئوهای خود را به بهترین شکل ممکن تدوین کنید، چیزی به آن اضافه کنید و در نهایت، جلوههای بصری دیجیتال به ویدئوی خود اضافه کنید. به عنوان مثال اگر میخواهید به ویدئوی خود زیرنویس اضافه کنید، این ابزار کمک زیادی به شما میکند تا بتوانید هنگام آنالیز اینستاگرام خود با رشد صفحه روبرو شده باشید.
اگر بخواهید قدرتمندترین ابزار برای تدوین ویدئو را معرفی کنیم، پریمیر در صدر جدول قرار دارد. پریمیر هم یکی از نرمافزارهایی است که توسط شرکت Adobe طراحی شده و توسعه پیدا کرده است. با کمک پریمیر شما میتوانید ویدئوی خود را که فیلمبرداری کردهاید، به بهترین شکل ممکن تدوین کنید. حتی بزرگترین فیلمهای استدیویی هم به کمک این نرمافزار تدوین میشوند! حال فرض کنید ویدئوهای صفحه اینستاگرام خود را با کمک این نرمافزار تدوین کنید. در این صورت تعامل کاربران تا حد زیادی افزایش پیدا میکند و میتوانید هنگام آنالیز اینستاگرام این موضوع را متوجه شوید.
اگر به دنبال ابزاری برای تولید ویدئو در موبایل هستید، اپلیکیشن PicPlayPost گزینه مناسبی است. با استفاده از این ابزار شما به راحتی میتوانید ویدئوهای حرفهای تولید کنید تا بتوانید تعامل کاربران را در صفحه اینستاگرام خود افزایش دهید. فرقی هم ندارد که شما سرآشپز هستید یا مربی خانگی ورزشی! در هر صورت این ابزار به شما کمک میکند تا بتوانید ویدئوهای خود را شخصیسازی کنید و با تولید ویدئوی حرفهای بتوانید برند خود را ارتقاء دهید. اگر میخواهید هنگام آنالیز صفحه اینستاگرام خود با رشد روبرو شوید و محتوایی نظیر ریلز اینستاگرام زیاد تولید میکنید، پیشنهاد میکنیم از ابزار PicPlayPost استفاده کنید. در همیار آکادمی بیشتر دربارهی ریلز اینستاگرام بخوانید: https://hamyar.co/reels/.
ممکن است شما ابزارهای دیگری هم در زمینه تولید محتوا و آنالیز اینستاگرام بشناسید که هر یک از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارند! در این مقاله چند مورد از بهترین ابزارهایی که در این زمینه وجود دارد را مورد بررسی قرار دادیم تا بتوانید یکی از آنها را برای مدیریت صفحه اینستاگرام خود انتخاب کنید. اما این نکته را در نظر داشته باشید که تولید محتوا و در کنار آن آنالیز پستها و رفتار مخاطبان از اصلیترین دلایل موفقیت در اینستاگرام به حساب میآیند.
منبع مقاله: همیار آکادمی