ماجرای پر فراز و نشیب توسعه بازی Lords of the Fallen 2 همچنان ادامه دارد. شاید به یاد داشتید باشید که دنباله بازی استودیو Deck 13 مدتها است که در مرحله تولید قرار دارد و در واقع، این بازی در سال 2014 معرفی شد و قرار بود که در 2017 عرضه شود.
با این حال، سه سال پیش بود که «توماز گاپ» (Tomasz Gop)، تهیهکننده بازی، مشکلات و چالشهای تولید نسخه دوم را افشا کرد. ناشر این بازی یعنی CI Games نیز در ژوئن 2018 اعلام کرد که کار ساخت دنباله بازی به استودیو Defiant سپرده شده است. البته کمتر از یک سال دیگر، پروژه از این استودیو نیز گرفته شده است. چند ماه پیش، CI Games اطلاعاتی کوتاه و مختصر از روند ساخت بازی منتشر کرد و اکنون، نام یک استودیو دیگر را به عنوان سازنده بازی Lords of the Fallen 2 اعلام کرده است.
این استودیو که Hexworks نام دارد، یک استودیو کاملا جدید است که هم در بارسلونا و هم در بوخارست، دفتر دارد و از 25 کارمند خبره و باسابقه که همگی تجربه ساخت بازیهای AAA را در کارنامهشان دارند، بهره میبرد. «سال گسکان» (Saul Gascon)، تهیهکننده اجرایی بازی گفته است: «من به عنوان یک گیمر حرفهای، میتوانم حس کنم که چه زمانی، سازندههای یک بازی نسبت به پروژههایشان واقعا تعهد و اشتیاق دارند. هدف ما نیز به عنوان استودیو بازیسازی همین است: ساخت بازیهایی که خودمان هم دوست داریم تجربه کنیم. ما تیم فوقالعادهای از توسعهدهندگان ارشد با تجربه و علاقه زیاد برای ساخت بازیهای فانتزی عمیق داریم. مسیرمان چالشهایی دارد، مخصوصا با توجه به وضعیت جهانی قرنطینه. با این حال، کار در کنار «مارک» (Marek) و «سزار» (Cezar)، باعث شد که بتوانیم از طریق شبکههای افراد خودمان، تیم فوقالعادهای را جمع کنیم. من منتظر روزی هستم که بتوانم اطلاعات بیشتری درباره استودیو و پروژه فعلیمان منتشر کنم.»
«سزار ورتوسو» (Cezar Virtosu)، کارگردان هنری بازی نیز گفته است: «ما سه نفر در طول چند ماه گذشته، در حال کار روی تعریف و مقیاس پروژه بودیم تا بتوانیم DNA مناسب بازی را پیدا کنیم. توسعه بازیهای مبارزهمحور به شکل دورکاری، کار سختی است، اما امیدواریم که بتوانیم با ارتباط برقرار کردن و مشاوره خواستن از طرفداران سولزبورن زیادی که در سرتاسر دنیا وجود دارند، این چالش را حل کنیم. از آنجایی که ما یک استودیو تولیدی بزرگ نیستیم، میتوان گفت که این پروژه ترکیبی از ساخت بازیهای مستقل با علاقه طرفداران است. به همین خاطر، فارغ از هر ملیتی که داریم، همه با یک زبان بازی مشترک حرف میزنیم. ما اشتیاق زیادی نسبت به ماموریتمان داریم و هدف ما، ارائه یک تجربه گیمپلی خلاقانه در چهارچوب این ژانر است.»
در نهایت، «مارک تیمینسکی» (Marek Tyminski)، مدیرعامل CI Games نیز گفته است که بازی Lords of the Fallen 2، در هفته گذشته موفق به دریافت 5.7 میلیون دلار سرمایهگذاری شده است: «من از علاقه شدیدی که سرمایهگذاران به این پروژه دارند، بسیار خرسند هستم. برای شرکتی مثل CI Games که چندین استودیو در نقاط مختلف اروپا دارد، این خبر بسیار خوبی است. از صحبتهای اولیه درباره بازی Lords of the Fallen 2، سالها میگذرد و ما در حال آزمایش ایدههای مختلف بودهایم. من بسیار خوشحالم که اعلام کنم استودیو جدید در طول شش ماه گذشته، در حال کار روی این پروژه بودهاند و پیشرفت بسیار قابلتوجهی هم داشتهاند. ما میخواستیم که این خبر را پنهان نگه داریم تا بتوانیم اول تیم مرکزی ساخت بازی را جمع کنیم و به توافقی درباره جزئیات اولین پروژه برسیم و سپس، بتوانیم با دیدی مشترک به سمت آینده حرکت کنیم. اکنون زمان آن رسیده است که به صورت رسمی اعلام کنیم که ما اینجا هستیم و قرار است اینجا بمانیم.»
اعلامیه خبری بازی اضافه میکند که بازی Lords of the Fallen 2 برای کنسولهای نسل بعد و رایانههای شخصی عرضه خواهد شد و داستان آن نیز قرار است «تغییری از فانتزی قدرت نسخه اول به فانتزی تیره» داشته باشد. همچنین، در متن این اعلامیه گفته شده که نسخه دوم بازی، «تجربهای بسیار وفادارانه به مبارزات چالشی موردانتظار کامیونیتی بازیهای سولزبورن» ارائه خواهد داد.
با توجه به این که مراحل ساخت و توسعه بازی دوباره از نو شروع شده است، احتمالا سالها با عرضه بازی Lords of the Fallen 2 فاصله داریم. تا آن زمان، باید منتظر خبرهای بیشتری از استودیو Hexworks باشیم.