بررسی پایان‌بندی بازی Hogwarts Legacy و احتمال ساخت نسخه دوم

بررسی پایان‌بندی بازی Hogwarts Legacy و احتمال ساخت نسخه دوم

آرین صفری آرین صفری
1 سال و 1 ماه و 22 روز پیش

مدتی از عرضه رسمی بازی Hogwarts Legacy می‌گذرد و در این زمان برخی از بخش‌های اصلی داستان بازی فاش شده‌اند. اما در داستان بازی دقیقا چه اتفاقاتی رخ می‌دهد؟

 

بر اساس اطلاعات رسمی، داستان بازی در مورد شما و شخصیت‌تان است که به عنوان دانش آموز سال پنجم در راه ورود به مدرسه جادوگری هاگوارتز هستید. چنین اتفاقی به‌خودی خود عجیب است، چه بسا که در بین راه به شما حمله شود. شما با کمک دوست و مربی‌تان به‌نام الیزار فیگ (Eleazar Fig) از این مخمسه فرار می‌کنید و در ادامه متوجه می‌شوید که می‌توانید جادوی قدرتمند باستانی را دستکاری کنید. در نهایت، شما در مورد ویکتور روکوود از فرقه‌ی جادوگران سیاه (Victor Rookwood) و رانوک از گروه مقاومت گابلینها (Ranrok) آشنا می‌شوید. حال این دو با یکدیگر متحد شده‌اند و هردوی آن‌ها به دلایل نامعلومی به قدرت شما علاقه‌مند هستند.

 

در ادامه مطلب درباره بخش‌های مهمی از داستان بازی صحبت خواهد شد

 

با پیشروی در بازی مشخص می‌شود که شما اولین کسی نیستید که از جادوی باستانی استفاده می‌کنید و آن را به‌کار می‌گیرید، بلکه دو نفر دیگر پیش از شما از این قابلیت بهره می‌بردند. اولین نفر پرسیوال راکهام (Percival Rackham)، یکی از اعضای نگهبانان (Keepers) بود. نگهبانان گروهی از پروفسورهای جان باخته هاگوارتز هستند که هنوز می‌توان با آن‌ها از طریق نقاشی‌های سخن‌گو ارتباط برقرار کرد. این گروه را می‌توان در Map Chamber در هاگوارتز پیدا کرد.

 

دومین نفری که از جادوی باستانی استفاده ایزیدورا مورگنک (Isidora Morganach) بود که دهکده‌اش توسط نگهبانان در هنگام خشکسالی نجات یافت. بر خلاف پرسیوال، او از قدرت خود استفاده کرد تا درد اطرافیانش را از بین ببرد. او این کار را ابتدا از پدرش شروع کرد و زمانی که استاد دفاع در برابر هنرهای تاریکی هاگوارتز شد، از آن روی دانش آموزانش استفاده کرد.

 

با اینکه نگهبانان با راه و روش‌های او موافق نبودند، اما فقط زمانی مداخله کردند که او از این دردها به نفع خود استفاده کرد. آن‌ها در یک اتاق زیرزمینی شروع به مبارزه می‌کنند که به عنوان مخزن جادو نیز عمل می‌کند. ایزیدورا همراه با نگهبانی به‌نام نیام فیتزجرالد (Niamh Fitzgerald) در این مبارزه جان خود را از دست دادند. نگهبانان از ترس عواقبی که جادوی باستانی به‌همراه خواهد داشت، سوگند یاد کردند که جادوی باستانی را مخفی نگه دارند؛ اما این تنها مخزن جادو نبود.

 

در ادامه مشخص می‌شود که چندین مخزن جادوی دیگر نیز وجود دارند و یکی از آن‌ها  زیر املاک خانوادگی ویکتور روکوود (Victor Rookwood)، از نوادگان نگهبانی به‌نام چارلز (Charles) واقع شده است. رانروک با روکوود همکاری می‌کند تا جادو را مهار کند و رژیم جادوگر را که برای مدت طولانی گابلین‌ها را تحت فشار قرار داده است، سرنگون کند. با اینکه روکوود با رانروک متحد است، او اهداف خاص خود را دارد؛ ولی از آن‌جا که شما او را در یک دوئل می‌کشید، او هرگز به آرزوهایش نمی‌رسد.

 

 

انتظارهایی که از بازی Hogwarts Legacy 2 داریم

قسمت پایانی داستان بازی در آخرین مخزن جادویی جریان دارد که در آن بازیکن و پروفسور فیگ عجله دارند تا رانروک را از جذب جادو باز دارند. پس از مبارزه با چندین دشمن با کمک اساتید دیگر، وارد آخرین اتاق می‌شوید و اینجاست که یک انتخاب مهم سر راه شما سبز می‌شود. شما می‌توانید در اینجا انتخاب کنید که جادوی باستانی را در مخزن نگه دارید و آن را برای همیشه مخفی نگه دارید یا آن را باز کنید و ادعا کنید که از اشتباهات ایزیدورا اجتناب کرده و به دنیا کمک خواهید کرد. بسته به انتخاب شما، در نهایت رانروک را شکست خواهید داد؛ پس از آن یا با کمک فیگ جادو را در مخزن حفظ می‌کنید یا آن را جذب می‌کنید. اگر جادو را جذب کنید، چشمان کاراکتر شما به‌طور موقت با رنگ قرمز می‌درخشد که نشان می‌دهد این انتخاب شیطانی‌ای بوده است. در هر صورت، با هر انتخابی فیگ می‌میرد و این اتفاق اجتناب ناپذیر است.

 

در سکانس‌های پایانی بازی فینیاس نایجلوس بلک (Phineas Nigellus Black)، مدیر مدرسه هاگوارتز، برای فیگ سوگواری می‌کند. بازیکن پس از آن با سباستین سالو (Sebastian Sallow) ملاقات می کند و نشان می‌دهد که روکوود خواهرش آن (Anne) را نفرین کرده است. در نتیجه دیدگاه سباستین نسبت به آن‌ها تا حدودی تغییر می‌کند. پایان شیطانی بازی را می‌توان به چشم یک نقطه توقف دید؛ جایی که پس از آن می‌توانید ماموریت‌های جانبی را تکمیل کنید و محتوای باقی‌مانده بازی را تجربه کنید. به غیر از آن، تکمیل هر 100 ماموریت جانبی و رسیدن به سطح 34 میان‌پرده اضافی‌ای ارائه می‌دهد که در آن گروه شما (بدون در نظر گرفتن این که کدام گروه را انتخاب کردید) برنده جام House Cup می‌شود.

 

اگر بخواهیم می‌توانیم ساعت‌ها درباره داستان بازی صحبت کنیم، اما سؤال اصلی این است که آینده این سری چه خواهد شد؟ راک وود به راحتی شکست می‌خورد، اما شورش گابلین‌ها با اینکه رانروک نیز شکست خورده است، همچنان ادامه دارد. شاید فکر کنید خلاصه‌ای از علل وقوع شورش در بازی وجود داشته باشد و شاید دنیای جادوگران به اشتباهات خود فکر کند و تمام تلاش خود را برای اصلاح انجام دهد. اما متأسفانه، هیچ اشاره‌ای به آن وجود ندارد (که با توجه به وقایع موجود در کتاب ها منطقی است).

 

اصلی‌ترین بخش داستان بازی این است که بازیکن با قدرت جادوی باستانی چه کاری انجام می‌دهد. در طول داستان بازی نیز حتی به این اشاره نمی‌شود که چرا شما، پرسیوال و ایزیدورا همگی به عنوان دانش‌آموزان سال پنجم وارد هاگوارتز شدید. چگونه مخزن جادو جتی رانروک را به یک اژدها تبدیل کرد؟ البته بخش آخر سوالی طولانی و درگیر کننده است، اما دیگر سوال‌ها همانند موضوعاتی حل نشده هستند.

 

 

رازهای مخفی و ایستراگ‌های بازی Hogwarts Legacy

با اینکه پایان اول بازی توضیحی برای عدم حضور جادوی باستانی در کتاب‌ها و سری فیلم‌های هری پاتر است، به‌نظر می‌رسد هر دو پایان به حضور یک دنباله اشاره دارند. هردوی آن‌ها می‌توانند سناریو‌های بهتر و جا افتاده‌‌تری را ارائه دهند. در هر صورت، چارچوب هاگوارتز و مناطق اطراف آن در حال حاضر در این بازی وجود دارند. استودیو Avalanche Software می‌توانند آن را با داستان‌ها، شخصیت‌ها و ماموریت‌های جدید پر کنند و در عین حال مناطق جدید و کوچک‌تر و تغییراتی کلی را در محیط‌های فعلی بازی معرفی کنند. طبیعتا ساخت چنین محتوایی زمان‌بر است، اما در عوض استودیو دیگر نیازی ندارد یک IP کاملا جدید را از ابتدا بسازد.

 

شاید استفاده از دارایی‌ها و سیستم‌های موجود بتواند مسیرهای خیر و شر را بهتر به‌تصویر بکشد. شاید هر کدام بتوانند جادوهای اختصاصی داشته باشند و در کل انتخاب‌های گسترده‌تری در زمینه‌های جادوگری وجود داشته باشند. استودیو توسعه دهنده دنباله این بازی حتی می‌تواند گروه‌های مختلفی را درست کند که بازیکن بتواند به آن‌ها بپیوندد که هرکدام مأموریت‌ها، شخصیت‌ها و تصمیمات شاخه‌ای مربوط به خود را داشته باشند.

 

پیش‌بینی اینکه داستان بازی به کجا می‌رود بسیار دشوار است؛ زیرا ممکن است همه این رشته‌های داستانی به جایی نرسند. احتمالاً منطقی است که شخصیت بازیکن زندگی خود را معمولی ادامه دهد، اما به چه منظور؟ آیا سیستم مدرسه‌ای شبیه به بازی Persona، افزودن کوئیدیچ و سایر فعالیت‌های جدید، پایان آن بازی خواهند بود؟ مشخص است که طرفداران از چنین گزینه‌هایی خوشحال خواهند شد، اما باید دید که آیا توسعه دهندگان جاه‌طلبی‌های بزرگ‌تری دارند یا خیر.

 

شایان ذکر است که بسیاری از این موارد به شرکت برادران وارنر نیز برمی‌گردد. زیرا باید دید که آیا حاضرند محتوای جدیدی برای بازی عرضه کنند یا خیر؛ البته جواب این سؤال به احتمال بسیار قوی مثبت خواهد بود. در همین حال، دنباله‌ای نیز می‌تواند در دو تا سه سال آینده منتشر شود و داستان جدیدی ارائه کند و سپس چرخه را تکرار کند. این شرکت حتی ممکن است یک بازی آنلاین سرویس محور را به‌عنوان دنباله بازی Hogwarts Legacy منتشر کند. مثل همیشه، باید منتظر بمانیم و ببینیم چه خواهد شد، اما با توجه به عملکرد قابل قبول بازی از نظر تجاری، به احتمال زیاد دنباله‌ای از آن را در سال‌های آینده خواهیم دید.

 

برچسب ها: Hogwarts Legacy
2 نفر این پست را پسندیده اند. این مطلب را به اشتراک بگذارید:
مطالب مشابه
مشاهده موارد بیشتر
محصولات مرتبط
نظر کاربران
برای ارسال دیدگاه ابتدا باید وارد شوید.